וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הודיעה על הגשת כתב אישום נגד איש העסקים יאיר ביטון

4.9.2015 / 0:20

ביטון, בעלים של חברת בנייה ציבורית, העביר על פי החשד מיליוני שקלים לעבריין יצחק אברג'יל. זאת, מבלי ליידע את הנהלת ב. יאיר ותוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בה

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה אתמול (חמישי) לעורכי דינו של איש העסקים יאיר ביטון כי הם דוחים את טענותיו שהוצגו בשימוע. משמעות הדבר הוא כי יוגש נגדו כתב אישום. החשדות שיוחסו לביטון ולחברת "ש.י.נ. גן רווה", שבבעלותו של יצחק אברג'יל, הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת מס. כמו כן, בעבר עלה בהקשרו של ביטון החשדות לעבירות מנהלים בתאגיד ואי גילוי מידע ופרסום מטעה בידי נושא משרה בכיר בתאגיד.

מחקירת להב 433 עלה כי אברג'יל ואנשים נוספים הקימו ב-2007 חברת בנייה ששמה "ש.י.נ. גן רוה", שלא נרשמה על שמו של העבריין במטרה להסתיר את זהות בעליה. חברת "ב. יאיר", בבעלותו של ביטון, הייתה עד 2006 חברה פרטית בשליטתו של יאיר ביטון. מאז אותה שנה החברה ציבורית ונותרה בשליטתו העיקרית של ביטון.

לקריאה נוספת:
הסכין, החולצה והדוד הקבלן: השאלות המטרידות על רצח איציק מור
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"
"תשנה את העדות בתיק ההריגה, אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'"

הקלטה נוספת בפרשת ב. יאיר. נועם מושקוביץ
העביר כספים לחברתו של אברג'יל תוך פגיעה בחברה. ביטון/נועם מושקוביץ

במהלך 2008-2007 חתמה ש.י.נ הסכמים עם ב. יאיר לבניית פרויקטים באילת בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקלים. ש.י.נ עשתה זאת כשהיא נחזית בכזב להיות בעלת רישיון קבלן. ביטון קידם את חתימת ומימוש החוזים על רקע חוב לאברג'יל וכן על רקע טענה לשותפות עסקית עם העבריין הירושלמי גבי בן הרוש, שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים.

רוכשי הדירות עמם חתמה ב. יאיר הסכמי מכר לא ידעו כי דירותיהם נבנו שלא באמצעות קבלן מורשה וכי אברג'יל הוא מבעלי ש.י.נ. גם כשהבניה לא התקדמה ולא בוצעה בהתאם להסכמים עם ב.יאיר, שילמה החברה לש.י.נ. ולבעליה את מלוא תמורת החוזים - ואף מעבר לכך - בסכום כולל של כ-50 מיליון שקלים. בנוסף היא נאלצה לממן ממשאבי ב. יאיר את ביצוע השלמת הבנייה ישירות מול קבלני משנה.

עוד באותו נושא

הקליקה הירושלמית שהצמיחה אימפריית נדל"ן - ומכבסת כסף לאברג'יל

לכתבה המלאה
כתב אישום ליצחק אברג'יל, בית משפט מחוזי תל אביב, יולי 2015. מוטי קמחי, פול צלמים
הסתיר את בעלותו על ש.י.נ רוה. אברג'יל/פול צלמים, מוטי קמחי

זאת ועוד, ב. יאיר חתמה על הסכם היעדר תביעות עם ש.י.נ. – ביוזמת ביטון - שבמסגרתו אף הועברו לאחרונה שני מיליון שקלים נוספים. ב. יאיר עשתה כן בהנחייתו של ביטון ומבלי ליידע את הנהלת חברתו תוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בחברה.

במסגרת הפרשה ייצגו עורכי הדין רונאל פישר ורות דוד את ביטון. הם מואשמים כי יחד עם רב-פקד ערן מלכה הדליפו לו פרטים מהחקירה המתנהלת נגדו. כמו כן, במסגרת החקירה מואשמת דוד כי ניסתה "להזיז" את הפרקליט המלווה בתיק, ניסים מרום, על מנת לפגוע בחקירה.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully