וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה אישר: מספר 2 בארגון חוסל בתקיפה אמריקנית בתימן

בסרטון שפרסם הארגון נמסר כי נאסר אל-וואחיישי, שפיקד על זרוע הארגון בחצי האי ערב, נהרג בתקיפת מל"ט אמריקני במזרח המדינה. עוד נמסר כי קאסם א-רימי יחליף אותו בתפקיד. הפנטגון טרם התייחס לתקיפה

עריכה: גדי וינסטוק

ארגון אל-קאעדה אישר הבוקר (שלישי) כי נאסר אל-וואחיישי, מספר שתיים בארגון ומפקד הזרוע הפועלת בחצי האי ערב, נהרג בתקיפה אמריקנית במחוז חדרמוות שבמזרח תימן. בסרטון שפרסם הארגון נמסר כי קאסם א-רימי מונה למחליפו של אל-וואחיישי, שנהרג יחד עם עוד שני פעילים בארגון. על פי דיווחים שונים, התקיפה אירעה בשישי האחרון, אולם הפנטגון טרם התייחס לתקיפה.

אל-וואחיישי שימש מזכירו של מנהיג הארגון לשעבר אוסמה בן לאדן וחיסולו מהווה מכה קשה לארגון, שסובל מירידה בכוחו לנוכח עלייתו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ברחבי המזרח התיכון. מחלקת המדינה הציעה עשרה מיליון דולר עבור מי שיצליח להביאו למשפט בארצות הברית. וושינגטון טענה כי הוא היה אחראי לאישור מטרות לפיגועים, לגיוס חברים חדשים, להקצאת משאבים לאימונים ולתכון מתקפות ולהטלת המשימות על חברי הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
מכה לדאעש: הכורדים בדרך לכבוש עיירה אסטרטגית בצפון סוריה
לוב: בכיר אל-קאעדה לשעבר חוסל בתקיפה אווירית אמריקנית

נאסר אל-וואחיישי, מספר 2 בארגון אל-קאעדה. טוויטר, צילום מסך
נאסר אל-וואחיישי/צילום מסך, טוויטר

אל-וואחיישי מונה למנהיג הזרוע בחצי האי ערב לאחר מיזוגן של שתי השלוחות בתימן ובערב הסעודית. הזרוע, שנחשבת לפעילה ביותר בין כלל זרועות הארגון, עומדת מאחורי כמה ניסיונות לביצוע פיגועים נגד מטרות אמריקניות, כולל ניסיון לפוצץ טיסה מסחרית בערב חג המולד ב-2009. כמו כן, שלוחת אל-קאעדה בתימן קיבלה אחריות גם על הפיגוע במשרדי המגזין הסטירי "שרלי הבדו" בפריז בחודש ינואר האחרון, שבו נרצחו 12 בני אדם.

הארגון מנצל את האנרכיה בתימן, שנמצאת במלחמת אזרחים כוללת בין המורדים החות'ים, שכבשו את רוב שטחי המדינה, לבין נאמני הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי. אל-קאעדה זוכה לתמיכת שבטים סוניים במזרח המדינה לנוכח הסכסוך עם המורדים השיעים, התמכים בידי איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully