וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בתימן הגיעה לז'נבה: נעל הושלכה על נציג המורדים

19.6.2015 / 0:22

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס חמזה אל-חות'י בשולי שיחות השלום בין המורדים לנציגי הממשל, עיתונאית השליכה לעברו נעל, וקראה: "המשפחות שלנו מתות, ואתה פה". גורמים המעורים במגעים רמזו כי לא הושגה התקדמות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שיחות השלום הנערכות בימים אלה בז'נבה בין נציגי הצדדים הלוחמים בתימן מתוחות במיוחד, והעימות שהתפתח אתמול (חמישי) במהלך מסיבת עיתונאים ממחיש זאת היטב. עיתונאית תומכת הממשל התימני השליכה נעל על נציג בכיר של המורדים החות'ים באמצע דבריו, והטיחה בו: "אל תדבר! זה מסר מתושבי עדן!".

"אני מוותרת על להיות עיתונאית", קראה. "אני דרומית ואזרחית של עדן. בכל יום המשפחות שלנו מתות, ואתה פה, מדבר במסיבת עיתונאים. מי אתה שתדבר במסיבת עיתונאים? את מי אתה מייצג?". חמזה אל-חות'י, ראש משלחת המורדים לשיחות השלום שמתנהלות בחסות האו"ם, לא הגיב לדבריה, אולם במקום התפתח עימות אלים בין תומכי הצדדים השונים. המתפרעים פונו מהאולם.

עוד בוואלה חדשות:
עשרות הרוגים בפיצוץ מכוניות תופת בתימן; דאעש קיבל אחריות
אל-קאעדה אישר: מספר 2 בארגון חוסל בתקיפה אמריקנית בתימן
לפני תחילת שיחות השלום: החות'ים כבשו עיר אסטרטגית נוספת בתימן

לוחמי מיליציות באזור העיר עדן, תימן, יוני 2015. רויטרס
"אל תדבר! זה מסר מתושבי עדן!". לוחמי מיליציות באזור עדן, אתמול/רויטרס

מאז הדחת ממשלתו של עבד רבו מנסור האדי לפני כשלושה חודשים, נראה שהפתרון לסכסוך הקשה בתימן רק מתרחק, עם התקיפות האוויריות של הקואליציה האזורית בהובלת ערב הסעודית, הגיבוי האיראני למורדים החות'ים, והלחימה בשטח שהולכת ומחריפה. היום נהרגו כ-30 בני אדם בלחימה בין החות'ים למיליציות המקומית במחוז מארב שבמרכז המדינה.

שיחות השלום צפויות להסתיים מחר, אולם גורמים המעורבים במגעים רמזו כי לא הושגה התקדמות משמעותית. מעורבותם בלחימה של ארגונים נוספים שאינם נוכחים בשיחות השלום, בהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה, רק מקשה על מציאת פתרונות הולמים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי וסגן נשיא תימן חאלד באהה, קהיר, יוני 2015. רויטרס
סגן הנשיא חאלד באהה עם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי, היום בקהיר/רויטרס

מסוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים, OCHA, נמסר אתמול כי 19 מתוך 22 המחוזות של תימן עומדים בפני משבר מזון בשל הלחימה. "תימן זקוקה נואשות להפסקת אש", נמסר בהודעה רשמית. יאסר אל עוואדי, נציג "קונגרס העם הכללי", המזוהה עם החות'ים, אמר כי "אנחנו לחלוטין בעד הפסקת אש הומניטרית. אני לא חושב שערב הסעודית תסכים. אחרי הכול, הם תוקפים אותנו וזה תלוי בהם". חאלד באהה, סגן הנשיא המודח, טען מנגד בכינוס בקהיר כי "גורמים מסוימים ינצלו הפסקת אש כי להתקדם בשדה הקרב".

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully