וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה גייסה מילואים והשלימה את בניית הגדר עם קרואטיה

שר ההגנה ההונגרי הודיע על גיוס מילואים שיסייע בהתמודדות עם "משבר ההגירה הגדול". במקביל, גדר תיל הוצבה לאורך 41 קילומטרים מהגבול עם שכנתה מדרום-מערב, שממשיכה להזרים פליטים לשטחה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

שר ההגנה של הונגריה, איסטבן שימיצ'קו, הורה לגייס כוחות מילואים כדי לסייע בהתמודדות עם "משבר ההגירה הגדול". לפי דיווח של סוכנות הידיעות ההונגרית MTI, שר ההגנה הורה על המהלך לבקשת הרמטכ"ל. עוד נמסר כי חיילי המילואים יאיישו תחילה מוצבים שהחיילים שהוצבו בהם הוזנקו לגבול, אך בהמשך ייתכן ויבצעו פעולות נוספות.

בנוסף, משרד ההגנה הודיע כי המדינה סיימה את בניית גדר התיל באורך 41 קילומטרים בגבולה עם קרואטיה. "הגדר הושלמה במהלך הלילה", ציין דובר משרד ההגנה, אטילה קובאץ. החלק הנותר של קו הגבול המשותף בין שתי המדינות, שאורכו 330 קילומטרים, עובר בסמוך לנהר הדראווה, המהווה מכשול טבעי בעבור הפליטים.

היום הובילו הרשויות בהונגריה מאות פליטים לגבול עם אוסטריה, לאחר שרבים הגיעו למדינה דרך קרואטיה. המשטרה האוסטרית מדווחת כי מאז חצות נכנסו לגבולות המדינה 6,700 פליטים. על פי דובר המשטרה, הלמוט מרבן, 4,200 פליטים חצו את הגבול בסמוך לעיר גראץ שבדרום המדינה, והשאר חצו במעבר הסמוך לבירה וינה שבצפונה. משטרת הגבולות, שהציבה השבוע המדינה בעקבות צעד דומה שעשתה גרמניה, ממשיכה בנוכחותה לאורך הגבול ובודקת כלי רכב באופן אקראי.

עוד כתבות בנושא:
ראש עיירה בהונגריה במסר "מאיים" לפליטים: "אל תעשו בחירה רעה"
מסרבת לשאת בנטל: קרואטיה לא תקלוט מהגרים בשטחה
ממשיכה את ההתבצרות: הונגריה החלה לבנות גדר גם בגבול קרואטיה

פליטים שהגיעו ברכבת להונגריה מקרואטיה, ספטמבר 2015. רויטרס
פליטים שהגיעו ברכבת מקרואטיה להונגריה, אתמול/רויטרס

נשיאת קרואטיה, קולינדה גרבר-קיטרוביץ', שמדינתה מתקשה להתמודד עם אלפי הפליטים הנכנסים למדינה ואף פועלת כדי להעבירם במהירות להונגריה ולסלובניה, קראה לאיחוד אירופי להתחייב לסייע למדינה להתמודד עם גל הפליטים המגיעים לגבולותיה. בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי אמרה הנשיאה כי המדינה הקטנה בעלת 4.2 מיליון התושבים צריכה להיות ריאלית בכל הנוגע ליכולותיה לסייע לאלפי הפליטים. "אנו צריכים לעצור את זרם המהגרים", אמרה גרבר-קיטרוביץ' והוסיפה: "אנו צריכים לקבל התחייבות מצד האיחוד האירופי הנוגעת לגורלם של אותם אנשים הנמצאים בקרואטיה, ואלה הנמצאים בדרך אליה".

בנוסף, ראש ממשלת קרואטיה, זוראן מילנוביץ', אמר היום כי המדינה כפתה על הונגריה לקבל פליטים ותוסיף לעשות זאת. "אילצנו אותם לקלוט פליטים לאחר ששלחנו אותם לגבולות, ונמשיך לעשות זאת", ציין.

הונגריה הביעה אתמול זעם על קרואטיה עקב החלטתה לפעול להעברתם של אלפי הפליטים לשטחה. דובר הממשלה זולטאן קובאץ' אמר כי על רכבת שהגיעה מקרואטיה לשטח המדינה כשעליה אלף מהגרים, היו 40 שוטרים קרואטים מבלי שהודעה על כך נמסרה לרשויות בהונגריה. לדבריו, הרכבת הגיעה לתחנה הנמצאת שישה קילומטרים בתוך הונגריה, שם נכנסה אליה המשטרה המקומית והשוטרים הקרואטים פורקו מנשקם. נהג הרכבת נעצר והפליטים הועברו לקבלת סיוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פליטים שהגיעו ברכבת להונגריה מקרואטיה, ספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בתחנת הרכבת בהונגריה, אתמול/רויטרס

בסלובניה מאות פליטים התקבצו בעיירה אוברזיה, הנמצאת בסמוך לגבול עם קרואטיה. הרשויות הותירו למספר קטן של משפחות להמשיך בדרכן מערבה, ורבים אחרים שוכנו באוהלים. אמש חסמה המדינה את כניסתם של 500 פליטים בגבול עם קרואטיה וריססה לעברם גז פלפל. ראש ממשלת סלובניה, מירו קראר, אמר כי המדינה תקים מסדרון יבשתי לעבר מערב אירופה במידה שלא תוכל לקלוט את זרם הפליטים שיגיע למדינה.

אטימת הגבולות של הונגריה ופעולותיהן של מדינות נוספות למניעת הכניסה של המהגרים גרמו לאלפי פליטים להיתקע בדרום-מזרח היבשת, ואליהם מצטרפים מאות פליטים מדי יום. היום טבעה למוות ילדה בת חמש ו-13 מהגרים נוספים הוגדרו כנעדרים בסמוך לאי היווני לסבוס, לאחר התהפכות סירה שיצאה מטורקיה. דובר משמר החופים של יוון אמר כי בשעות האחרונות חולצו 11 בני אדם מסירות מבריחים בין טורקיה ללסבוס, ואדם נוסף שחה אל החוף. אתמול נמצאה גופת בת ארבע לאחר שנשטפה לחוף במערב טורקיה. הילדה נמצאה ללא רוח חיים בעיירה צזמה, הסמוכה לאיזמיר, לאחר שסירה שנשאה 15 מהגרים מסוריה ליוון טבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully