וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור נגד זיהום הסביבה: "העולם מתחיל להיראות כערימת זוהמה"

במסמך היסטורי וחסר תקדים קרא האפיפיור למאמיניו ולתושבי העולם כולו לשנות את אורח חייהם למען הסביבה. "אנו עתידים להשאיר לדור הבא פסולת ושממה", כתב. הנשיא אובמה מיהר לשבח את דברי האפיפיור, בעוד גורמים שמרניים העבירו ביקורת על המסמך

האפיפיור פרנציסקוס. AP
"ניצול המשאבים חצה את הגבולות המקובלים". פרנציסקוס/AP

במסמך שנוי במחלוקת שהוציא אתמול (חמישי) הוותיקן, קורא האפיפיור פרנציסקוס באופן חסר תקדים "לפעול באופן מהיר ומכריע" כדי לעצור את ההידרדרות במצב הסביבה ואת התחממות כדור הארץ. במסמך, הנפרס על פני 184 עמודים, קורא פרנציסקוס ל-1.2 מיליארד מאמיניו ולתושבי העולם כולו לשנות את אורח חייהם ולפעול למען איכות הסביבה.

האפיפיור אף העביר ביקורת על התרבות הבזבזנית במדינות המפותחות וקרא להביא לסיום הגישה אשר "שמה את הרווח לפני הטוב המשותף". "ניצול המשאבים שמספק כדור הארץ כבר חצה את הגבולות המקובלים, ועדיין לא פתרנו את בעיית העוני", כתב האפיפיור במסמך.

עוד חדשות מהעולם:
הלחימה בתימן הגיעה לז'נבה: נעל הושלכה על נציג המורדים
מתח בין-גזעי בארה"ב: הטכנולוגיה הרגה את התקוות שתלו באובמה
אובמה על הטבח בכנסייה: "לא קורה במדינות מפותחות אחרות"

האפיפיור פרנציסקוס בנאום מול חברי הקוריה לרגל חג המולד – הוותיקן, דצמבר 2014. רויטרס
"חייבים להפסיק להתייחס לנבואות יום הדין באירוניה ובבוז"/רויטרס

"העולם מתחיל להיראות יותר ויותר כמו ערימה של זוהמה", הוסיף פרנציסקוס וציין כי העולם עלול לחוות הרס חסר תקדים של המערכת האקולוגית. "אנו צריכים לדחות את תפיסת השוק המציעה כי הבעיות יכולות להיפתר על ידי הגדלת הרווחים של פרטים וחברות", הוסיף. "חייבים להפסיק להתייחס לנבואות יום הדין באירוניה ובבוז. אנו עתידים להשאיר לדור הבא פסולת, שממה וזוהמה".

האפיפיור אף התייחס בדבריו לוועידת האו"ם בנושא שינויי האקלים שתתכנס בפריז בדצמבר הקרוב בהשתתפות רבים ממנהיגי העולם. הוא ציין כי הוא מקווה שהמסמך שפרסם ישפיע על המנהיגים בעת קבלת ההחלטות בוועידה ואמר כי עליהם להקשיב "לבכי של כדור הארץ והעניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בבית הכנסת "עדת ישראל", וושינגטון, מאי 2015. רויטרס
"כולי תקווה שמנהיגי העולם ישמעו לדברי האפיפיור. נשיא ארצות הברית ברק אובמה/רויטרס

רבים אומרים כי מדובר במסמך שנוי במחלוקת שלא נראה כמותו מאז המסמך שפורסם בשנת 1968, אשר אסר על המאמינים הקתולים להשתמש באמצעי מניעה. "זהו רגע מכונן בהיסטוריה, שכן האפיפיור נהפך כעת לקול המוביל בכול הנוגע לשינויי אקלים", אמר ההיסטוריון דאגלס ברינקלי שחוקר את הקשר בין הכנסייה לאיכות הסביבה. "האפיפיור מביא כוח יוצא דופן המחבר בין הנצרות וההומניות לשימור משאבי הטבע".

מזכ"ל האום באן קי מון הודה לאפיפיור על "נקיטת עמדה כה חזקה בנוגע לצורך לפעולה גלובלית מיידית". גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה שיבח את האפיפיור ואמר: "בעודנו נערכים לדיונים הבינלאומיים בנושא האקלים, כולי תקווה שכל מנהיגי העולם, וכול ילדיו של האל, ישמעו לקריאתו של האפיפיור להתאחד כדי לדאוג לביתנו המשותף".

עם זאת, גורמים שמרנים בארצות הברית, ביניהם כמה מועמדים רפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, גינו את דבריו של האפיפיור ואת התערבותו בעניינים הנוגעים למדע ולפוליטיקה. המועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית, ג'ב בוש, אמר: "אני חושב שדת צריכה לגרום לנו להיות אנשים טובים יותר ולא להתעסק בעניינים פוליטיים". כמו כן, הסנאטור הרפובליקני ג'ים אינהוף, יו"ר ועידת הסביבה והעבודות הציבוריות של הסנאט האמריקני, אמר כי הוא חושש שהמסמך של האפיפיור "ישמש את 'זורעי הבהלה' כדי לתמוך במדיניות שתוביל לעלייה הגדולה ביותר של המסים בהיסטוריה האמריקנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully