וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתקפה הרוסית בסוריה נועדה להרחיב את השטח שבשליטת אסד"

1.10.2015 / 18:38

גורמים בכירים בירושלים מעריכים כי מוסקבה מכינה את הקרקע לפעולה קרקעית בצפון סוריה ונמנעת מפגיעה במטרות של דאעש. ראש ממשלת עיראק: "נקבל בברכה תקיפות רוסיות נגד דאעש בשטח המדינה"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

מטרות התקיפות הרוסיות ברחבי סוריה הן להרחיב את השטח שבשליטת הנשיא בשאר אסד ברחבי המדינה - כך טענו היום (חמישי) גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה לוואלה! NEWS. על פי הגורמים, התקיפות הרוסיות התמקדו עד עתה בארגוני מורדים שאינם מזוהים עם דאעש ("המדינה האיסלאמית"), כמו קואליציית ג'יש אל-פתח, שהחבר הבולט בה היא גב'הת א-נוסרה, וצבא סוריה החופשי. הם אף הבהירו כי ברשימת היעדים של הכוחות הרוסיים אין מטרות של דאעש.

על פי ההערכה בירושלים, הצבא הרוסי מכין את השטח לקראת פעולה קרקעית נרחבת בצפון-מערב סוריה, בעיקר במחוז אידליב ובלטקיה, יחד עם צבא אסד, חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים. מקורות לבנוניים מסרו מוקדם יותר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאות חיילים איראניים חמושים הגיעו לסוריה בעשרת הימים האחרונים כדי להשתתף במבצע קרקעי באזורים שבשליטת המורדים בצפון המדינה, לצד צבא אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מרחיבה את המתקפה בסוריה; "המלחמה תימשך עוד עשור"
בישראל מבהירים: "אם נזהה שיגור מסוריה, לא נחכה לרוסים"
קרי ולברוב דנו בתקיפות בסוריה: "שיחות צבאיות צפויות עוד היום"

תקיפות כלי טיס רוסיים בסוריה, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
תקיפה רוסית בסוריה, אתמול/רויטרס
לברוב: "אם זה הולך כמו טרוריסט, נשמע כמו טרוריסט ונלחם כמו טרוריסט - זה טרוריסט"

עם זאת, ברשת אל-מיאדין הלבנונית דווח כי מטוסים רוסיים תקפו היום את הבסיס האווירי בטבקה שבמחוז א-רקה, שבשליטת דאעש. כמו כן, משרד ההגנה הרוסי התעקש כי במהלך התקיפות האחרונות הושמדו גם מטרות של הארגון הקיצוני. "השמדנו מוצבים של דאעש באזורים הרריים בסוריה", נמסר אמש ממשרד ההגנה הרוסי לסוכנות הידיעות הרוסית "איטאר-טאס".

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי ארצו נלחמת נגד כמה ארגוני טרור הפועלים בסוריה. לדבריו, צבא רוסיה תוקף מטרות של "המדינה האיסלאמית", ג'בהת אל-נוסרה וארגוני טרור נוספים. "אם זה הולך כמו טרוריסט, נשמע כמו טרוריסט ונלחם כמו טרוריסט - זה טרוריסט", אמר לברוב, אך הבהיר כי לראיית מוסקבה, ארגון המורדים צבא סוריה החופשי אינו ארגון טרור. כמו כן, הוסיף לברוב כי ארצו "רואה עין בעין" עם הקואליציה האמריקנית. מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות הרוסית רי"א דיווחה מפי בכיר במשרד החוץ הרוסי כי מוסקבה לא תצטרף לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית.

ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי אמר כי הוא יקבל בברכה תקיפות אוויריות רוסיות נגד יעדי דאעש במדינתו, וכי קיבל מידע מסוריה ומרוסיה בנוגע לארגון. עבאדי טען כי עדיין לא פנה לרוסיה בבקשה לבצע תקיפות מסוג זה. "זו אפשרות, אם נקבל הצעה מרוסיה אנו נשקול אותה ונקבל אותה בברכה", הוסיף.

בתוך כך, הסנטור האמריקני ג'ון מקיין אמר כי מתקפתה של רוסיה בסוריה כוונו למטרות של חמושים מצבא סוריה החופשי, המגובות על ידי ארצות הברית. "אני יכול לאשר באופן מלא שהיו התקפות על המגויסים שלנו מצבא סוריה החופשי, שחומשו ואומנו על ידי ה-CIA", אמר מקיין בריאיון לרשת CNN.

מפקד ארגון המורדים ליוא סוקור אל-ג'בל, חסן חאג' עלי, הוסיף כי שתי תקיפות אוויריות שביצעו מטוסים רוסים פגעו במחנה אימונים של הארגון, הפועל במחוז אידליב הצפוני ומקבל תמיכה מסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, CIA. לדברי עלי, כ-20 טילים שוגרו לעבר מחנה האימונים של הארגון, שמזוהה עם צבא סוריה החופשי, וכמה שומרים נפצעו באורח קל. "רוסיה מאתגרת את כולם וטוענת כי אין חלופה לבשאר", אמר עלי.

נזק מתקיפות כלי טיס רוסיים בתלביסה שבסוריה. AP
נזק מתקיפה רוסית בתלביסה, באזור חומס/AP

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום כי טורקיה לא תרשה לטרור "להכות שורש" בסמוך לגבולותיה. בנאום שנשא בפרלמנט באנקרה התייחס ארדואן לתקיפות הרוסיות בסוריה השכנה, אולם נמנע מנקיטת עמדה חד-משמעית בנוגע לפעילות הצבאית של מוסקבה באזור.

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully