וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: בכיר אל-קאעדה לשעבר חוסל בתקיפה אווירית אמריקנית

בהודעה רשמית מהממשלה בטוברוק נמסר כי מוכתר בלמוכתר, שהוביל בעבר את "אל-קאעדה במגרב האיסלאמי" ואחראי לרצח עשרות זרים, נהרג בתקיפה האווירית הראשונה של צבא ארה"ב במדינה מאז הפלת קדאפי. גורם איסלאמי טוען שבלמוכתר שרד את ההפצצה

צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: גדי וינסטוק

ממשלת לוב הודיעה הלילה (שני) כי בתקיפה האווירית שביצע צבא ארצות הברית בשבת בלילה במזרח מדינה נהרג מוכתר בלמוכתר, בכיר לשעבר בארגון "אל-קאעדה במגרב האיסלאמי" וכמה טרוריסטים נוספים. בהודעה נמסר גם כי הרשויות האמריקניות יידעו מראש את הגורמים בלוב על התקיפה שבוצעה בידי מטוסי F-15E, וכי כמה מחברי פמלייתו של בלמוכתר ככל הנראה נהרגו גם כן. כעבור מספר שעות גורם איסלאמי בלוב טען שבלמוכתר שרד את ההתקפה, ולדברוי נהרגו בה ארבעה פעילים אחרים.

לפני שנתיים בלמוכתר היה המוח מאחורי השתלטות על מפעל גז באלג'יריה, במסגרתה נלקחו 800 בני ערובה ו-38 מתוכם נרצחו, וכן נטל חלק בפיגוע בניז'ר שהותיר 20 הרוגים ובעוד פעולות רצחניות. הוא נותר נאמן לאל-קאעדה ומתח ביקורת על ארגון המדינה האיסלאמית.

דובר הפנטגון סטיב וורן אישר אמש כי צבא ארצות הברית תקף בשבת בלילה פעיל של ארגון אל-קאעדה בלוב כחלק מפעולה ל"סיכול טרור". לדבריו, "אנחנו בוחנים את תוצאות המבצע ונספק פרטים נוספים בזמן המתאים". מדובר בתקיפה האמריקנית האווירית הראשונה בלוב מאז סיום המבצע של נאט"ו במדינה ב-2011, שהביא להדחתו של השליט מועמר קדאפי.

עוד בוואלה חדשות:
בכירי אל-קאעדה: "בגלל דאעש, הארגון התמוטט"
הזנה רקטלית ותלייה בעירום: כך שכנע ה-CIA עציר לשתף פעולה
שני בני ערובה נהרגו בתקיפת מל"ט אמריקני בפקיסטן

ההודעה שנמסרה מהממשלה הלובית:

בטרם פרסום ההודעה הלובית, גורם אמריקני בכיר מסר לעיתון "ניו יורק טיימס" כי "התקיפה כוונה נגד מנהיג קיצוני, שלהערכתנו היווה איום לאינטרסים אמריקניים ומערביים". גורם נוסף הבהיר: "הוא היה חבר באל-קאעדה, לכן הוא מטרה לגיטימית". מאז פרוץ הלחימה בלוב ב-2011 הארגונים האיסלאמיסטיים התחזקו בשטחה, והשלוחה המקומית של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אף השתלטה לאחרונה על העיר סירת.

מוכתר בלמוכתר נולד בעיר גרדאיה שבאלג'יריה בשנת 1972. על פי דיווחים שונים, הוא הצטרף לאל-קאעדה בגיל 17, ואיבד את עינו בלחימה באפגניסטן בשנות ה-90. הוא נודע גם כ"מר מרלבורו" בשל תפקידו בהברחת סיגריות באפריקה. בשנת 2013, דובר צבא צ'אד הכריז על מותו של בלמוכתר בלחימה, אולם בהמשך חזר בו מההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully