וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה את ההתבצרות: הונגריה החלה לבנות גדר גם בגבול קרואטיה

18.9.2015 / 10:30

אחרי שהשלימה את בניית הגדר בגבול עם סרביה והחלה לבנות תשתית לחומה בגבול עם רומניה, הודיע ראש הממשלה אורבן על אטימת גבול נוסף. במקביל, קרואטיה מנסה להילחם בעובדה שהפכה לנתיב הפליטים החדש והודיעה על סגירת שבעה מתוך שמונה מעברי גבול

רויטרס

נלחמים בזרם הפליטים: לאחר שבשבוע שעבר השלימה בניית גדר בגבול סרביה, הודיע היום (שישי) ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בריאיון לרדיו מקומי כי מדינתו החלה בבניית תשתית לגדר גם בגבול עם קרואטיה, בניסיון לבלום את שטף המהגרים שחודר דרכו. עוד דווח כי מאות חיילים ושוטרים נפרסו בגבול.

במקביל, הודיעה קרואטיה כי היא סגרה שבעה מתוך שמונה מעברי גבול שלה. זאת מכיוון שהיא הוצפה בשבוע האחרון בפליטים אשר הידפקו על דלתותיה לאחר השלמת בניית הגדר בגבול הסרבי-הונגרי.

אתמול הבהיר שר הפנים של קרואטיה, רנקו אוסטוז'יץ', כי "קרואטיה לא תוכל לקבל עוד אנשים". בשיחה עם כתבים בעיירה טוברניק שבגבול המזרחי עם סרביה, אמר כי המדינה תאפשר לאלפי בני האדם שנכנסו לשטחה להגיע למרכזי רישום באזור עיר הבירה, אך אלו מבינהם שלא יבקשו מקלט יוגדרו מהגרים בלתי-חוקיים. לדבריו, כ-11 אלף בני אדם נכנסו לקרואטיה ביומיים האחרונים. על אף שקרואטיה חברה באיחוד, היא לא חתומה על אמנת שנגן שמאפשרת תנועה חופשית בין המדינות.

קריאה נוספת:
אחראי ההגירה בגרמניה התפטר, קרואטיה "לא תוכל לקבל עוד מהגרים"
לאחר הקמת הגדר: הונגריה יורה בתותחי מים על מהגרים
"עוקף הונגריה": המסלול החדש של המהגרים עובר דרך קרואטיה

מהגרים בגבול הונגריה קרואטיה, ספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בגבול הונגריה-קרואטיה, הלילה/רויטרס

ביום רביעי השלימה הונגריה את הקמת הגדר שנפרסה לאורך 175 הקילומטרים של גבולה הדרומי עם סרביה, והתחילה לבנות חומה גם בגבולה המזרחי עם רומניה. ממשלת הונגריה הסבירה את הצעד בכך שהיא ממלאת אחר הוראות האיחוד האירופי שנועדו לחזק את ההגנה על גבולותיה והחלת אמצעי בקרה על הפליטים שזרמו באלפים מדי יום לתוך המדינה וממנה לשאר מדינות האיחוד האירופי.

במקביל, גורם באו"ם דיווח השבוע כי משטרת הונגריה השתמשה השבוע בתותחי מים ובגז מדמיע נגד מהגרים שניסו להיכנס לשטח המדינה דרך הגבול עם סרביה. כמו כן, אתמול הודיעה סלובניה כי השיבה לקרואטיה רכבת ועליה 150 פליטים שניסו להיכנס לשטח המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהגרים בהונגריה. AP
מהגרים ממתינים בכניסה להונגריה, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully