וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות ביפן: מאה אלף פונו מבתיהם, סכנה למתקן הגרעיני פוקושימה

הסופה הטרופית "אטאו" הציפה את העיר ג'וסו, הממוקמת 50 קילומטרים מצפון לטוקיו. 15 נפצעו ואדם אחד נעדר. מסוקי חילוץ הצילו עשרות בני אדם. בעקבות הגשמים הוחמרה בעיית המים המזוהמים בפוקושימה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

טייפון "אטאו" גרם להצפות ענק כ-50 ק"מ צפונית-מזרחית מטוקיו. יותר מ-90 אלף בני אדם פונו היום (חמישי) מבתיהם בעקבות השיטפונות העצומים ומפולות הבוץ שאירעו במחוזות איבאראקי וטוצ'יגי. העיר ג'וסו שקעה במים לאחר שנהר קינוגאווה עלה על גדותיו ומסוקי חילוץ עבדו מסביב לשעון לחילוץ תושבים מהגגות והמרפסות.

אדם אחד נעדר ו-15 נפצעו, בהם שתי נשים שמצבן קשה. הגשמים ירדו יממה לאחר שטייפון אטאו נשא עמו רוחות בעוצמה של 125 קמ"ש. "זו רמה של מבול שלא חווינו בעבר, הסכנה מיידית", אמר טאקויה דשימארו מהשירות המטאורולוגי של יפן.

יותר מ-500 מילימטרים של גשם ירדו במחוז טוצ'יגי ב-24 שעות, לפי רשת השידור הממלכתית NHK - פי שניים מהכמות הממוצעת בכל חודש ספטמבר. באזורים נוספים במזרח ובצפון-מזרח יפן פורסמו אזהרות מזג אוויר, כולל מחוז פוקושימה, היכן שממוקם המתקן הגרעיני שניזוק מרעידת האדמה ומהצונאמי ב-2011.

הגשמים הכבדים החמירו את בעיית המים המזוהמים במתקן הגרעיני פוקושימה. דובר חברת TEPCO, המפעילה את האתר, מסר כי המים הציפו את משאבות הניקוז של המתקן. הוא הוסיף כי אלפי טונות של מים מזוהמים זרמו לאוקיינוס. חברת TEPCO מאחסנת כמויות ענק של מים במטרה לקרר את הריאקטורים שנמסו כשהצונאמי היכה את יפן ב-2011.

עוד בעולם:
המתיחות נמשכת: רוסיה בונה בסיס צבאי גדול בגבול אוקראינה
לראשונה: דאעש מעמיד למכירה אזרחים זרים שנפלו בשבי הארגון
טראמפ השמיץ יריבה רפובליקנית: "מי יצביע לפנים האלה?"

מסוקים מחלצים בני אדם בטייפון אטאו ביפן, 10 בספטמבר 2015. רויטרס
90 אלף פונו מביתם. חילוץ אחד מתוך מאות/רויטרס

מסוקי צבא חילצו תושבים מהקומות העליונות בג'וסו הסמוכה לטוקיו נוכח הגשמים הכבדים שירדו שם יום שני ברציפות. בערוץ NHK נראו מחלצים שיורדים ממסוקים ומגיעים לגגות ולמרפסות כדי להציל תושבים. מחלץ אחד ירד ארבע פעמים במהלך 20 דקות, שבמהלכן אסף ארבעה בני אדם אחד אחרי השני, כשבמקביל מפלס המים עלה וכיסה את הבתים בהדרגה. תושבים רבים נופפו בבגדיהם מבתיהם כדי לסמן למחלצים מהמסוקים לבוא להציל אותם, כשבמקביל זרמי המים החזקים נשאו עמם מכוניות ובתים, שאותם הם פירקו מהיסודות.

חלק משירותי הרכבות באזור הופסקו, מפולות בוץ פגעו בבתים וגרמו לפציעת בני אדם ולהרס רב. טוקיו עצמה גם נשטפה והוצפה קלות, אך האזור שספג את מכת הגשמים הרבה ביותר היה צפונית ממנה במחוזות.

בחודש שעבר טייפון גוני היכה בדרום יפן וגרם להרוג אחד ול-70 פצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סופה טרופית גרמה לשיטפונות ענק: רבבות פונו מבתיהם. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס
שיטפונות והצפות ביפן בעקבות טייפון אטאו, 10 בספטמבר 2015. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully