וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני תחילת שיחות השלום: החות'ים כבשו עיר אסטרטגית נוספת בתימן

המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן השתלטו על בירת מחוז הגובל בערב הסעודית. זאת יממה לפני שמשלחת מטעמם אמורה להיפגש עם נאמני הנשיא המודח בז'נבה על מנת להגיע לפתרון למשבר במדינה

הפגנת תמיכה במורדים החות'ים בצנעא, תימן, 5 ביוני 2015. רויטרס
הפגנת תמיכה בחות'ים בצנעא בשבוע שעבר/רויטרס

המורדים החות'ים כבשו היום (ראשון) בירת מחוז הסמוך לערב הסעודית ערב שיחות הפיוס בינם לבין הממשלה הגולה שאמורות להתחיל מחר בז'נבה. המורדים השיעים, הנתמכים בידי איראן, השתלטו על אל-חזם, בירת מחוז ג'וף. במהלך השנים האחרונות היה נתון המחוז ללחימה בין החות'ים, כוחות הממשלה, שבטיים מקומיים ולוחמי אל-קאעדה.

ההתקדמות האחרונה של החות'ים בשדה הקרב הגיעה יממה לפני שנציגיהם ייפגשו לראשונה מזה חודשים עם אנשי של הנשיא הגולה עבד רבו מנסור האדי. האדי שוהה בערב הסעודית, שמובילה את הקואליציה הערבית שתוקפת מטרות של המורדים מאז חודש מרץ. על אף ההפצצות הבלתי פוסקות, נאמניו של האדי טרם הצליחו לרשום הצלחות ניכרות בשטח. אלפים נהרגו במהלך המבצע ועוד מיליונים זקוקים לסיוע הומניטרי.

המשלחת של החות'ים כוללת גם גורמים ממפלגת "קונגרס העם הכללי", מפלגת השלטון לשעבר. במפלגה היה חבר הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סלאח, שהודח מהשלטון ב-2011 כחלק ממחאות "האביב הערבי". סלאח העביר את השלטון לסגנו דאז, האדי, אולם כוחות צבא הנאמנים לו לוחמים לצד החות'ים והם סייעו להם להדיח את הנשיא בתחילת השנה. זאת למרות העובדה שבזמן שלטונו, ניהל סלאח, שיעי בעצמו, מערכה ממושכת נגד המורדים.

לקריאה נוספת על המשבר בתימן
תיעוד: ערב הסעודית יירטה טיל סקאד שנורה לעברה מתימן
לקראת פיוס? החות'ים וממשלת תימן ישתתפו בשיחות שלום בז'נבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully