וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הקמת הגדר: הונגריה יורה בתותחי מים על מהגרים

16.9.2015 / 19:10

מאות שוטרים, מגובים בכוחות מהיחידה ללוחמה בטרור, הוזעקו למעבר הגבול המרכזי עם סרביה, שדרכו ניסו פליטים להיכנס למדינה. לטענת הממשלה, הם היו "חמושים בצינורות ובמוטות". המעבר ייסגר למשך 30 יום

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

משטרת הונגריה השתמשה היום (רביעי) בתותחי מים ובגז מדמיע נגד מהגרים שניסו להיכנס לשטח המדינה דרך הגבול עם סרביה – כך מסר גורם באו"ם וכתב של סוכנות הידיעות רויטרס. אתמול הושלמה הקמת הגדר בגבול והיום פנו מבקשי מקלט ופליטים רבים לכיוון חדש, לקרואטיה, שלשטחה הם חוצים דרך מערב סרביה. בלגרד הודיעה כי מעבר הגבול המרכזי בין המדינות ייסגר למשך 30 הימים הקרובים בעקבות העימותים, וגינתה את פעולותיה של הונגריה.

מאות שוטרים, מגובים ביחידות מיוחדות ללוחמה בטרור ברכבים משוריינים ובתותחי מים, התקדמו לעבר קהל רב של מהגרים שהמתינו במעבר הגבול ברוסקה, אך נציג של האו"ם באזור טען כי הם לא ניסו לפרוץ את גדר הגבול.

מהמשטרה נמסר כי קבוצה של מהגרים "אגרסיבים" פרצו את גדר הגבול עם סרביה ונבלמו על ידי כוחות לפיזור מהומות. "המשטרה נוקטת את האמצעים המתאימים והחוקיים כדי להגן על גבולה של הונגריה ועל הגבול החיצוני של האיחוד האירופי", נמסר בהודעה של המשטרה.

עוד על משבר המהגרים
"התרומה הקטנה שלנו": המיזם הישראלי למען הפליטים באירופה
"עוקף הונגריה": המסלול החדש של המהגרים עובר דרך קרואטיה

מהגרים שספגו מים ממשטרת הונגריה בצדו הסרבי של הגבול, 16 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים שספגו מים ממשטרת הונגריה מפגינים בצדו הסרבי של הגבול, היום/רויטרס

דובר מטעם ממשלת הונגריה אמר כי המהגרים היו "חמושים בצינורות ובמוטות". בנוסף לכך, בטלוויזיה המקומית שודרו תמונות של אנשים המשליכים חפצים לעבר המשטרה מעבר לגבול. כמו כן, משרד החוץ בבודפש קרא לרשויות בסרביה לפעול נגד המהגרים "התוקפים" את משטרת הונגריה.

"קבוצה של מהגרים תוקפניים במיוחד תוקפים את משטרת הונגריה באבנים ובחתיכות בטון", טען שר החוץ פטר סיירטו בריאיון טלפוני שקיים עם תחנת הטלוויזיה הציבורית במדינה. "ההתקפה הזאת מגיעה מכיוון סרביה, מהשטח הסרבי. לכן, ביקשתי מעמיתי הסרבי לקרוא לרשויות לפעול מידיות נגד קבוצת המהגרים הזאת".

ואולם, השר האחראי לענייני הגירה בסרביה, אלכסנדר וולין, גינה בסיור גבול את השימוש שעשתה הונגריה בתותח מים ובגז מדמיע וטען כי אין לה "אין זכות" לכך. "זה קרה מעבר לקו הגבול, מה שלאף מדינה אין זכות לעשות ולכן אני מגנה זאת בצורה החריפה ביותר", הדגיש.

(עדכון ראשון: 17:51)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עימותים בין מהגרים לשוטרים בגבול סרביה-הונגריה, 16 בספטמבר 2015. רויטרס
עימותים בין מהגרים לשוטרים בגבול סרביה-הונגריה, 16 בספטמבר 2015/רויטרס
מהגרים עומדים מעבר לגדר שהקימה הונגריה בגבול עם סרביה, 16 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים מוחים בגבול הונגריה-סרביה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully