וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהנדס" מטעני החבלה של העולם התחתון נשלח לשלוש שנות מאסר

8.9.2015 / 12:00

אדי מכלוף הורשע לפני חודשיים בנשיאת והובלת נשק ובקשירת קשר לביצוע פשע, לאחר שנעצר "על חם" בעת שהגיע לאסוף מטען חבלה באשקלון. שופט המחוזי בבאר שבע מתח ביקורת על האישום המתוקן: "ההסדר מקל בצורה בלתי נסבלת". מפקד מחוז דרום: "מקרה חריג"

צילום: שי מכלוף, משטרת ישראל; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בתיעוד: כך נתפס ה"מהנדס" של העולם התחתון)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי) את הסדר הטיעון עם "המהנדס" אדי מכלוף, שנחשב לאחד ממומחי החבלה הבכירים בעולם התחתון בישראל, וגזר עליו שלוש שנות מאסר. מכלוף, שנעצר לאחר שנתפס על חם בעת שהגיע לפארק הלאומי באשקלון כדי לאסוף מטען חבלה, הורשע בנשיאת ובהובלת נשק, ובקשירת קשר לביצוע פשע.

מכלוף, בן 38, נעצר ב-15 בדצמבר 2014 והורשע בחודש יולי בכתב אישום מתוקן לאחר "קשיים ראייתיים". לפי המשטרה, הוא הכין מטען חבלה לבקשת חברי "הכנופיה האשדודית" המקורבת למשפחת לביא ולעבריין שלום דומרני, שנועדה לפגוע בחברי "הכנופיה הגרוזינית", המקורבת לעבריין בני שלמה. לדברי המשטרה, מכלוף אחראי לעשרות מטענים שהוכנו בשנים האחרונות לגורמים עברייניים.

לקריאה נוספת:
באופן חריג: בית המשפט ביטל הרשעה לישראלי שתמך בדאעש
תיעוד: צעיר נדקר למוות לאור יום במהלך ריב בין כנופיות
חשד לרשלנות: בני זוג מתו מהרעלת גז בדירתם בירושלים

המטען, הסוכנת והמסרון המפליל: כך נלכד ה"מהנדס" של ארגוני הפשע. מערכת וואלה! NEWS
"העמיד את המדינה על הרגליים". אדי מכלוף/מערכת וואלה! NEWS

השופט אליהו ביתן מתח ביקורה חריפה על התנהלות הפרקליטות ונזף בה בחומרה, בטענה כי הסדר הטיעון עם מכלוף עושה עמו חסד. "ההסדר מקל (עליו) בצורה כמעט בלתי נסבלת. זה המקצוע שלו, מטעני חבלה, כשכל המדינה עומדת על הרגליים בגללו. סוף סוף מוצאים מישהו על חם עם ראיות טובות מאוד, ונתפסים לשולי שוליים. כשיש דברים שמגיע הזמן לתת עונש כמו שצריך, ואז גומרים את זה בהסדרי טיעון כאלה. בעוד חצי שנה נחזור לכאן שוב", אמר.

הוא הוסיף: "בפרק זמן של שלוש שנים יש (לו) שתי עבירות של מטעני חבלה. בסופו של דבר אלה ההסדרים שמגיעים עם האנשים האלה. מטעני חבלה אינם משמשים להגנה עצמית, אלא למעשי תקיפה חמורים".

סנגורו של מכלוף, עורך הדין משה יוחאי, ברך על ההחלטה. "בתיק זה היו קשיים ראייתיים לא מבוטלים. בסופו של דבר שוקללו העבירות המיוחסות לנאשם במסגרת הסדר הטיעון, כך שהורשע בהובלת ונשיאת נשק וקשירת קשר לפשע", אמר.

יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי במשטרה. אוגוסט 2015. משטרת ישראל, אתר רשמי
ביקש להופיע כעד תביעה בתיק של מכלוף. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי/אתר רשמי, משטרת ישראל

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, הביע אף הוא ביקורת על הסדר הטיעון עם מכלוף והורה לקצין אגף החקירות והמודיעין של המחוז, ניצב-משנה יוסי תורג'מן, לערוך בדיקה מהירה עם הפרקליטות ולבדוק כיצד הגיעו להחלטה זו. "מדיניות המשטרה בכלל והמחוז הדרומי בפרט היא להגיע למצב האופטימלי של סיכול ומניעת פיגועים פליליים. במחוז הדרומי סוכלו בשנה האחרונה כמה פיגועים פליליים שבזכות נחישותם ומקצועיותם של שוטרי המחוז הדרומי נמנעה פגיעה בחייהם של אזרחים רבים. במחוז הדרומי מושקעים מיטב המשאבים והאמצעים הטכנולוגיים לטיפול בפשיעה החמורה ולסיכול פיגועים פליליים. כוחות רבים במשטרה מוקצים לטובת הטיפול בפשיעה החמורה באופן יומיומי. לאור החשיבות הרבה של סיכול ומניעת פיגועים פליליים ביקשתי באופן אישי להופיע כעד תביעה מטעם המדינה בתיק הנוכחי, על מנת שהתשתית הראייתית שנאספה כנגד המעורבים במעשים תהיה מוצקה היטב כדי שבית המשפט יוכל להשית עליהם עונש מחמיר ומקסימלי", אמר.

לדבריו, "ראוי בתיקים אלו כי רף הענישה יהיה מחמיר ומרתיע. אני מבין היטב את הטענות של כבוד שופט בית המשפט המחוזי מר ביתן אליהו על ההתנהלות בתיק זה. שיתוף הפעולה עם פרקליטות מחוז דרום בשגרה ובחירום הוא יוצא מגדר הרגיל, ובעיניי מדובר במקרה חריג ולא שגרתי של החלטה על הסדר טיעון שראוי שייבדק וייבחן בדרגים הגבוהים ביותר על מנת שהחלטות מסוג זה לא יהפכו לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully