וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: "מהנדס" מטעני החבלה הבכיר בארץ נתפס "על חם"

25.12.2014 / 12:21

אדי מכלוף נעצר כשהגיע לאסוף מטען חבלה שאותו החביא בפארק הלאומי באשקלון. בעקבות מעצרו, הצליחה סוכנת סמויה "להפיל" שני עבריינים נוספים. מפקד המחוז הדרומי: "הישג חסר תקדים"

צילום: שי מכלוף, משטרת ישראל; עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה עצרה בשבוע שעבר את אדי מכלוף, מי שנחשב ל"מהנדס" מטעני החבלה הבכיר ביותר בארץ - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הוא נעצר בעת שהגיע עם בת זוגו ובנו בן השנה לקחת מטען שהחביא קודם לכן בפארק הלאומי באשקלון. לדברי המשטרה, מכלוף אחראי לעשרות מטענים שהוכנו בשנים האחרונות לגורמים עברייניים.

מכלוף, בן 38, נעצר ביום שני, ה-15 בדצמבר. לבקשת חברי "הכנופיה האשדודית" המקורבת למשפחת לביא ולעבריין שלום דומרני, הוא הכין מטען חבלה שנועד לפגוע בחברי "הכנופיה הגרוזינית", המקורבת לעבריין בני שלמה.

עוד בוואלה! חדשות:
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה
בעקבות פרסום וואלה! חדשות: מח"ש תחקור ירי בילד פלסטיני
צעירה בהריון נמצאה ללא רוח חיים בביתה בפתח תקווה

תיעוד מעצרו של אדי מכלוף, מהנדס מטעני החבלה מהדרום, דצמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
מטען החבלה שהוחבא בפארק/חטיבת דובר המשטרה

יום קודם לכן, הוא הסליק את המטען בפארק. למחרת, הוא הגיע לשם מלווה בבת זוגו ובבנו בן השנה, היושב בעגלה, על מנת לאסוף את המטען. כסיפור הכיסוי, הוא הוציא טלית והחל להתפלל תוך כדי שהוא מתצפת על המטען. לאחר מכן, העלה את האישה והילד למכוניתו וחזר לקחת את המטען עם כפפות על ידיו. אז, עצרו אותו הבלשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הסוכנת הסמויה שהתחזתה לחברה

בשלב זה, החליטו במשטרה להמשיך במשחק ולתפוס עבריינים נוספים. לכן, החליטו להכין מטען דמה. סוכנת סמויה של המשטרה לקחה את המטען ונפגשה עם אנדריי ורו ואלי זוהר, חברי "הכנופיה האשדודית" שביקשו ממכלוף להכין את המטען. בפגישתם בתחנת דלק באשדוד, הציגה עצמה השוטרת כחברתו של מכלוף. ברגע שחברי הכנופיה לקחו ממנה את המטען, הגיעו שוטרים ועצרו אותם במקום. מעצרם של ורו וזוהר הוארך ומחר צפויה פרקליטות מחוז הדרום להגיש נגדם כתבי אישום. עוזי זוהר, חבר נוסף בכנופיה, הצליח להימלט ולא נלכד עד כה.

הסוכנת הסמויה שהפילה את חברי הכנופיה האשדודית. שי מכלוף
הסוכנת הסמויה מספרת על המעצר, היום/שי מכלוף

במשטרה סבורים כי מכלוף קיבל את המטענים מאנשי צבא ומכר כל מטען בכ-30 אלף שקלים. עוד אומרים במשטרה כי החומר הנפץ במטען שנתפס היה במשקל של שני קילו ו"יכול להוריד בניין ואף לפגוע בחפים מפשע".

מאבקי שליטה על השוק האפור וההימורים

המעצרים הללו ותפיסת המטען התאפשרו בתום חקירה מאומצת של ימ"ר לכיש בפיקודו של סגן-ניצב יגאל קלימיאן. זאת, בעקבות חיסולו בחודש שעבר של מנשה מאור, עבריין שהשתייך ל"כנופיה הגרוזינית". להערכת המשטרה, המטען שממנו נהרג מאור הוכן על ידי מכלוף, והמטען האחרון שהכין מכלוף – ושבעקבותיו נעצר – יועד להמשיך בשרשרת החיסולים של חברי "הכנופיה הגרוזינית".

פיצוץ ברכב באשדוד. דרור עינב
הרכב שבו ישב מנשה מאור שחוסל בחודש שעבר/דרור עינב
"ארגוני הפשיעה עברו מזריקות אבנים ודקירות למטענח חבלה"

כחלק מהמעקב אחר מאבק השליטה בין שתי הכנופיות בתחום ההלוואות בשוק האפור, מחזור בקבוקים והימורים, עצרה המשטרה בחודש וחצי האחרונים גם כמה מחברי "הכנופיה הגרוזינית". באחד המקרים, בחודש שעבר, איתרה המשטרה מקום מסתור של אקדח ועצרה את מי שהגיע לאסוף אותו – שניר ואזנה, חבר הכנופיה. במקרה אחר, נעצר חבר הכנופיה נדב עשוש עם רימון הלם לאחר מרדף משטרתי שבמהלכו התנגש בכמה כלי רכב.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי בירך על הסיכול. "בתקופה האחרונה הסגנון של פגיעה בין עבריינים או בין ארגוני הפשיעה זה למעשה חיסולים. כבר עברנו את תקופת זריקת האבן, האיום או הדקירה", אמר. "היום, אנחנו מדברים על מטעני חבלה שמוצמדים באופן מקצועי הן לבתים, הן לכלי רכב והן באמצע הרחוב בסביבות של אזרחים. השיטה הזאת, הסגנון הזה, התעוזה הזאת, האומץ הזה שאפשר לעשות היום כמעט הכול באין מפריע, ומעבר לזה שגם אחרי התפיסה וגם הענישה היא לא ענישה חזקה ומקסימלית - לא בדיוק מרתיעה את העבריינים. לכן, כשאנחנו מגיעים לתוצאה של תפיסת עבריין עם מטען חבלה מוכן להפעלה לפני הצמדה לאדם אחר - זהו הישג חסר תקדים".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

תיעוד מעצרו של אדי מכלוף, מהנדס מטעני החבלה מהדרום, דצמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
מכלוף מתכופף לקחת את המטען עם הכפפות, רגע לפני שנעצר/חטיבת דובר המשטרה
תיעוד מעצרו של אדי מכלוף, מהנדס מטעני החבלה מהדרום, דצמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
המטען שנתפס/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully