וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל המחבל שתום העין שחטף עשרות זרים באלג'יריה

צבא צ'אד הודיע כי מוכתר בלמוכתר, בכיר אל-קאעדה שנודע בשם "מר מרלובורו", נהרג אמש במבצע מיוחד בצפון מאלי. מותו מהווה מכה קשה לארגון, הנאבק בכוחות הצרפתיים

חיילים מצבא צ'אד הרגו את מוכתר במלכותר, בכיר אל-קאעדה שהיה המוח מאחורי חטיפת בני הערובה במתקן הגז באלג'יריה בחודש ינואר. הוא נחשב לאחד מהמחבלים המבוקשים ביותר בעולם. מותו מהווה מכה אנושה לארגון "אל-קאעדה במגרב האיסלמי", השלוחה הצפון-אפריקאית של רשת הג'יהאד העולמי. פעילים רבים בארגון כבר נאלצו להימלט מהערים שכבשו בצפון מאלי, במסגרת המלחמה שמנהלת נגדם צרפת בתקופה האחרונה, בסיוע הצבאות המקומיים.

נושא: מוכתר בלמוכתר בכיר באל קאעדה שהנהיג את החטיפה באלג'יריה. רויטרס
מוכתר במלכותר. מחבל שתום-עין שכונה "מר מרלבורו"/רויטרס

דובר צבא צ'אד הודיע כי במלוכתר נהרג אתמול (שבת) בצהריים, לצד כמה מחבלים נוספים שמתו בבסיס שהוחרב בצפון מאלי. ביום שישי, הודיע נשיא צ'אד, אידריס דבי, כי חייליו הרגו בכיר נוסף באל קאעדה - אדלחמיד אבו זייד, לצד 40 חמושים אחרים. מותם של השניים עשוי להגביר את החשש לחייהם של כמה בני ערובה זרים המוחזקים בשבי ברחבי אפריקה.


המפקד הבכיר, בן 40, איבד את עינו בלחימה באפגניסטן בשנות ה-90, ונודע גם כ"מר מרלבורו" בשל תפקידו בהברחת סיגריות באפריקה. הוא לקח אחריות לחטיפתם של עשרות אזרחים זרים במתקן הגז עין אמאנס באלג'יריה בחודש ינואר. יותר מ-60 בני אדם נהרגו במתקפה, שהסתיימה במצור של הצבא המקומי על המקום שבו התבצרו החוטפים. לפי שעה, בצרפת ובארה"ב טרם אישרו את מותו של במלכותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully