וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ולברוב דנו בתקיפות בסוריה: "שיחות צבאיות צפויות עוד היום"

השניים, שנפגשו בשולי עצרת האו"ם, אמרו כי יתקיימו דיונים כדי למנוע היתקלויות בשמי סוריה, וכן לדון בפתרון מדיני למשבר. לברוב על החשש מכך שרוסיה לא תקפה יעדי דאעש: "אל תקשיבו לפנטגון"

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב נפגשו הלילה (חמישי) בשולי העצרת הכללית של האו"ם, על רקע התחלת התקיפות הרוסיות בסוריה. בתום הפגישה הודיעו השניים כי הסכימו לקיים דיונים בין גורמים משתי הצבאות מוקדם ככל האפשר במטרה למנוע היתקלויות מעל שמי סוריה, וכן להמשיך בדיונים הנוגעים לפתרון מדיני למשבר במדינה. "הפגישה הייתה בונה", אמר קרי בתומה. "הסכמנו על הצורך בקיום דיונים בין הצבאות על מנת למנוע היתקלויות, וייתכן כי נערוך אותן כבר ביום חמישי, או בהקדם האפשרי".

בנוסף, קרי התייחס לדיווחים על כך שתקיפותיה של רוסיה כוונו לעבר המורדים הלוחמים במשטר אסד ולא לעבר לוחמי דאעש. "חזרתי על הדאגות שהבעתי במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לטבע המטרות והצורך במתן הסבר לגביהן. אנו חוששים כי לא הותקפו מטרות של דאעש", אמר. לאותם הדברים התייחס לברוב לפני הפגישה לאחר שנשאל על ידי אחת העיתונאיות במקום: "הפנטגון העלה שאלות בנוגע למטרות בסוריה. את מי רוסיה תקפה היום?". בתגובה אמר לברוב: "אמרת משהו על הפנטגון? כל מה שצריך להיאמר נאמר על ידי שר ההגנה. על תקשיבו למה שלפנטגון יש להגיד על התקיפות של רוסיה".

עוד כתבות בנושא:
ארה"ב: "התקיפה הרוסית - שמן למדורה"; צפו בתיעוד מתא הטייס
רוסיה תקפה בסוריה לראשונה: ארה"ב וישראל עודכנו מראש
לבקשת פוטין: הפרלמנט הרוסי אישר לתקוף בסוריה

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב בפגישתם בשולי עצרת האו"O בניו יורק, אוקטובר 2015. רויטרס
ג'ון קרי ולברוב במהלך מסיבת עיתונאים, הלילה/רויטרס

בנוסף אמר קרי כי השניים דנו בכמה דרכים להתמודדות עם המשבר במדינה. "הסכמנו להמשיך את הדיונים על כמה דרכים. אני צריך לקחת את הדברים שדנו עליהם לוושינגטון ולנשיא אובמה, ואני בטוח כי לברוב יעשה את אותו הדבר. הסכמנו כי זה הכרחי למצוא פתרון למשבר בסוריה ולהימנע מהסלמה במצב"

לברוב אמר בתום הפגישה כי "הקדשנו את הפגישה בינינו להמשך השיחות שנעשו בין נשיאינו ביום שני האחרון. ההוראה הראשונה שקיבלנו מהנשיאים הייתה להטיח שצבא ארצות הברית, הקואליציה המובלת על ידי ארצות הברית וצבא רוסיה, אשר מעורב בכמה מבצעים בסוריה לבקשת ממשלת סוריה, יהיו בקשר ויקיימו ערוצי תקשורת כדי להימנע מתקריות בלתי- מכוונת. כמו כן, הסכמנו לכך שהצבאות צריכים לתקשר בקרוב".

כמו כן, לברוב אמר כי "דנו גם בקידום תהליך מדיני לפתרון המשבר בסוריה. כולנו רוצים שסוריה תהיה דמוקרטית, מאוחדת וחילונית - מדינה שתהיה ביתם של כל הקבוצות האתניות". עם זאת, לברוב ציין כי "אנו חלוקים בכל הנוגע לדרך להגיע למצב זה". עוד אמר לברוב כי השניים הסכימו על כמה צעדים שיבוצעו בקרוב, יחד עם מדינות נוספות והאו"ם.
בתוך כך, רשת אל-ג'זירה דיווחה כי המטוסים הרוסים חידשו הלילה את תקיפותיהן במרכז סוריה, במחוזות חומס וחמאת. לפי הדיווח, בתקיפות נהרגו כמה בני אדם ונפצעו אחרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תקיפות מטוסים רוסיים במחוז חומס בסוריה נגד יעדי דאעש. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מעל אחד האזורים שהותקפו, אתמול/צילום מסך, טוויטר

אתמול הודיע משרד ההגנה של רוסיה כי הצבא הרוסי החל במבצע נגד יעדים של דאעש, ולפני כן דיווחו כלי תקשורת שונים כי מטוסי קרב רוסיים תקפו בכמה מקודים, בין היתר במחוזות חמאת וחומס. גורמים אמריקניים וישראליים אמרו כי ארצות הברית וישראל עודכנו מראש על ידי רוסיה בנוגע למבצע. במקביל, נשא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דברים בישיבת ממשלה ואמר: "המבצע בסוריה זמני ויערב רק תקיפות אוויריות".

משרד ההגנה הרוסי התעקש כי במהלך התקיפות הושמדו מטרות של דאעש. "השמדנו מוצבים של דאעש באזורים הרריים בסוריה", צוטט משרד ההגנה הרוסי בסוכנות הידיעות הרוסית "איטאר-טאס". המשרד מסר כי הכוחות תקפו שמונה מטרות של הארגון ושבסך הכול כלי הטיס הרוסיים ביצעו 20 גיחות. כמו כן, משרד ההגנה הכחיש כי הותקפו מתקנים אזרחיים או אזורים הסמוכים להם.

שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, התייחס האף הוא לתקיפה. לדברי קרטר, התקיפה היא "כמו לשפוך שמן למדורה". כמו כן, קרטר אמר כי קבוצה של נציגים ממשרדו ייפגשו עם גורמים ממשרד ההגנה הרוסי בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully