וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים מתקרבים למעוז דאעש בצפון סוריה: "האזור ישוחרר בקרוב"

15.6.2015 / 0:10

המיליציות המקומיות, בסיוע ארגוני מורדים מתונים, כבשו אזורים הסמוכים לעיירה תל אבייד, שנמצאת על גבול טורקיה ומשמשת מעבר ללוחמים הזרים של הארגון. בכיר כורדי לוואלה!NEWS: "המטרה הבאה - א-רקה"

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
לוחמי ה-YPG בדרכם לתל אבייד, אתמול/רויטרס

המיליציות הכורדיות התקרבו אתמול (ראשון) לעיירת הגבול האסטרטגית תל אבייד שבצפון סוריה מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כיבוש העיירה יהווה מכה קשה עבור הארגון הקיצוני, מאחר שהיא משמשת נתיב אספקה חיוני לעיר א-רקה, שנחשבת לבירת "המדינה האיסלאמית". אתמול נמלטו אלפי פליטים לשטחה של טורקיה בשל הקרבות העזים באזור.

דרך תל אבייד, שנמצאת 80 קילומטרים מצפון לא-רקה, נכנסים אלפי הלוחמים הזרים שנלחמים בשורות דאעש. ההתקדמות של המיליציות הכורדיות, בראשן יחידות ההגנה העממיות (YPG), לתל אבייד מאפשרת להם להרחיב את הרצף הטריטוריאלי שלהם בצפון סוריה ולחבר בין שתי החזיתות שממערב לתל אבייד וממזרחה.

אידריס נסאן, בכיר בממשל הכורדי באזור, אמר כי לוחמי דאעש נסוגו מהעיירה סולוק, שנמצאת כמה קילומטרים בודדים מדרום-מערב מתל אבייד. לדבריו, הכוחות הכורדיים שולטים עכשיו בעיירה. "זה רק עניין של זמן לפני שהאזור ישוחרר", אמר נסאן בשיחה עם וואלה!NEWS. "אחרי כיבוש תל אבייד, המטרה הבאה תהיה א-רקה", הוסיף. לדבריו, ללוחמי ארגוני המורדים הסורים המתונים יהיה חלק גדול יותר במערכה זו, מאחר שהם תושבי האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פליטים מהעיירה תל אבייד שבצפון סוריה מנסים לעבור את הגבול לטורקיה, 14 ביוני 2015. רויטרס
פליטים בדרכם מתל אבייד לטורקיה, אתמול/רויטרס

הכוחות הכורדיים צברו מומנטום אחרי שהצליחו להדוף את כוחות דאעש מהעיר כובאני בחודש ינואר בתום חודשים של מצור, שבסיומו נחרבה העיר כמעט עד היסוד. מאז שחררו הלוחמים הכורדים, שלהם מסייעים גם ארגוני מורדים מתונים, כפרים רבים בצפון סוריה.

במקביל, אלפי פליטים הסורים הצליחו אתמול להיכנס לשטחה של טורקיה. הם הפתיעו את החיילים שהוצבו שם, שלא הצליחו להתמודד עם האנשים הרבים שצבאו על הגדרות. הם טיפסו מעל גדרות התיל והשליכו את חפציהם מעליהן, כשהילדים הועברו דרך פרצות בגדר. מאוחר יותר תוגברו הכוחות במקום וריכזו את הפליטים בצד הטורקי של תל אבייד, העיירה אקצ'קלה, ומנעו מהם להיכנס עמוק יותר לשטחה של טורקיה. אנקרה הודיעה במהלך היום כי היא תפתח את המעבר כדי לאפשר לפליטים נוספים להיכנס לשטחה, אולם לוחמי דאעש מנעו מהתושבים לעזוב את סוריה. טורקיה טוענת כי יותר משני מיליון פליטים נמצאים בשטחה מאז התחילה מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully