וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הקלה באמברגו על קובה; האפיפיור יבקר בשתי המדינות

19.9.2015 / 18:45

פרנציסקוס ינחת היום בקובה וימשיך משם לוושינגטון. במהלך הביקור יקדם האפיפיור את הכנסייה ויברך את המדינות על חידוש יחסיהן והקלת תנאי האמברגו הכלכלי, שהוטל עוד בשנות ה-60

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס יחל היום (שבת) את ביקורו בן העשרה ימים בקובה ובארצות הברית, שחידשו לאחרונה את יחסיהן בתום נתק ארוך שנים. הביקור מתרחש על רקע ההקלה של ארצות הברית בתנאי האמברגו על קובה. בביקורו מתכנן האפיפיור לפעול לקידום הכנסייה הקתולית בשתי המדינות.

האפיפיור יצא הבוקר בטיסה מאיטליה להוואנה, בירת קובה, שם יחל את הביקור. בין היתר, הוא יגיע לכנסייה בסנטיאגו ויישא שם תפילה. בנוסף, בכוונתו לברך את העם הקובני על חידוש היחסים עם ארצות הברית בתום נתק של 50 שנה. "כולם מקשיבים לו בגלל היוקרה שלו", אמרה חואנה הורטדו, אזרחית קובה בת 55, "הוא עשוי לרכך כמה נשמות טהורות". בעוד שלושה ימים, ב-22 בספטמבר, יגיע האפיפיור לוושינגטון.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הונגריה גייסה מילואים והשלימה את בניית הגדר עם קרואטיה
יפן: הפרלמנט שינה את החוקה הפצפיסטית ואישר לחימה מעבר לים
שיחות צבאיות, בקרוב: ארה"ב ורוסיה ידונו בגורל סוריה

האפיפיור פרנציסקוס בביקור בבוליביה, יולי 2015. AP
לא ידון במו"מ בין המדינות? האפיפיור פרנציסקוס בביקורו בבוליביה ביולי/AP

אתמול הקלה ארצות הברית בתנאי האמברגו הכלכלי על קובה שהוטל עוד בשנות ה-60. הנשיא ברק אובמה שוחח עם מקבילו הקובני, ראול קסטרו, על שיפור היחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין המדינות, על רקע שורת תקנות שיזם אובמה שיקלו על הסחר בין המדינות. ההקלות יאפשרו, בין היתר, לעסקים אמריקניים לפתוח משרדים בקובה ולהרחיב את פעילותם במדינה הקומוניסטית. בשיחתם אמר קסטרו כי על ארצות הברית להסיר כליל את האמברגו הכלכלי.

עם זאת, עוזר הוותיקן גוזמן קרייקיורי התעקש שמטרת הנסיעה של האפיפיור איננה פוליטית. "כששאלתי את האפיפיור אם הוא הולך לדון במשא ומתן של ארצות הברית וקובה הוא אמר בפירוש שלא זה המניע לנסיעה", אמר, "מטרת הביקור היא לאשר את האמונה הקתולית בקרב הקובניים ולעודד את הכנסייה שסבלה בעשורים האחרונים". למרות הכחשתו של האפיפיור כי בכוונתו לעסוק בתחומים פוליטיים בביקורו, רבים סבורים כי דיונים בנושא עשויים להתקיים בדלתיים סגורות עקב רצון הוותיקן לקדם הסרה מלאה של האמברגו הכלכלי, שהתנגדה לקיומו מלכתחילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו. AP
עסקים אמריקניים יוכלו להרחיב פעילותיהם בקובה. אובמה וקסטרו, מאי האחרון/AP

האפיפיור יציין כמה אבני דרך בביקורו. אחד מהם הוא היותו האפיפיור הראשון שינאם בקונגרס האמריקני. בכוונתו להכריז בנאומו על הקדוש הראשון על אדמת ארצות הברית – ג'ונפיירו סרה, נזיר פרנציסקני ספרדי מהמאה ה-18 מקליפורניה. באשר לביקור בקובה, פרנציסקוס יהיה האפיפיור השלישי ב-17 השנים האחרונות המבקר במדינה, הישג מרשים למדינה קטנה יחסית כמו קובה. גם ארצות הברית וגם קובה זרות לפרנציסקוס, שמעולם לא ביקר בהן. פרנציסקוס סיפר כי ארצות הברית כה זרה לו שהוא בילה את הקיץ האחרון בקריאה על תולדותיה ועל האוכלוסייה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully