וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחראי ההגירה בגרמניה התפטר, קרואטיה "לא תוכל לקבל עוד מהגרים"

17.9.2015 / 18:31

הבכיר עזב את תפקידו ברקע הגעתם של 7,266 פליטים למדינה אתמול - פי שניים מיום שלישי. במקביל, קרואטיה הודיעה כי לא תוכל לקלוט יותר מהגרים והאיחוד והאו"ם תקפו את הונגריה. "מפרה את החוק הבינלאומי"

רויטרס

ראש רשות ההגירה והפליטים בגרמניה התפטר היום (חמישי) מתפקידו לאחר ביקורת שספג על אטיות תהליך הטיפול באלפי הבקשות של מבקשי המקלט שמגיעים בהמוניהם. התפטרותו צפויה להגביר את הלחץ על משרד הפנים ועל העומד בראשו תומאס דה מזיירה. היום הודיעה משטרת גרמניה כי אתמול נכסנו לשטח המדינה 7,266 מהגרים – פי שניים מאתמול.

התפטרותו של מנפרד שמידט מגיעה במקביל להחלטת הממשלה בברלין להרחיב את הפיקוח על הגבולות גם לצ'כיה. משטרת גרמניה מסרה כי היא הרחיבה את הפיקוח במטרה לעצור את הסחר בבני אדם ולהתמודד עם המספר ההולך וגדל של מבקשי מקלט. המהלך נכנס לתוקף בשעות הלילה בכביש המחבר את צ'כיה עם מדינת סקסוניה שבמזרח גרמניה. לפחות ארבעה מבריחים נעצרו מאז.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר הקמת הגדר: הונגריה יורה בתותחי מים על מהגרים
"עוקף הונגריה": המסלול החדש של המהגרים עובר דרך קרואטיה

שוטרים גרמנים עומדים בפני מהגרים שמנסים לחצות את הגבול דרך אוסטריה, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
שוטרים גרמנים עומדים לפני מהגרים שמנסים לחצות את הגבול מאוסטריה, היום/רויטרס

במקביל, קרואטיה הודיעה היום כי לא תוכל לקלוט יותר מהגרים, ברקע עימותים בין המשטרה לבין אלפים שהסתערו לשטחה של המדינה החברה באיחוד האירופי דרך סרביה, אחרי שהונגריה אטמה את גבולה הדרומי עם האחרונה. שר הפנים רנקו אוסטוז'יץ' אמר כי זאגרב תאפשר לאלפי בני האדם שנכנסו לשטח המדינה להגיע למרכזי רישום באזור עיר הבירה, אך אלו מבינהם שלא יבקשו מקלט יוגדרו מהגרים בלתי-חוקיים. לדבריו, כ-6,500 בני אדם נכנסו לקרואטיה ביממה האחרונה.

"קרואטיה לא תוכל לקבל עוד אנשים", אמר שר הפנים לכתבים בעיירה טוברניק שבגבול המזרחי עם סרביה. "כשאמרנו שאנחנו מכינים מסדרונות עבורם, התכוונו למסדרון טוברניק לזאגרב", הוסיף וציין כי קרואטיה לא תאפשר למהגרים להמשיך ולצעוד לעבר סלובניה. על אף שקרואטיה חברה באיחוד, היא לא חתומה על אמנת שנגן שמאפשרת תנועה חופשית בין המדינות.

כמו כן, הנשיאה קולינדה גרבר-קיטרוביץ' הורתה לצבא לשמור על כוננות גבוהה כדי שבמידת הצורך יוכלו "לשמור על הגבולות מכניסת מהגרים בלתי-חוקיים". לפי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה "הינה", "נשיאת קרואטיה פגשה את הרמטכ"ל ודרשה כי הצבא יהיה ברמת כוננות גבוהה כדי שיוכל להגן על הגבולות במידת הצורך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מהגרים בעיירה טוברניק, קרואטיה, לאחר שחצו את הגבול עם סרביה, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בעיירת הגבול הקרואטית טוברניק, היום/רויטרס

בתוך כך, האיחוד האירופי והאו"ם תקפו היום בחריפות את ממשלת הונגריה, בעקבות העימותים שפרצו אתמול בינה לבין מהגרים שניסו לחצות את גבול המדינה דרך סרביה, שם הושלמה השבוע הקמתה של הגדר. נציב האו"ם לזכויות אדם, הנסיך הירדני זייד רעד, גינה את הטיפול "חסר הרגישות" של בודפשט בפליטים שהגיעו לגבולה שלטענתו כלל "הפרה ברורה של החוק הבינלאומי". בהצהרה של הנציבות נמסר כי "זייד מגנה את הדעות הקסנופוביות והאנטי-מוסלמיות שנראה שנמצאות בלב המדיניות של ממשלת הונגריה הנוכחית".

נציב האיחוד האירופי להגירה, דימיטריס אברומופולוס, אמר במסיבת עיתונאים משותפת שכינס עם שרי החוץ והפנים של הונגריה כי רוב אלו שמגיעים לאירופה הם סורים "הזקוקים לעזרתנו". לדבריו, "אין חומה שלא תטפס עליה, אין ים שלא תחצה אם אתה בורח מאלימות ומטרור", הבהיר הנציב שהוסיף כי מכשולים כמו אלו שהקימה הונגריה בגבול עם סרביה הם פתרונות זמניים בלבד, שרק מגבירים את המתיחות.

מהומות בגבול סרביה - הונגריה, 16 בספטמבר 2015. יותם רונן
מהגרים מפגינים בגבול סרביה-הונגריה, אתמול/יותם רונן

מנגד, שר החוץ ההונגרי פטר סיירטו הדף את הביקורות נגד ארצו שנאלצה אתמול להתמודד עם מהגרים אלימים, שהשליכו סלעים לעבר המשטרה, ולדבריו הן רק מעודדות מעשי אלימות נוספים. לדברי הרשויות, 20 שוטרים נפצעו בעימותים אתמול. "זה חריג ומדהים לראות כיצד כמה גופים בינלאומיים פירשו את האירועים אתמול", אמר סיירטו. "כל הגורמים הללו יהיו אחראים אם האירועים הללו יחזרו על עצמם היום, מחר או בהמשך".

כמו כן, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שמאשים את גרמניה באחריות למשבר, אמר כי המוסלמים יהיו הרוב באירופה אם המדיניות הנוכחית של האיחוד תימשך. "אני מדבר על אלוהים. אני מדבר על תרבות ועל עקרונות החיים היומיומיים, כמו הרגלים מיניים, חופש הביטוי, שווין בין גברים לנשים וכל הערכים הללו שאותם אני מכנה נוצריים", הבהיר אורבן את עמדתו בריאיון שפורסם בכמה עיתונים אירופיים. "אם נאפשר למוסלמים להיכנס ליבשת ולהתחרות איתנו, הם יהיו רבים יותר מאתנו. זאת מתמטיקה. ואנחנו לא אוהבם זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully