וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרבת לשאת בנטל: קרואטיה לא תקלוט מהגרים בשטחה

בעוד שמשבר ההגירה החמור באירופה נמשך, החליטה המדינה לשלוח פליטים להונגריה ואמרה כי איננה מוכנה לקבל אליה מבקשי מקלט. טרגדיה נוספת התרחשה, כשגופת פעוטה נסחפה לחופי טורקיה מסירת מהגרים שטבעה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

מאות מהגרים חצו היום (שישי) את הגבול בין סרביה לבין קרואטיה, לאחר שדרכם להונגריה נחסמה עם אטימת הגבול על ידי השלטונות בבודפשט. ראש ממשלת קרואטיה, זורן מילנוביץ', הזהיר כי העניינים במדינתו יוצאים משליטה וכי ממשלתו לא תוכל לרשום או לתמוך במהגרים שיגיעו אליה. בשל כך, החלה קרואטיה לשלוח את המהגרים באוטובוסים וברכבות מהגבול הסרבי אל עבר מעבר הגבול עם הונגריה, תוך סירוב לקבלם במדינה.

ובעוד שאלפי פליטים ממשיכים להגיע לאירופה, טרגדיה נוספת התרחשה היום כשגופת פעוטה בת ארבע נמצאה בחופי טורקיה, לאחר שנשטפה מסירת מהגרים סורים שטבעה. על הסירה היו 14 בני אדם נוספים, שאותם הצליחו כוחות משמר החופים הטורקי להציל. התקרית התרחשה רק שבועות ספורים לאחר שתמונות הילד הסורי איילן כורדי, שגופתו נשטפה גם היא אל חופי טורקיה, זעזעו את העולם.

לקריאה נוספת בנושא:
ממשיכה את ההתבצרות: הונגריה החלה לבנות גדר גם בגבול קרואטיה
אחראי ההגירה בגרמניה התפטר, קרואטיה "לא תוכל לקבל עוד מהגרים"
לאחר הקמת הגדר: הונגריה יורה בתותחי מים על מהגרים

מהגרים יוצאים מסירות בחופי יוון, 18 בספטמבר 2015.. AP
פליטים מסוריה מגיעים בסירות לאחד מחופי איי יוון/AP

לאחר שנכנסו כ-13 אלף בני אדם לקרואטיה, כינס היום מילנוביץ' את מועצת הביטחון הלאומי של מדינתו וקרא לטיפול מעמיק בבעיית המהגרים. "לא נוכל לרשום ולקבל את האנשים האלו יותר", אמר מילנוביץ'. "הם יקבלו מזון, מים וסיוע רפואי, אך לאחר מכן הם ימשיכו הלאה. האיחוד האירופי חייב לדעת שקרואטיה לא תהפוך ל'נקודה חמה' למהגרים. יש לנו לב, אך יש לנו גם ראש", הוסיף. במהלך הלילה, לאחר שכבר נכנסו אלפי פליטים לשטחה, סגרה קרואטיה שבעה מעברי גבול בינה לבין סרביה.

בגבול ההונגרי הוצבו שוטרים וכוחות ביטחון כדי להתמודד עם גל המהגרים שנשלח בחזרה מקרואטיה. בתגובה לפעולות המדינה השכנה, אמר שר החוץ ההונגרי פטר שיג'רטו כי "קרואטיה מעודדת מהגרים להיכנס להונגריה באופן בלתי חוקי", ואמר כי הפליטים הועברו לנקודות רישום בהונגריה ללא כל תיאום עם קרואטיה. "במקום לסייע לאנשים, הם מעודדים המוני בני אדם לבצע עבירה פלילית", אמר שר החוץ, בהתייחסו לחוקי ההגירה החדשים שהונהגו במדינה לפני כמה ימים, לפיהם הכניסה אליה באופן בלתי חוקי גוררת משפט ומאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהגרים יוצאים מסירות בחופי יוון, 18 בספטמבר 2015.. AP
מהגרים מסוריה בחופי אחד מאיי יוון/AP

המהגרים הנכנסים לקרואטיה מנסים לעשות את דרכם לסלובניה השכנה, החברה כבר באמנת שנגן הנהוגה ברוב מדינות האיחוד. בליובליאנה האשימו היום את קרואטיה בהפרת חוקי האיחוד האירופי ובהפגנת אי-מוכנות להצטרף לאמנת שנגן. מזכיר משרד הפנים הסלובני, בוסטיין ספיץ', אמר היום כי משטרת המדינה נערכת לשטף הפליטים שאמורים להגיע אליה משכנתה. "מעשיה של קרואטיה לא עולים בקנה אחד עם חוקי האיחוד עם אמנת שנגן", אמר ספיץ'.

מדינות נוספות המשיכו להפנות אצבע מאשימה גם כלפי הונגריה. מאז סגרה את גבולה הדרומי, נוצר לחץ גדול על שכנותיה בכמות המהגרים הנמצאים בהן ולא יכולים להמשיך הלאה. דובר משרד הפנים האוסטרי הצהיר כי הונגריה לא מתאמת את פעולותיה עם הרשויות בווינה, וכי היא מובילה מאות פליטים לנקודות הרשמה הסמוכות לגבול האוסטרי, אותו המהגרים יכולים לחצות בחופשיות.

פליטים מסוריה ממתינים בקרואטיה בסמוך לגבול עם הונגריה, 18 בספטמבר 2015.. AP
מהגרים ממתינים בתחנת דלק בגבול קרואטיה וסרביה/AP

מוקדם יותר, נודע כי הונגריה החלה בבניית תשתית לגדר בגבולה עם קרואטיה, על מנת לחסום את זרם המהגרים שיכולים להיכנס לשטחה גם ממדינה זו. ראש הממשלה ויקטור אורבן אמר כי הגדר הנבנית במהירות תסייע בשמירה על ביטחון המדינה. "אנו חייבים ליישם את אותם העקרונות שיישמנו בגבול הונגריה-סרביה", אמר אורבן, והוסיף כי מאות חיילים הוצבו לעבודה על הגדר במהלך סוף השבוע.

עשרות אלפי הפליטים הצובאים על גבולות אירופה מגיעים מהמזרח התיכון ומאפריקה דרך הים התיכון. המהגרים נכנסים לשטחי מדינות הבלקן ומנסים לעבור דרכן למדינות החברות באיחוד האירופי, שמשטחיהן יוכלו להמשיך במסעם אל מדינות מערב אירופה, ובראשן גרמניה ושבדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully