וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הטבח בכנסייה: "לא קורה במדינות מפותחות אחרות"

נשיא ארצות הברית אמר כי "שוב, אנשים חפים מפשע נהרגו בידי מישהו שרצה לפגוע בהם, ולא הייתה לו בעיה להשיג נשק". הוא התייחס להיסטוריה המרשימה של הכנסייה האפרו-אמריקנית שנפגעה: "שובר לב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן לטבח הלילה בכנסייה האפרו-אמריקנית "האם עמנואל" שבצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, שבו נהרגו תשעה בני אדם. "נאלצתי למסור הצהרות כאלה יותר מדי פעמים. חברי הקהילות נאלצו לספוג מתקפות כאלה יותר מדי פעמים. אין לנו עוד את כל העובדות, אבל אנו יודעים כי שוב, אנשים חפים מפשע נהרגו בידי מישהו שרצה לפגוע בהם, ולא הייתה לו בעיה להשיג נשק. סוג כזה של אלימות לא קורה במדינות מפותחות אחרות. יש לנו את היכולת לעשות משהו לגבי זה". הוא קרא לאזרחים "לחשוב יחד על הסוגיה של החזקת נשק".

אובמה ציין כי כנסיית "האם עמנואל" שהותקפה הפכה במשך השנים למוקד פעילות של תנועת זכויות האזרח בארה"ב, והמשיכה לפעול גם כשנאסר על כינוסים כאלה בשנות ה-60. הוא ציטט מדברים שאמר מרטין לותר קינג לאחר רצח ארבע ילדות בכנסיה באלבמה, שקוראים "לבחון את המערכת כולה", והוסיף: "כל מוות כזה הוא טרגדיה, אבל יש משהו שובר לב במיוחד בירי בכנסייה. הכנסייה הזאת נשרפה כליל כי חבריה התנגדו לעבדות".

ברק אובמה במסיבת עיתונאים לאחר הטבח בכנסייה בצ'רלסטון, יוני 2015. רויטרס
"שנאה גזענית מסכנת את הדמוקרטיה שלנו". אובמה, הערב/רויטרס

הנשיא האמריקני הוסיף כי הוא "בטוח ששצף האחדות ואהבה מחברי כל קבוצות האמונה והגזעים יגבר על השנאה". לדבריו, "שנאה גזענית מסכנת את הדמוקרטיה שלנו ואת כל מה שאנחנו מאמינים בו". היורה, דילן סטורם רוף, בן 21, נעצר כשעה לפני כן בחשד לביצוע הטבח. במסיבת עיתונאים שכונסה בצ'רלסטון, מושלת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, אמרה הודתה לכוחות הביטחון, והוסיפה: "קרוליינה הדרומית התעלתה על עצמה היום, וזה ממלא אותי בגאווה".

המועמדת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון התייחסה הערב בכינוס השנתי של האיגוד הלאומי של נבחרי ציבור ובכירים היספנים, NALEO, לטבח, ואמרה: "ההלם של פשע השנאה הזה פוגע בי. תשעה אנשים ונשים נרצחו בביתו של האל. זה שבר את ליבי".

לדבריה, "בימים הקרובים נשאל שוב מה הוביל לטרגדיה הזאת. אנחנו חייבים להיות כנים. אנחנו חייבים להתמודד עם אמיתות קשות בנוגע לגזע, לאלימות, לנשק ולפילוג. כמה חפים מפשע אנחנו צריכים לראות נגדעים לפני שאנחנו פועלים?". קלינטון קראה "לא רק לדבר, אלא גם לפעול".

סילביה ג'ונסון, קרובת משפחה של אחד ההרוגים, הכומר קלמטה פינקניי, סיפרה לרשת NBC כי היא שוחחה עם אחת מהניצולים. "היא אמרה שהוא החליף מחסנית חמש פעמים", סיפרה. "ואז הוא פשוט אמר, 'אני חייב לעשות את זה. אתם אונסים את הנשים שלנו ומשתלטים על המדינה שלנו, ואתם חייבים לעוף'".

ליסה פיפס, שעובדת באזור, סיפרה: "אני בבחילה איומה מכל האירוע. זה נורא". לדבריה, "אי אפשר להאמין שזה קרה בקהילה שלי. זאת כנסייה פעילה מאוד. ההשפעה שלה היא נפעלה, היא עושה המון למען הקהילה. אני לא יכולה לדמיין בן אנוש שעושה דבר כזה".

(עדכון ראשון: 19:53)

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
כנסיית האם עמנואל לאחר הטבח, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, יוני 2015. רויטרס
כנסיית האם עמנואל לאחר הטבח, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, יוני 2015/רויטרס
כנסיית האם עמנואל לאחר הטבח, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, יוני 2015. רויטרס
כנסיית האם עמנואל לאחר הטבח, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, יוני 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully