וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור ממשיך במהפכה: הקלות בביטול נישואים קתולים

האפיפיור פרנציסקוס הודיע כי מעתה ההליך המסובך יהיה פשוט ומהיר יותר. לדבריו, הנישואים הם עדיין "איחוד שאסור לפרק" וכי הרפורמה נועדה לסייע במקרים שבהם הפרידה הכרחית

האפיפיור פרנציסקוס בביקור בבוליביה, יולי 2015. AP
ממשיך ברפורמות. האפיפיור פרנציסוקס/AP

מהפכה בכנסייה הקתולית: האפיפיור פרנציסקוס חשף היום (שלישי) רפורמה שתקל על זוגות קתולים לבטל את נישואיהם. הכנסייה הקתולית אינה מכירה בגירושים, וכדי להיפרד, על הזוג לבטל את הנישואים על ידי הבאת ראיות לכך שהיה בהם פגם מלכתחילה. עד כה הנהלים לביטול הנישואים היו בלתי-ברורים, יקרים ודרשו הליך בירוקרטי מסובך. כעת, ההליך צפוי להיות קל הרבה יותר ויחסוך עלויות מיותרות.

עד כה, קתולים שביקשו לבטל את נישואיהם נאלצו לקבל אישור משני בתי דין כנסייתיים. כעת, יידרש הזוג לקבל את אישורו של בית דין אחד בלבד. כמו כן, במקומות עניים ומרוחקים שבהם אין בתי דין יוכל הבישוף המקומי לאשר את הביטול.

כמו כן, הבישוף יוכל לעסוק בביטול הנישואים כאשר שני בני הזוג מבקשים לבטל את נישואיהם או לא מתנגדים לכך, וכן כאשר ראיות רבות הופכות את החקירה של הכנסייה בנוגע לפגמים בנישואין ללא הכרחי. הליך זה צפוי להמשך חודש וחצי לכול היותר. פן נוסף ברפורמה הוא ההסרה של הערעור האוטומטי שהגישה הכנסייה לאחר שהוגשה בקשת הביטול הראשונה. הערעור עדיין יהיה אפשרי, אך אחד מהצדדים חייב לבקש שיוגש כזה.

עוד כתבות מהעולם:
כוחות טורקיים פלשו לעיראק ל"מבצע קצר" נגד הכורדים
משבר הפליטים: גרמניה לומדת מעברה האפל כששאר העולם מתמהמה
הותר לפרסום: הישראלי שנעדר זה שלושה חודשים - נמצא בתימן

האפיפיור פרנציסקוס. AP
"הרפורמות נועדו בשביל ישועת הנפש". פרנציסקוס/AP

ללא הביטול, בני הזוג שנישאים בנישואין קתולים, מתגרשים ונישאים מחדש בכנסייה אחרת נחשבים לנואפים וחוטאים. תהליך ביטול הנישואים ספג ביקורת רבה בשנים האחרונות בשל היותו מסובך, יקר ואינו בהישג יד בעבור קתולים רבים – במיוחד במדינות עניות שבהם לא קיימים בתי דין של הכנסייה.

במסמך המורה על הרפורמה הדגיש פרנציסקוס כי הנישואין הם עדיין "איחוד שאסור לפרק" וכי הנהלים החדשים לא נעדו לסייע בפירוק האיחוד, אלא להאיץ ולפשט את ההליך כאשר הוא הכרחי. לדבריו, מטרת העל של הרפורמה היא "ישועת הנפש".

בתחילת החודש הודיע האפיפיור כי יאפשר לכמרים המשתייכים לכנסייה הקתולית למחול באופן רשמי לנשים שביצעו הפלה ומבקשות מחילה במהלך השנה הבאה. במכתב הוא תיאר את "מסע הייסורים המוסרי והקיומי" שאותו חוות נשים שביצעו הפלה, והוסיף כי הוא "פגש נשים רבות כל כך המצולקות מההחלטה המייסרת והכואבת הזו". הפלה נחשבת לחטא גדול בקרב הקתולים הגורר אחריו נידוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully