וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקף הונגריה": המסלול החדש של המהגרים עובר דרך קרואטיה

16.9.2015 / 12:52

אחרי שהונגריה אטמה את הגבול הדרומי עם סרביה, החלו הבוקר עשרות אוטובוסים להסיע מהגרים לעבר הגבול המערבי עם קרואטיה. משם מתכננים אלפי המהגרים להמשיך לסלובניה וממנה למערב אירופה

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

שינוי מסלול: לאחר שהונגריה אטמה את הגבול הדרומי עם סרביה מפני כניסת מהגרים, היום (רביעי) הם עברו לנתיב חדש, לעבר השכנה קרואטיה. קרואטיה חברה באיחוד האירופי, אך לא חתומה על אמנת שנגן, כך שהיא לא נמצאת בתוך אזור המעבר החופשי של האיחוד. ואולם, שכנתה הצפונית סלובניה, שאליה נוהרים המהגרים, היא חברה באמנת שנגן והיא גם שכנה של אוסטריה - יעד מועדף של מהגרים רבים.

תחנת הרדיו הסרבית 92B ציטטה עיתונאי בעיר פרסבו שבדרום המדינה, שטען כי לפחות עשרה אוטובוסים עשו הבוקר את דרכם לעבר העיר סיד, שעל גבול קרואטיה. אחד הנהגים שהתראיין לתחנה אמר שהוא ונהגים אחרים קיבלו הוראה לקחת מהגרים ישירות לאזור.

קרואטיה הודיעה כי תאפשר למהגרים לעבור בשטחה. "קרואטיה מוכנה לחלוטין לקבל או להפנות את האנשים להם שהם רוצים להגיע, שזה בוודאי גרמניה או המדינות הסקנדינביות", אמר ראש הממשלה זוראן מילנוביץ'. "הם יוכלו לעבור דרך קרואטיה ואנחנו נסייע לכך. אנו מוכנים לאפשרות הזאת".

לקריאה נוספת:
אובמה על המשבר באירופה: "ארצות הברית מוכנה לקלוט פליטים"
גרמניה: להפעיל לחץ כלכלי על מדינות האיחוד שיסרבו לקבל פליטים
הונגריה הכריזה על "מצב חירום" וחוקים נוקשים נגד המהגרים

פליטים בסרביה, ליד הגבול עם הונגריה. יותם רונן
פליטים בסרביה, ליד הגבול עם הונגריה/יותם רונן

הונגריה השלימה אתמול סופית את הקמת הגדר שנפרסה לאורך 175 הקילומטרים של גבולה הדרומי עם סרביה, ותחילה לבנות חומה בגבולה המזרחי עם רומניה. ממשלת הונגריה טוענת שבכך היא ממלאת אחר הוראות האיחוד האירופי שנועדו לחזק את ההגנה על גבולותיה והחלת אמצעי בקרה על הפליטים שזרמו באלפים מדי יום לתוך המדינה וממנה לאיחוד האירופי.

אלפים מהמהגרים נתקעו בצד הסרבי של הגבול מבלי יכולת לחצות את הגדר לאחר שממשלת הימין של הונגריה הכניסה לתוקף חוקים נוקשים נגד כל מי שינסה לעבור את הגדר. דובר ממשלת הונגריה, זולטאן קובאץ', אמר אמש כי 275 בני אדם נעצרו כשניסו לפרוץ את הגדר ולעבור את הגבול בצורה לא חוקית וכי הם יעמדו למשפט בהונגריה. עוד הוא מסר כי 70 בקשות מקלט אושרו ו-40 נדחו על ידי הרשויות בהונגריה. קובאץ' הביע את עמדת ממשלת הונגריה, לפיה רוב המהגרים הם מהגרי עבודה ורק מיעוט מתוכם הם סורים בפרט ופליטי מלחמות בכלל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פליטים בסרביה, ליד הגבול עם הונגריה. יותם רונן
ממשלת הונגריה טוענת שרוב המהגרים הם מהגרי עבודה ולא פליטים/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully