וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת פוטין: הפרלמנט הרוסי אישר לתקוף בסוריה

30.9.2015 / 11:17

הבית העליון הצביע פה-אחד בעד הבקשה של הנשיא לעשות שימוש בכוח צבאי בסוריה. בכיר בקרמלין טוען כי לא לא מדובר בכוחות קרקעיים, אלא אוויריים בלבד וכי אסד ביקש סיוע צבאי. צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הבית העליון בפרלמנט של רוסיה אישר היום (רביעי) פה-אחד את בקשתו של הנשיא ולדימיר פוטין לאשר שימוש בכוח צבאי בסוריה. לדברי בכיר בקרמלין, מדובר בשימוש בכוח אווירי בלבד. זאת ברקע העמקת המעורבות של מוסקבה במלחמת האזרחים. לאחרונה חשפו צילומי לוויין כי היא פרסה עשרות כלי טיס בבסיס בלטקיה, שנחשבת למעוזו של הנשיא בשאר אסד.

ראש הסגל של הקרמלין, סרגיי איבנאוב, אמר לאחר ההצבעה: "זה קשור לסוריה". הוא הבהיר כי אין זה אומר שכוחות קרקעיים רוסיים יהיו מעורבים בלחימה וכי הצעד קשור אך ורק לשימוש בחיל האוויר. לפי דיווחים שונים, מטוסים רוסיים כבר תקפו ארגוני מורדים שונים, אך הקרמלין לא אישר זאת.

לקריאה נוספת בנושא
סעודיה מאיימת: על אסד לעזוב - או שיודח בכוח צבאי
תיעוד ראשון: מטוסי קרב רוסיים בבסיס במערב סוריה
אובמה: כדי להביס את דאעש בסוריה, אסד צריך לעזוב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סוקר תרגיל צבאי. רויטרס
הנשיא פוטין סוקר תרגיל צבאי בשבוע שעבר/רויטרס

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב מסר כי המטרה העיקרית תהיה להילחם בטרור ולסייע לכוחותיו של אסד. "המטרה העיקר היה מלחמה בטרור ותמיכה ברשויות הלגיטימיות בסוריה הנלחמות בטרור ובקיצוניות", אמר בתגובה לשאלה אם רוסיה יכולה להתחייב שהתקיפות יוגבלו רק ליעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בפעם האחרונה שהפרלמנט הרוסי אישר לפוטין לשלוח כוחות מחוץ למדינה, היה זה בתחילת השנה שעברה. אז סיפח הנשיא הרוסי את חצי האי קרים מאוקראינה, מה שהוביל לסנקציות בינלאומית מצד המערב.

בתוך כך, דווח היום ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית כי מוסקבה דרשה מוושינגטון שתפסיק את הפעילות האווירית שלה במרחב האווירי של סוריה. הדיווח של הרשת השמרנית מתבסס על גורם אמריקני בכיר, שהוסיף כי מטוסי קרב רוסיים חגים עתה בשמי רוסיה. לדברי גורמי צבא אמריקניים, הפנטגון דחה את דרישתה של רוסיה.

היום אמור לפגוש שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב את עמיתו האמריקני ג'ון קרי בשולי עצרת האו"ם. ממשרד החוץ נמסר כי הפעילות הצבאית של רוסיה תעלה היום לדיון עם בעלי בריתה של מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully