וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שנורתה מעזה נפלה בשטח פתוח במועצת אשכול

10.10.2015 / 0:56

כארבע שעות לאחר ששתי רקטות שנורו לעבר ישראל נחתו בשטח רצועת עזה במסגרת שיגור כושל, נורתה רקטה נוספת שנפלה בשטח פתוח בעוטף עזה. אתמול נהרגו שישה מפגינים במהלך הפרות סדר על גבול הרצועה

עריכה: מתן חדד

רקטה שנורתה הלילה (שבת) מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק ועל נפגעים. אמש נורו שתי רקטות מרצועת עזה והתפוצצו בשטח הפלסטיני. ארגון סלפי המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), "קבוצת צאצאי בני לווייתו של מוחמד", קיבל אחריות על הירי.

במהלך הפגנות והפרות סדר שפרצו אתמול בכמה מוקדים בסמוך לגדר ההפרדה שברצועת עזה, נהרגו שישה פלסטינים ולפחות 145 נוספים נפצעו מאש צה"ל. לפי משרד הבריאות בעזה, לפחות 28 מהפצועים נחנקו מגז מדמיע.

לקריאה נוספת בנושא:
6 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל; בעזה מאיימים: "לא נשב בחיבוק ידיים"
שתי רקטות שנורו נפלו ברצועה: "הופכים את המחאה לאינתיפאדה"
"מגן אל-אקצא": השייח סלאח צופה בהסלמה ומחכך ידיו בהנאה

שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל/רויטרס

ארבעה מההרוגים, כבני 20, נפגעו באזור לנחל עוז, ושניים נוספים - בני 15 ו-22, נורו במהלך הפרת סדר ממזרח לחאן יונס. לדברי דובר משרד הבריאות בעזה, ד"ר אשרף אל-קודרה, בין הפצועים גם כמה במצב קשה ובינוני ושניים נוספים הם עיתונאים. פקיד ממשרד הבריאות מסר כי בתי החולים ברצועה נמצאים במצב כוננות עליון ונערכים להתפתחויות.

העימותים החלו אחרי שמאות פלסטינים הגיעו לאזור הגבול בתום תפילות יום השישי. הם הניפו שלטים בגנות ישראל ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שעמדו מהצד הישראלי. הפגנות נוספות היו בבית לאהיא.

יצוין כי לפלסטינים ברצועה מותר להגיע עד למרחק של 50 מטרים מהגדר, ולפי ההנחיות בצה"ל, ברגע שהם מתקרבים לגדר יותר ממרחק זה, ניתן לפתוח לעברם באש. גורמים צבאיים מסרו כי הפרות הסדר האמורות התפתחו בסמוך לגדר, שעה שכ-200 פלסטינים התחילו ליידות אבנים לעבר הכוח הצבאי שהיה שם, והתקרבו לגדר. הם אמרו כי בנקודה זו החיילים ירו לאוויר וכאשר המפגינים לא עצרו הם פתחו לעברם באש.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה נואם בעצרת לציון עשור למות שייח אחמד יאסין. רצועת עזה, 23 במרץ 2014. רויטרס
"עזה לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה". איסמאעיל הניה/רויטרס

בדרשה בתפילות יום השישי במסגד בעזה, הזהיר ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמאעיל הניה, כי העיר לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה החדשה. הוא הדגיש בנאומו כי עזה מוכנה לעימות. "עזה לא נרתעת להיות במקום ובזמן המתאים, תוך תמיכה בגדה המערבית ובירושלים הכבושות", אמר והוסיף כי הניסיון של עזה מהווה נשק אסטרטגי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא וירושלים. לדבריו, "בגדה ובירושלים ישנה כעת "אינתיפאדה אמיתית".

עוד אמר הניה כי "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור לאחר שמתה דרך המשא ומתן. הסכסוך שלנו אינו עם הרשות הפלסטינית. אנו גאים בעמנו בכל מקום, וקולה של עזה נמצא מאחורי מערכת ירושלים ושחרור אל-אקצא. זו מערכה של העם הפלסטיני".

סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, התייחס גם הוא להריגתם של תושבי עזה והטיל את האחריות על ישראל. לדבריו, מדובר בהוכחה לכך שהארגון נמצא לצד העם הנלחם בגדה.

נזק לאוטובוס מפגיעת רקטה בשדרות. שי מכלוף
פגיעת רקטה באוטובוס בשדרות, בחודש שעבר/שי מכלוף

בשבוע שעבר שוגרו שתי רקטות לעבר שטח ישראל. אחת מהן התפוצצה בשטח הרצועה והשנייה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בעקבות כך, חיל האוויר תקף תשתית טרור של חמאס בצפון הרצועה. ארגון סלפי המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully