וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בפיצוץ מכוניות תופת בתימן; דאעש קיבל אחריות

17.6.2015 / 22:00

יותר מ-30 נהרגו בפיצוץ של לפחות ארבע מכוניות תופת בסמוך למסגדים ולמפקדה של החות'ים בבירה צנעא. זאת במקביל למשא ומתן שהחל בז'נבה בחסות האו"ם, שטרם השיג התקדמות

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

יותר מ-30 בני אדם נהרגו היום (רביעי) ועוד עשרות נפצעו בפיצוץ ארבע מכוניות תופת בצנעא, בירת תימן. המתקפה כוונה נגד שלושה מסגדים ונגד מפקדה של המורדים החות'ים, השולטים על העיר. זאת בזמן שכוחות הקואליציה הסעודיים המשיכו לתקוף מטרות של המורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן, ובזמן שבשיחות השלום בין החות'ים לנציגי הממשלה הגולה בז'נבה לא חלה התקדמות. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה.

"ארבע מכוניות תופת פגעו בלשכה הפוליטית של 'אנסראללה', במסגד חשוש שברובע ג'ירף, במסגד קיבסי שברובע זירה ובמסגד קובת אל-חדרה, וגרמו למותם ולפציעתם של עשרות", מסר גורם ביטחוני במדינה. בהצהרה מטעם דאעש, שמנסה להעמיק את אחיזתו במדינה השסועה, נמסר: "חיילי המדינה האיסלאמית בתימן, בגל נקמה של מבצעים צבאיים מצד המוסלמים נגד החות'ים הכופרים, פוצצו ארבע מכוניות תופת במרכזים של החות'ים הכופרים".

מוקדם יותר היום פוצצו לוחמים חות'ים בעיר דמאר את ביתו של הבכיר עבד אל-עזיז ג'וברי, שמשתתף בשיחות השלום כנציג של הממשלה הגולה. תושבי העיר מסרו כי המורדים, שהשתלטו על ביתו של הבכיר באפריל, הטמינו חומר נפץ במבנה בשעות הבוקר. באתרים מקומיים פורסמו תמונות של הבית ההרוס. ג'וברי, סגנו של ראש המשלחת שנשלחה לז'נבה על ידי הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, אמר כי הוא היה המום לנוכח הידיעות על פיצוץ ביתו.

זירת פיצוץ מכונית תופת בצנעא, תימן, 17 ביוני 2015. רויטרס
זירת אחד הפיגועים, הערב/רויטרס

"זה מצער שהתנהגותם של אנשים יכולה להגיע לרמה כזאת", אמר לכתבים בז'נבה. "מובן שביתי הוא לא היחידי שנפגע בתימן. בתיהם ורכושם של אנשים רבים נפגעו בדרך שלא תיאמן", הוסיף. שר החוץ של תימן ריאד יאסין, שעומד בראש המשלחת, הבהיר כי שיחות השלום "לא השיגו התקדמות כלשהי, וכי זאת רוח הנקמה שלפיה הם נוהגים כלפי העם התימני ואנחנו לא יכולים להישאר בשקט על כך".

במסגרת השיחות בז'נבה, מנסה שליח האו"ם לתימן, איסמעיל שייח אחמד, לגשר על הפערים בין הצדדים. ואולם הבוקר הבהיר שר החוץ יאסין כי הוא לא רואה סיכוי רב להסכם הפסקת אש מהיר. לדבריו, המשלחת שלו ממוקדת ביישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מחודש אפריל, שקראה למורדים השיעים לסגת מהערים שהם כבשו מאז ספטמבר אשתקד, בהן הבירה צנעא. יאסין הוסיף כי החות'ים, שהתבקשו לבחור עשרה מאנשיהם שייצגו אותם במשא ומתן, טרם הרכיבו את הצוות. "אנחנו לא יודעים מה הם רוצים", אמר. "הם רק יושבים במלון שלהם ומפיצים שמועות. יש לנו רק 48 שעות".

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully