וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כ-50 שנה: דגל ארה"ב הונף בשגרירות האמריקנית בקובה

14.8.2015 / 16:10

שר החוץ האמריקני הגיע להוואנה, שם נערך טקס לחידוש היחסים בין שתי המדינות. בחודש שעבר נערך טקס דומה במחלקת המדינה בוושינגטון. קרי הוא שר החוץ האמריקני הראשון שמבקר באי אחרי 70 שנה

רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הניף הערב (שישי) את דגל ארצות הברית בשגרירות האמריקנית שנפתחה לאחרונה מחדש בהוואנה, בירת קובה. זאת כחלק מהפיוס ההיסטורי בין שתי היריבות הגדולות בתקופת המלחמה הקרה. הטקס, שבו התנוסס הדגל מעל המבנה אחרי 54 שנים, מגיע כמעט ארבעה שבועות אחרי ששתי המדינות חידשו באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים שלהם ושדרגו אותם לדרג של שגרירויות. ב-20 ביולי נערך טקס דומה במחלקת המדינה בוושינגטון, אולם ארצות הברית נאלצה להמתין עד שקרי יוכל להגיע לבירת האי הקריבי.

דגל ארצות הברית מונף בשגרירות בהוואנה, בירת קובה, 14 באוגוסט 2015. רויטרס
דגל ארה"ב מונף בשגרירות בהוואנה, היום/רויטרס

קרי, שר החוץ האמריקני הראשון שמבקר בקובה זה 70 שנה, לווה בעוזרים, בחברי קונגרס ובשלושה נחתים אמריקנים, שהיו אלו שהורידו את הדגל במבנה השגרירות בהוואנה ב-1961. היחסים בין שתי המדינות עלו על שרטון לאחר המהפכה הקובנית שאירעה ב-1959. מאז ועד 1977, מבני השגרירויות היו סגורים עד שחזרו לפעול בדרג דיפלומטי נמוך של משרד אינטרסים.

בנאומו בטקס התייחס קרי למצב הדמוקרטיה במדינה הקומוניסטית. "אנו מאמינים שדמוקרטיה אמיתית תשרת הכי טוב את האנשים בקובה, כאשר אנשים יהיו חופשיים לבחור את מנהיגיהם, להביע את דעותיהם ולקיים את מנהגיהם הדתיים. כאשר מוסדות המדינה כפופוים לאלה שאותם הם משרתים", אמר.

עוד בנושא:
לא רק הגרעין: ההסכם שיכניס את אובמה לספרי ההיסטוריה
אחרי יותר מ-50 שנות נתק: אובמה הכריז על חידוש היחסים עם קובה
ארה"ב הסירה את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סמל ארצות הברית בשגרירות האמריקנית בהוואנה, קובה, 14 באוגוסט 2015. רויטרס
סמל ארה"ב בשגרירות, היום/רויטרס

חידוש הקשרים הדיפלומטיים יאפשר לדיפלומטים אמריקנים לנסוע לקובה יותר בחופשיות ולהגדיל את הסגל הדיפלומטי בהוואנה. כמו כן, קובה תפחית את מספר אנשי הביטחון שמפקחים על יציאתם של אזרחים מהמדינה ועל חזרתם. עם זאת, נורמליזציה מלאה בין המדינות עדיין עומדת בפני קשיים, מאחר שהאמברגו הכלכלי שמוטל על קובה יכול להיות מוסר רק על ידי הקונגרס, שהרוב הרפובליקני שבו מתנגד לכך.

המשטר הקומוניסטי עוד דורש להשיב לידיו את הריבונות על הבסיס בגואנטנמו שבמזרח האי ואת עצירת אותות הרדיו והטלוויזיה שארצות הברית משגרת לקובה. מנגד, וושינגטון תלחץ על משטרו של קסטרו בנושא זכויות אדם וחזרתם לאי של מבקשי מקלט וכן היא צפויה להעלות את סוגיית הרכוש של אזרחים אמריקניים, שהולאם עם עליית פידל קסטרו לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully