וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדאעש: הכורדים כבשו עיירה אסטרטגית בצפון סוריה

לוחמי מיליצית ה-YPG שחררו בסיוע ארגוני מורדים מתונים את מעבר הגבול בתל אבייד, שנמצאת בגבול טורקיה ומשמשת נתיב אספקה לא-רקה, "בירת המדינה האיסלאמית". רוב שטחה של העיירה נמצאת בידיהם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לוחמי המיליציה הכורדית הסורית (YPG) השלימו היום (שלישי) את כיבוש העיירה תל אבייד שבצפון המדינה וכן את מעבר הגבול שלה עם טורקיה - כך מסר הארגון הסורי לזכויות אדם. העיירה שימשה נתיב אספקה מרכזי לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עבור "בירתו" בבירת המחוז א-רקה ואיבוד העייירה מהווה מכה קשה עבורו. לוחמי הארגון נמלטו דרומה, לכיוון העיר א-רקה, וחלקם אף חצו את הגבול ונכנעו בפני החיילים הטורקים.

אתמול השתלטו הכוחות הכורדיים, שגובו בארגוני מורדים מתונים וכן בכוחות הקואליציה הבינלאומית, על הכביש המחבר בין העיר א-רקה לבין תל אבייד ובכך חסמו הבאת כוחות נוספים מצד הארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים במדינה. הכורדים הביאו תגבורות נוספות ממחוז אל-חסכה שממזרח לתל אבייד ומהעיירה כובאני שממערב לה. כיבוש תל אבייד מאפשר לכורדים ליצור רצף טריטוריאלי בין אל-חסכה לבין כובאני.

לקריאה נוספת בנושא
הכורדים מתקרבים למעוז דאעש בצפון סוריה: "האזור ישוחרר בקרוב"
בכירי אל-קאעדה: "בגלל דאעש, הארגון התמוטט"

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
לוחמי ה-YPG בדרכם לתל אבייד, אתמול/רויטרס

איבוד השליטה על תל אבייד מותיר את דאעש עם מעבר גבול אחד, מעבר ג'רבלוס, שבמחוז חאלב. דרך מעבר תל אבייד הבריח הארגון אלפי לוחמים זרים וכלי נשק, כמו גם נפט מבתי הזיקוק שכבש ברחבי סוריה ועיראק, שמימן את פעולותיו. הכוחות הכורדיים שחררו בחודשים האחרונים כפרים ועיירות מידי דאעד בצפון המדינה, בזכות שיתוף הפעולה שלהם עם הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית ועם ארגוני מורדים סורים מתונים, שמרכיבים את עוד מה שנותר מצבא סוריה החופשי.

בעקבות הלחימה העזה, המשיכו תושבים רבים להימלט לטורקיה השכנה, שאפשרה אתמול ל-3,000 מהם להיכנס לשטחה. כ-20 אלף סורים חצו את מעבר הגבול והגיע לצדה הטורקי של תל אבייד, אקצ'קלה, מאז השבוע שעבר, על אף שהוא נסגר כמה פעמים בשל עומס על שעריו. טורקיה, מצדה, מאשימה את הפצצות כוחות הקואליציה במשבר ההומניטרי באזור. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן חושש שהצלחת הכורדים בסוריה תסייע גם לכורדים בארצו, שרשמו בבחירות האחרונות הישג מרשים כשהצליחו להיכנס לראשונה לפרלמנט ובכך מנעו ממפלגתו של הנשיא רוב מוחלט.

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully