וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: בית המשפט ביטל הרשעה לישראלי שתמך בדאעש

8.9.2015 / 11:23

עומר אבו כוש, תושב הפזורה הבדואית, פרסם בפייסבוק דברים בשבח ארגון הטרור הסוני. המחוזי בבאר שבע החליט לבטל את הרשעתו במעמד גזר הדין בטענה כי שינה את דרכיו. "מצטער על הטעות, אחזור לחיים נורמטיביים", אמר לוואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע ביטל היום (שלישי) במעמד גזר הדין, באופן חריג, את הרשעתו של עומר מוסא חליל אבו כוש, תושב הפזורה הבדואית בנגב, בתמיכה בארגון טרור. זאת, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון מתוקן כי פרסם בפייסבוק דברי תמיכה בדאעש. הוא יקדיש 300 שעות שירות לתועלת הציבור ויישא בהוצאות משפט בסך 75 אלף שקל.

"אני מודה לבית המשפט על ההזדמנות שנתנה לי בגזר הדין", אמר אבו כוש לוואלה! NEWS לאחר ההכרעה המשפטית. לדבריו, "אני מצטער על הטעות שנעשתה ואני מתחייב ללמוד ממנה ומהזדמנות שניתנה לי על ידי בית המשפט על מנת לחזור ולבנות חיים נורמטיביים במסגרת מדינתי ועם משפחתי".

לפי הרשעתו, אבו כוש בן ה-28 החל להתעניין במלחמת האזרחים בסוריה בעת שלמד רפואה בירדן, ובשלב מסוים החל להביע תמיכה פומבית בארגון הסוני הקיצוני. "דאעש היא תופעה מיוחדת במינה. הקיצוניות, השימוש שהארגון עושה באמצעי התקשורת ובמדיות החברתיות. מדובר באחד מארגוני הטרור הגדולים והמסוכנים ביותר שפועלים כיום", קבע השופט אליהו ביתן.

לקריאה נוספת:
שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש
אישום: מורים מהדרום ניסו לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר
מורה מדרום הארץ הצטרף לדאעש ומת בקרבות בסוריה

עומר אבו כוש, החשוד ביצירת קשר עם ארגון דאע"ש, בית משפט המחוזי בבאר שבע. ספטמבר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
"מודה לבית המשפט". אבו כוש בדיון במחוזי בבאר שבע, הבוקר/צילום מסך, שי מכלוף

עם זאת, השופט קבע כי מאחר שאבו כוש חדל מפעילותו מיד לאחר שהוזהר על ידי אביו, יש ללכת לקראתו. "אתה מקבל הזדמנות יוצאת דופן במישור המשפטי", אמר השופט והביע תקווה כי אביו ישפיע עליו לטובה.

פרקליטיו של אבו כוש, עורכי הדין שלום פינאיה ואייל הדר, הביעו סיפוק מההחלטה. "כבוד השופט ביתן הוכיח פעם נוספת שהמייה ציבורית איננה תחליף לעשייה שיפוטית, מקצועית, עניינית ועמוקה. בחינת נסיבות העבירה הקונקרטיות ומאפייני הנאשם הביאו למסקנה כי יש להעדיף את דרך השיקום ומתן הזדמנות נוספת על פני סנקציה אחרת, וכמובן שאנחנו מברכים על כך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

באתר של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) נכתב כי אבו כוש סיים לא מכבר לימודי רפואה באוניברסיטת ירדן למדע ולטכנולוגיה (JUST). הוא נעצר נעצר ב-20 בנובמבר 2014 בעקבות מידע שהתקבל על אודותיו ולפיו הוא פעיל דאעש, שאף עודד אחרים לצאת ולהצטרף לארגון. עוד נכתב באתר כי בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה אבו כוש, בין היתר, כי הוא תומך בדאעש, נפגש עם פעילי הארגון בירדן וכי כוונתו הייתה לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה בה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully