וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון ל"מהנדס המטענים" הצית קרב בין הפרקליטות למשטרה

8.9.2015 / 18:52

אחרי שספגה ביקורת הן מבית המשפט והן ממפקד מחוז דרום במשטרה, הפרקליטות תוקפת בחזרה ומגינה על ההחלטה לחתום הסדר עם אדי מכלוף, שהורשע בנשיאת נשק. "יש קשיים ראייתיים. עדיף שבמשטרה היו בודקים את הסיבות להסדר במקום ללכת לתקשורת"

כתבתו של יוסי אלי; צילום: עיריית אשדוד, אבי כהן, חטיבת דובר המשטרה, שי מכלוף; עריכה מתן חדד

בעקבות הביקורת החריגה במשטרה על העונש המקל לאדי מכלוף, מי שזכה לכינוי "מהנדס המטענים" של העולם התחתון, וזאת בעקבות הסדר הטיעון עמו, בפרקליטות השיבו הערב (שלישי) אש.

גורמים בפרקליטות אמרו לוואלה! NEWS כי הסדר הטיעון נחתם עם מכלוף "לאור הקשיים הראייתיים בתיק" והוסיפו כי בית המשפט כיבד את ההסדר. "עדיף היה שמשטרת המחוז הדרומי בכלל, ומפקד המחוז בפרט, היו בודקים את העובדות והנימוקים שהביאו את הפרקליטות להחלטה להגיע להסדר באופן ענייני ומקצועי בדרכים המקובלות ולא באמצעי התקשורת".

הדברים החריפים הללו מגיעים כאמור אחרי דבריו של מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, שאמר מוקדם יותר כי הסדר הטיעון עם מכלוף, אשר הורשע בהעברת נשק ונשלח לשלוש שנות מאסר, היה חריג ולא שגרתי. "הסדר הטיעון, ראוי שייבדק וייבחן בדרגים הגבוהים ביותר על מנת שהחלטות מסוג זה לא יהפכו לשגרה", אמר.

עוד ידיעות משפט ופלילים בוואלה! NEWS
וינשטיין: "נזרז בדיקת הירש"; שקד: "זה לא תפקידם של משפטנים"
מדוע גנב המיליונים מצרפת הותקף בתל אביב?
החשד המרכזי מופנה נגד האב: "התינוק טולטל כמה פעמים"

גם השופט אליהו ביתן מתח ביקורה חריפה על התנהלות הפרקליטות ונזף בה בחומרה, בטענה כי הסדר הטיעון עם מכלוף עושה עמו חסד. "ההסדר מקל (עליו) בצורה כמעט בלתי נסבלת. זה המקצוע שלו, מטעני חבלה, כשכל המדינה עומדת על הרגליים בגללו. סוף-סוף מוצאים מישהו על חם עם ראיות טובות מאוד, ונתפסים לשולי שוליים. כשיש דברים שמגיע הזמן לתת עונש כמו שצריך, ואז גומרים את זה בהסדרי טיעון כאלה. בעוד חצי שנה נחזור לכאן שוב", אמר.

המטען, הסוכנת והמסרון המפליל: כך נלכד ה"מהנדס" של ארגוני הפשע. מערכת וואלה! NEWS
מכלוף/מערכת וואלה! NEWS

מכלוף, בן 38, שנחשב לאחד ממומחי החבלה הבכירים בעולם התחתון בישראל, נעצר בדצמבר 2014 לאחר שנתפס על חם בעת שהגיע לפארק הלאומי באשקלון כדי לאסוף מטען חבלה, והוא כאמור הורשע ביולי השנה אחרי שכתב האישום תוקן לאחר "קשיים ראייתיים". יצוין כי בכתב האישום הראשון מכלוף הואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, בסחר, בנשיאה, בהחזקה ובהובלה של נשק, אולם באישום המתוקן ירדו הסעיפים שנוגעים לקשירת קשר ולניסיון לסחר.

לפי המשטרה, הוא הכין מטען חבלה לבקשת חברי "הכנופיה האשדודית" המקורבת למשפחת לביא ולעבריין שלום דומרני, שנועדה לפגוע בחברי "הכנופיה הגרוזינית", המקורבת לעבריין בני שלמה. לדברי המשטרה, מכלוף אחראי לעשרות מטענים שהוכנו בשנים האחרונות לגורמים עברייניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכלוף בשעת פעולה כפי שתועד במצלמות נסתרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים במשטרה אמרו שהחומרים והראיות שנאספו הספיקו לעונש כבד הרבה יותר, משום שהיו צילומים מפלילים ומשום שאף הופעלה סוכנת סמויה בתיק. לדבריהם, פרקליט מהמחוז הדרומי ליווה את התיק והחקירה באופן רציף מתחילתה. כמו כן ציינו במשטרה כי על ההסדר שמעו רק מהתקשורת וכי בפרקליטות לא דיווחו או עידכנו את מפקד המחוז.

ניצב הלוי הוסיף עוד כי לאור החשיבות הרבה של סיכול ומניעת פיגועים פליליים הוא באופן אישי להופיע כעד תביעה מטעם המדינה בתיק על מנת שהתשתית הראייתית שנאספה נגד המעורבים תהיה איתנה וכדי שבית המשפט יוכל לגזור את העונש המירבי. "ראוי בתיקים אלו כי רף הענישה יהיה מחמיר ומרתיע ואני מבין היטב את הטענות של כבוד השופט המחוזי ביתן אליהו על ההתנהלות בתיק זה", אמר בביקורת על הפרקליטות.

  • עוד באותו נושא:
  • אדי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully