וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר הזבל בלבנון? הממשלה אישרה פינוי האשפה מהרחובות

אחרי חודשיים של הפגנות שאף התפתחו לעימותים אלימים, הצליחה ממשלת לבנון להגיע להסכמה נדירה ואישרה החלטה שתאפשר את פינוי הזבל מהבירה. עם זאת, לא נענתה הממשלה לדרישות תנועת המחאה לפטר שניים מהשרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(הפגנות בביירות נגד הממשלה בשל משבר הזבל, אוגוסט 2015)

לאחר כמעט חודשיים של מחאות, אישרה אמש (רביעי) ממשלת לבנון את ההחלטה שאמורה לשים סוף למשבר הזבל בביירות. בישיבת חירום שכינס אתמול ראש ממשלת לבנון תמאם סלאם, החליטו השרים כי באופן זמני יפונה הזבל מרחובות הבירה הלבנונית לאתר פסולת אחר במדינה, עד שיוקמו שני אתרי הטמנת פסולת חדשים בצפון לבנון. כמו כן, אישרו השרים את השבת סמכויות פינוי הזבל לרשויות המקומיות, כפי שדרשה תנועת המחאה.

משבר הזבל החל לאחר שנסגר אתר הפסולת המרכזי בביירות, והממשלה הלבנונית לא הייתה מסוגלת להורות על הקמת מערכת חלופית לפינוי האשפה, בשל שיתוק עבודת הפרלמנט וחוסר הסכמה בין המחנות הפוליטיים. כתוצאה מכך נערמו הררי זבל ברחובות העיר, וזיהמו את האוויר והמים בבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מפקד בחיזבאללה האחראי לירי על אח"י חנית בלבנון - נהרג"
שיא מהגרים: 3,700 פליטים עברו את הגבול מהונגריה לאוסטריה ביממה
שיטפונות ביפן: מאה אלף פונו מבתיהם, סכנה למתקן הגרעיני פוקושימה

מפגינים נגד הממשלה בביירות, אוגוסט 2015. AP
החלטה שאמורה לסיים את המשבר. הפגנה בביירות במחאה על משבר הזבל/AP

על רקע המשבר הוקמה תנועת מחאה תחת השם "אתם מסריחים", אשר האשימה את הפוליטיקאים במדינה בשחיתות שהביאה למצב. בכיכר ריאד סלאח שבמרכז ביירות נערכו הפגנות נגד הממשלה בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם, ותנועת המחאה הציגה מספר דרישות, ובהן פינוי הזבל ופיטורם של שרי הפנים ואיכות הסביבה. כמה מההפגנות התפתחו לעימותים אלימים בין המפגינים לכוחות הביטחון, אשר מנעו מהם לפרוץ לבנייני הפרלמנט והממשלה. באירועים אלו נהרגו שני מפגינים ונפצעו עשרות. לפני כשבוע השתלטו המפגינים על בניין המשרד לאיכות הסביבה, ולמשך כמה שעות היה השר נצור בלשכתו.

מחאת הזבל בביירות, לבנון, 23 באוגוסט 2015. רויטרס
המחאה התפחתה להפגנות אלימות. עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בביירות/רויטרס

הפתרון שאושר אתמול הושג בעקבות הסכמה נדירה בין שני המחנות הפוליטיים בלבנון, מחנה "ה-8 במרץ" של חיזבאללה ותומכיו, ומחנה "ה-14 במרץ" המורכב ממתנגדי חיזבאללה ואסד. חיזבאללה ושותפיו הפוליטיים סירבו כמה פעמים לאשר החלטות לפתרון המשבר, והואשמו כי הם מלבים את האש.

הפגנה במשרד לאיכות הסביבה בביירות. טוויטר, צילום מסך
דרשו את התפטרות שרים. מפגינים מתבצרים במשרד לאיכות הסביבה/צילום מסך, טוויטר
  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully