וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קובה: נורמליזציה עם ארה"ב אפשרית רק אחרי הסרת האמברגו

ראול קסטרו, שנאם לראשונה בעצרת הכללית של האו"ם, הוסיף כי יש לפצות את העם הקובני על הנזקים שגרם הסגר הכלכלי שהוטל עליו בשנות ה-60, וקרא להחזיר לידי המדינה את הריבונות על שטח הבסיס האמריקני במפרץ גואנטנמו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(פגישת אובמה וקסטרו בפנמה, באפריל האחרון)

נשיא קובה ראול קסטרו נאם אמש (שני) בעצרת הכללית ה-70 של האו"ם, התייחס להתחממות היחסים עם ארצות הברית, ואמר כי נורמליזציה בין שתי המדינות תוכל להתקיים רק כאשר האמברגו הכלכלי על קובה יוסר לחלוטין, ושטח בסיס חיל הים האמריקני במפרץ גואנטנמו - שבו נמצא מתקן הכליאה המפורסם - ישוב להיות תחת ריבונות קובנית.

בנאום ראשון שלו באו"ם, אמר קסטרו כי יש "לפצות" את עמו על "הנזקים הכלכליים והאנושיים שהם עדיין מנת חלקם", כדי לשפר את היחסים עם ארצות הברית, וחזר, כאמור, על קריאתו לסיים את האמברגו. "כעת מתחיל תהליך ארוך לקראת נירמול היחסים, שניתן יהיה להשיגו רק באמצעות סיום המצור הכלכלי, המסחרי והפיננסי", אמר.

עוד הוסיף קסטרו כי על ארצות הברית "להחזיר את הטריטוריה שנכבשה באופן בלתי-חוקי על ידי הבסיס בגואנטנמו". ארצות הברית הקימה את בסיס הצי שבמפרץ גואנטנמו ב-1989, לאחר שכבשה את השטח מספרד, וב-1903 חתמה עם קובה על הסכם שבו נקבע כי האחרונה תקבל 2,000 דולרים לשנה תמורת חכירת המפרץ כולו.

חוכרת את מפרץ גואנטנמו מקובה מאז 1903.
לקריאה נוספת:
האפיפיור נפגש עם פידל קסטרו וקרא לקובנים: "אל תשרתו רעיון"
ארה"ב הקלה באמברגו על קובה
אחרי כ-50 שנה: דגל ארה"ב הונף בשגרירות האמריקנית בקובה

נשיא קובה ראול קסטרו נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
ראול קסטרו בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, אמש/רויטרס

בנאום שנשא אמש באו"ם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס האחרון להתקרבות בין המדינות שהחלה בשנה שעברה, אחרי יותר מ-50 שנים של נתק, ואמר כי הוא בטוח ש"הקונגרס האמריקני בסופו של דבר יסיר על האמברגו, שאין לו יותר מקום".

מוקדם יותר החודש השתמש אובמה בסמכותו כנשיא על מנת להקל על האמברגו שהוטל על קובה בשנות ה-60. זאת, באמצעות שורת תקנות שיזם להקלת הסחר בין המדינות, שמאפשרות, בין היתר, לעסקים אמריקניים לפתוח משרדים בקובה ולהרחיב את פעילותם במדינה הקומוניסטית. השניים אף ניהלו שיחה טלפונית, שבה קרא הנשיא הקובני לאובמה להסיר לחלוטין את האמברגו הכלכלי.

נשיא קובה ראול קסטרו מאזין לנאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת הכללית של האו"ם, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
קסטרו מאזין לנאומו של אובמה באו"ם, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully