וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור נפגש עם פידל קסטרו וקרא לקובנים: "אל תשרתו רעיון"

21.9.2015 / 0:13

פרנציסקוס ערך מיסה המונית בכיכר העצמאות המפורסמת בבירה הוואנה ומתח ביקורת מרומזת על המשטר הקומוניסטי. לאחר מכן נועד עם המנהיג לשעבר קסטרו. "השניים החליפו ספרים ושוחחו על שינויי האקלים והכלכלה העולמית", נמסר מהוותיקן

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס נפגש אתמול (ראשון) עם מנהיג קובה לשעבר פידל קסטרו, שעות אחרי שהפציר באלפי קובנים שהגיעו למיסה המונית בכיכר העצמאות המפורסמת שבהוואנה, לשרת זה את זה ולא לשרת אידאולוגיה. אמירה זו נתפסת כביקורת מרומזת על הממסד הקומוניסטי של קובה.

הוותיקן תיאר את הפגישה בת 40 הדקות בבית המגורים של קסטרו כלא-רשמית וחברית שבמהלכה החליפו השניים ספרים ודנו בסוגיות הגדולות המאתגרות את האנושות, בהן ההגנה על הסביבה וכן המערכת הכלכלית הגלובלית. שלא כמו ביקורו של בנדיקטוס ה-16 ב-2012, אז אתגר קסטרו את התיאולוג הגרמני בשאלות הרות-גורל, ביקורו של פרנציסקוס אצל המנהיג לשעבר כלל בעיקר שיחה. כך מסר דובר האפיפיור, הכומר פרדריקו לומברדי.

האפיפיור התקשר לקסטרו לאחר שחגג במיסה ענקית בפלאזה המרכזית של עיר הבירה. מאמינים ולא-מאמינים זרמו לכיכר עוד לפני עלות השחר והחלו להריע כשהאפיפיור הלטיני הראשון הגיח לקהל ב"פופמוביל" שלו. פרנסיסקוס לא אכזב ועבר באיטיות דרך ההמונים, תוך שהוא לוחץ את ידיהם ומנשק ילדים שנקרו בדרכו.

לקריאה נוספת:
ארה"ב הקלה באמברגו על קובה; האפיפיור יבקר בשתי המדינות
האפיפיור נגד זיהום הסביבה: "העולם מתחיל להיראות כערימת זוהמה"
האפיפיור ממשיך במהפכה: הקלות בביטול נישואים קתולים

מנהיג קובה לשעבר פידל קסטרו עם האפיפיור פרנציסקוס 20 ספטמבר 2015. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס ומנהיג קובה לשעבר פידל קסטרו/רויטרס

בדבריו, שנאמרו ברקע הפסל המתכתי של המהפכן צ'ה גווארה, הפציר פרנציסקוס בקובנים לטפל זה בזה מתוך תחושה של שליחות ולא מתוך אידיאולוגיה. הוא עודד אותם להימנע מלשפוט זה את זה. "מי שרוצה בגדולה חייב לשרת את האחרים ולא שהאחרים ישרתו אותו", אמר. "שירות אינו אידיאולוגי משום שאנחנו לא משרתים רעיונות אלא בני אדם".

בעוד רוב הקובנים הם קתולים, פחות מ-10% מנהלים אורח חיים דתי וקובה היא אחת המדינות הפחות קתוליות באמריקה הלטינית. הקהל שהתאסף בהוואנה לא הגיע לכמויות שלהן זכה יוחנן פאולוס השני, כשהפך לאפיפיור הגדול ביותר שביקר באי ב-1998, אך הוא משך רבים שנראו מעוניינים מאוד להקשיב למסריו של הכס הקדוש. "זה חשוב מאוד עבורנו", אמרה מאורן גומז בת ה-40 שגמעה 250 קילומטרים באוטובוס כדי להגיע להוואנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
האפיפיור פרנציסקוס מבקר בהוואנה, קובה, 20 בספטמבר 2015. רויטרס
קהל קטן יותר מהקהל שמשך יוחנן פאולוס השני ב-1998/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס ונשיא קובה ראול קסטרו 21 ספטמבר 2015. רויטרס
ראול קסטרו מקבל את פניו של האפיפיור/רויטרס
ביקור הסטורי של האפיפיור בהוואנה, קובה. ספטמבר 2015. רויטרס
"הפופמוביל" על רקע ההמונים ותמונתו של קסטרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully