וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיירה בהונגריה במסר "מאיים" לפליטים: "אל תעשו בחירה רעה"

ראש העיירה אשותלום שבגבול עם סרביה הזהיר את הפליטים לא להיכנס לאזור: "הונגריה היא בחירה רעה, אשותלום היא הבחירה הגרועה ביותר". במקביל, הונגריה הודיעה כי הסתיימה בניית גדר התיל בגבול עם קרואטיה

צילום מסך

עמדתה הקשוחה של הונגריה כלפי כניסת הפליטים למדינה מקבלת ביטוי בסרטון שפרסם השבוע ראש העיירה אשותלום הנמצאת בסמוך לגבול עם סרביה, שבו הוא פונה לפליטים וקורא להם שלא להגיע לעיירתו. בסרטון בן שתי דקות, עם תרגום לאנגלית, אומר ראש העיירה לאשלו טורוצקי כי אם פעולות הממשל לא ירחיקו אותם, יש לו דרכים משלו לעשות זאת.

"בשטחה של אשותלום החיילים נתמכים בכוחות שיטור", אמר לצלילי מוזיקה דרמטית. הלוחמים נראים רכובים על סוסים ועל אופנועים וברקע מופיעים צילומי אוויר של גדר הגבול הסמוכה לעיירה. "הסתננות לגבול ופגיעה בגדר נחשבת לפשע", הוסיף.

בסוף הסרטון הוא נראה עומד בראש כוח השיטור, וקורא לפליטים לעבור בקרואטיה או בסלובניה אם ברצונם להגיע לגרמניה, ולא דרך הונגריה. "אל תסמכו על מבריחי הפליטים", אמר טורוצקי והוסיף: "הונגריה היא בחירה רעה, אשותלום היא הבחירה הגרועה ביותר".

עוד כתבות בנושא:
מסרבת לשאת בנטל: קרואטיה לא תקלוט מהגרים בשטחה
"התרומה הקטנה שלנו": המיזם הישראלי למען הפליטים באירופה
ממשיכה את ההתבצרות: הונגריה החלה לבנות גדר גם בגבול קרואטיה

איום מהונגריה: ראש עיירה הנמצאת על גבול סרביה פונה לפליטים. צילום מסך
"בשטחה של אשותלום החיילים נתמכים בכוחות שיטור". ראש העיירה אשותלום/צילום מסך

בתוך כך, הונגריה הודיעה היום (שישי) כי סיימה להקים את גדר התיל בגבולה עם קרואטיה. המדינה הביעה זעם על שכנתה מדרום-מערב עקב החלטתה לפעול להעברתם של אלפי הפליטים המגיעים לשטחה לגבול עם הונגריה באמצעות רכבות ואוטובוסים. דובר הממשלה זולטאן קובאץ' אמר כי על רכבת שהגיעה מקרואטיה לשטח המדינה כשעליה אלף מהגרים, היו 40 שוטרים קרואטים מבלי שהודעה על כך נמסרה לרשויות בהונגריה. לדבריו, הרכבת הגיעה לתחנה הנמצאת שישה קילומטרים בתוך הונגריה, שם נכנסה אליה המשטרה המקומית והשוטרים הקרואטים פורקו מנשקם.

קובאץ' הדגיש כי הדבר נעשה ללא תיאום וכי "זוהי הפרה של החוק הבינלומי ונחשב בלתי-חוקי בעליל". הוא ציין כי השוטרים שבו למדינתם, נהג הרכבת נעצר והפליטים יקבלו סיוע בהונגריה. גם שר החוץ של הונגריה, פטר שיג'רטו, גינה את פעולותיה של קרואטיה ואמר כי "במקום לכבד את החוק, קרואטיה מעודדת את ההמונים לעבור על החוק ולחצות את הגבול".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פליטים מסוריה ממתינים בקרואטיה בסמוך לגבול עם הונגריה, 18 בספטמבר 2015.. AP
פליטים ממתינים בקרואטיה להעברתם להונגריה, אתמול/AP

אמש הודיעה קרואטיה כי 17,089 פליטים נכנסו למדינה בשלושת הימים האחרונים. מוקדם יותר אמר ראש ממשלת קרואטיה, זורן מילנוביץ', כי העניינים במדינתו יוצאים משליטה וכי ממשלתו לא תוכל לרשום או לתמוך במהגרים שיגיעו אליה ותפעל להעברתם להונגריה וסלובניה.

כמו כן, סלובניה חסמה אמש את כניסתם של 500 פליטים בגבול עם קרואטיה וריססה לעברם גז פלפל. ראש ממשלת סלובניה, מירו קראר, אמר כי המדינה תקים מסדרון יבשתי לעבר מערב אירופה במידה שלא תוכל לקלוט את זרם הפליטים שיגיע למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully