וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעי האימה מהירי במכללה באורגון: עשתה את עצמה מתה - וניצלה

אביה של סטודנטית שנפצעה במהלך הטבח שביצע כריס הרפר מרסר בן ה-26, סיפר כי "מרסר ירה במרצה מטווח אפס, והרג כל מי שהזדהה כנוצרי". בתוך כך, עולה כי היורה התעניין באירועי ירי המוני. אביו: "זה יום נורא"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

אחרי הטבח שאירע אמש במכללת אומפקה באורגון, שבו ירה כריס הרפר מרסר, צעיר בן 26, בתשעה בני אדם, מגיעות היום (שישי) עדויות מזעזעות מהמקום. אביה של אנסטסיה בוילאן, סטודנטית בת 18 ששהתה בכיתתה בעת שמרסר נכנס לכיתתה במהלך מסע ההרג, סיפר כי היא שרדה רק לאחר שעשתה את עצמה מתה.

"בתי סיפרה לי כי הוא הגיע וירה מידית לכל עבר", אמר בוילאן לרשת CNN והוסיף: "היא אמרה כי הוא ירה במרצה מטווח אפס וירייה אחת הרגה אותו". בוילאן הוסיף כי בתו ציינה שמרסר פצע אנשים אחרים ואז החל לשאול את הסטודנטים מהי דתם. "הוא שאל 'אתה נוצרי?', ואז אמר: 'אם אתה נוצרי תקום על רגליך'. אחר כך הוא אמר למי שקם 'בגלל שאתה נוצרי אתה תראה את אלוהים בעוד שנייה אחת' וירה בהם למוות".

האנה מיילס, סטודנטית בשנה א', שהתה בכיתת הכתיבה שלה בעת שהמרצה קיבלה הודעה שהם נמצאים בהסגר בעקבות הירי. "היו קולות נפץ חזקים", סיפרה. "כולם קפצו ולא ידענו מה מתרחש". בסופו של דבר מיילס ובני כיתתה פונו על ידי המשטרה.

עוד כתבות מהעולם:
ארה"ב: ייתכן שהתקיפות הרוסיות בסוריה החריפו את המשבר במדינה
10 הרוגים מירי במכללה בארה"ב: "היורה התכוון לפגוע בנוצרים"
"המתקפה הרוסית בסוריה נועדה להרחיב את השטח שבשליטת אסד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ככל שאתה יורג יותר אנשים אתה נמצא יותר תחת אור הזרקורים". היורה, כריס הרפר מרסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים כי מעדויות שונות עולה כי מרסר התעניין וחקר אירועי ירי המוניים קודמים. לאחרונה הוא פרסם בלוג בנוגע לרציחתם של שני עיתונאים בשידור חי באוגוסט האחרון, שם כתב כי הרוצח "רצה כי העולם יראה אותו בפעולה – נראה כי ככל שאתה הורג יותר אנשים, כך אתה נמצא יותר באור הזרקורים". שכניו מהעיירה רוזבורג הנמצאת ליד המכללה מספרים כי הוא גר עם אמו, אחות במקצועה, וכי הוא אהב לירות במטרות.

אביו, יאן מרסר, התייחס לאירוע ואמר: "הייתי בהלם כמו כל אחד אחר. שוחחתי עכשיו עם המשטרה וה-FBI וכל הפרטים שיש בידי כעת זה מה שידוע לתקשורת. זהו יום נורא לי ולמשפחתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אובמה התייחס לירי ההמוני במכללה באורגון: "אנו המדינה המפותחת היחידה שמתבצע בה ירי המוני כל כמה חודשים". רויטרס
"התפילות שלנו לא מספיקות". אובמה, אתמול/רויטרס

הנשיא ברק אובמה התייחס אתמול לאירוע, וקרא לחוקים נוקשים יותר נגד החזקת נשק. "היה עוד ירי המוני באמריקה", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "כמו שאמרתי, רק לפני חודש, ואמרתי כמה חודשים לפני כן, כל פעם שאנו רואים טבח כזה התפילות שלנו לא מספיקות. אנו לא המדינה היחידה שיש בה אנשים חולי נפש שרוצים לפגוע באנשים אחרים, אך אנו המדינה המפותחת היחידה שמתרחש בה ירי המוני כזה כל כמה חודשים. איכשהו זה נהיה שגרתי – הדיווחים שגרתיים, התגובה שלי שגרתית. לא יכול להיות כל כך קל לאדם שרוצה לפגוע באנשים אחרים לשים את ידיו על אקדח".

לדבריו, "דבר נוסף שנהיה שגרתי הוא התגובה של כל אלה המתנגדים לכל סוג של חקיקה הגיונית הנוגעת להחזקת נשק. בכל פעם שזה קורה אני אמשיך להגיד שאפשר לעשות משהו בנושא. זה לא משהו שאני יכול לעשות לבד - אני צריך את הקונגרס ואת המחוקקים".

טקס לזכר הרוגי הטבח במכללה באורגון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
טקס זיכרון בעיירה רוזבורג הנמצאת ליד המכללה/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, שעות לאחר הירי התקבצו אלפים בפארק בעיירה רוזבורג לטקס זיכרון לתשעת ההרוגים. הקהל הרב שהגיע למקום החזיקו נרות בפאר ובמקום עלו וקראו תושבים דברים לזכרם של הקורבנות. במקום נכחה גם מושלת אורגון, קייט ברואן, שמוקדם יותר הורתה להוריד את כל הדגלים במדינה לחצי התורן. "אנו לא יודעים למה זה קרה, אנו יודעים רק כי עלינו להתאחד כדי להיות חזקים".

בשנה האחרונה אירעו 45 אירועי ירי במוסדות חינוך ברחבי המדינה, מתוכם 17 אירועים התרחשו במכללות. האירוע באורגון נחשב לאחד מ-17 אירועי הטבח הקשים בשנים האחרונות – ביניהם רציחתם של 20 ילדים ושישה מבוגרים בבית הספר בקונטיקט, רצח 32 סטודנטים באוניברסיטת וירג'יניה טק, בשנת 2007, והטבח בבית הספר קולומביין בקולורדו, שהוביל למותם של 12 תלמידים ומורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully