וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"

25.6.2015 / 9:51

הניצב לשעבר הודה בחקירתו שטס לחו"ל על חשבון עו"ד פישר והקבלן יאיר ביטון, אך סיפר כי קנה לו שעון: "אמרתי לו שזה תמורת הטיסה". עימות נערך בין שטיין לעד המדינה: "ערן מלכה משקר בהכול"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

רב-פקד ערן מלכה, שחתם על הסדר עד מדינה בפרשת רונאל פישר, שבמסגרתה הוא נאשם בקבלת שוחד, טוען כי מפקד מחוז המרכז לשעבר ברונו שטיין קיבל טובות הנאה מעו"ד פישר, בין היתר בדמות טיסות לחו"ל על חשבונו של פישר. על פי החשד, שטיין אף טס יחד עם פישר ועם קבלן חברת ב. יאיר, יאיר ביטון, להונגריה. כעת מובאים לראשונה תמלולים מחקירתו של שטיין ומעימות שערכו החוקרים בין שטיין למלכה.

תחילה הכחיש שטיין את כל החשדות נגדו. עוד בשלב שבו התנהלו המגעים להפיכת מלכה לעד מדינה נקרא שטיין לחקירה בעקבות עדותו, בין היתר בנושא הטיסות. "באוקטובר 2013 טסתי עם רונאל, עם רעייתו ועם יאיר לבודפשט בהונגריה על מנת לחפש דירה לבתי שם", סיפר שטיין. "זה התחיל מכך שרונאל אמר לי שיש לו חבר טוב שהוא קבלן בהונגריה, ואם לא אכפת לי שהוא יצטרף. הוא אמר לי שזה יאיר ביטון. אמרתי לו שאין לי שום בעיה, הסתכלתי באינטרנט לראות מי זה יאיר ביטון, ראיתי שיש לו חברה ציבורית, יו"ר התאחדות הקבלנים. טסנו להונגריה, היינו שם יומיים וחצי, הסתובבנו לראות דירות, לא מצאנו שום דבר וזהו. אחר כך פגשתי שוב את יאיר ביטון, ואחר כך שמעתי על המעצר שלו. לא נתקלתי בו מעולם לפני כן".

פרשת פישר || כותרות נוספות:
"ברכה אמר לי: 'אתה יודע מי זה הרב פינטו? לא חוקרים אותו'"
דוד נחקרה בחשד לקבלת טובות הנאה מפישר כפרקליטת מחוז
"תשנה את העדות בתיק ההריגה, אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'"
פרקליטת פישר: מלכה היה בקשר עם עו"ד נוסף; מח"ש מכחישה

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רונאל פישר בבית המשפט/נועם מושקוביץ
"עשיתי את זה כדי שלא תהיה לי תחושה שקיבלתי משהו בחינם"

חוקר: מי שילם על הטיסה?

שטיין: דיברתי עם המזכירה של רונאל (עדת המדינה - ג"ג) והיא אמרה שזה בסדר ושהם מתאמים את זה. טסנו לשם, וכשחזרנו שאלתי את רונאל מה עם הכסף. הוא אמר לי 'עזוב, אנחנו חברים. אתה הבאת לי מתנה, תקבל את זה כמתנה'. אמרתי לו, 'רונאל, אי אפשר. אני איש משטרה'. דיברתי איתו כמה פעמים על כך, וכשהוא אמר לי שהוא לא ייקח כסף - יש לי שעון סונטו. רונאל כל הזמן אמר לי שהשעון הזה יפה. קניתי לו שעון סונטו אמביט 3 מתנה והבאתי להם עוד יצירה של מוזיאון ישראל, חמסה, ואמרתי לו שזה תמורת הטיסה וזהו. כשהיינו שם היינו תשעה אנשים. הזמנתי את כל האנשים לצהריים כאות תודה על כך".

חוקר: ידוע לך כמה עלה הדיל של הטיסה והמלון?

שטיין: שאלתי את רונאל והוא לא רצה לענות לי. הבנתי שזה סביב 3,500 שקלים. קניתי לו את החמסה והשעון, וכשהיינו שם הזמנתי אותו למסעדה טובה - אני חושב שגם זה עלה לי יותר מאלף שקל - עשיתי את זה כדי שלא תהיה לי תחושה שקיבלתי משהו בחינם".

"מעולם לא שוחחתי עם ערן מלכה על החקירות שלו"

בהמשך ערכו החוקרים עימות בין שטיין לבין מיכל, אשתו של פישר, שסיפרה כי לא ידעה שהחמסה ניתנה כתשלום עבור הטיסה. "הוא אמר: 'תמיד אני מגיע בידיים ריקות, ולכן הבאתי לך מתנה'. נדמה לי שזה היה לפני הנסיעה", סיפרה. בהמשך נשאלה על ידי החוקרים: "נראה לך הגיוני שאת ורונאל שילמתם על הנסיעה כשהמטרה היא למצוא דירה לבת שלו?"

"אמרתי שזה מוזר לי, אני שאלתי למה הוא היה צריך לממן את הנסיעה הזו", השיבה פישר. "הגרסה שלה מפריכה את הדברים שלך", אמר החוקר לשטיין, והוסיף כי השעון, לפי עדות האדם שמכר אותו, נקנה רק חצי שנה לאחר הנסיעה המשותפת, ולכן אינו תמורה לטיסה.

ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
"הלכתי אליו כי הוא אמר לי שהוא לבד". ערן מלכה בבית המשפט/נועם מושקוביץ

שטיין סיפר כי הוא מכיר את מלכה מ-2012. מלכה הוא שסיפר לשטיין על האפליקציה של השיחות המוצפנות והתקין אותה במכשירו. כמו כן, הוא סיפר לחוקרים שפגש את מלכה בביתו לאחר המעצר הראשון שלו. "הלכתי אליו כי הוא אמר לי שהוא לבד וכולם עזבו אותו", סיפר.

חוקר: למה גם אתה וגם ערן כיביתם את הטלפון בבית הקפה?

שטיין: אני לא זוכר שכיביתי את הפלאפון ולא עשיתי שום דבר לא חוקי. מעולם לא שוחחתי עם ערן מלכה על החקירות שלו.

חוקר: דיברתם בפגישה על יאיר ביטון ועל הטיסה להונגריה?

שטיין: מעולם לא.

חוקר: כמה זמן אחרי המעצר?

שטיין: חודשיים, שלושה.

חוקר: ואם אני אגיד לך שזה היה שבוע אחרי המעצר?

שטיין: אני אגיד לך שיכול להיות, אבל אני מעריך שלא.

"למה לקחת את ברונו לחו"ל עם ביטון?"

עוד סיפר שטיין שהוצע לו לקראת פרישתו להיות דירקטור בחברת ב. יאיר. "זה עלה אחרי שקיבלתי את ההחלטה לפרוש מהמשטרה, ואז שאלו אותי אם אחרי הפרישה אני אהיה מוכן להיות דירקטור בחברת ב. יאיר. אמרתי שאני אשקול, וזהו. כשביררתי ודיברתי איתו הם דיברו על משהו כמו מאה אלף שקל בחודש". לטענתו לא קיבל את התפקיד משום שהיה מוטרד מהקשר של החברה עם ארגונו של יצחק אברג'ל, כפי שעולה מכתב האישום שהוגש בפרשה.

לדברי שטיין, הוא גילה על קשריו של ביטון עם אברג'יל רק אחרי הנסיעה המשותפת. "ערן שאל את רונאל 'למה לקחת את ברונו לחו"ל עם ביטון?'. רונאל אמר 'רגע, מה הבעיה? אין כלום נגד ביטון. זה סתם חשדות'. ואז ערן סיפר לי שהוא קשור לאברג'לים ונחקר משהו ב-2011, וזה הכול".

הקבלן יאיר ביטון בבית המשפט השלום בירושלים, אפריל 2015. טלי מאייר
"ערן סיפר לי שהוא קשור לאברג'לים". יאיר ביטון בבית המשפט/טלי מאייר
"ברונו היה בקשר עם יאיר ביטון, רונאל לא טרח לספר לו על הדברים האלה. אני ראיתי את זה מהצד ודאגתי לו"

לאחר מכן ערכו החוקרים עימות בין שטיין למלכה. "ברונו היה בקשר עם יאיר ביטון, רונאל לא טרח לספר לו על הדברים האלה. אני ראיתי את זה מהצד ודאגתי לו, ובאתי ולחשתי על אוזנו לבד: 'תתרחק מהבנאדם, הוא מעורבב, יש חקירה ויש עניינים'. הוא אפילו הודה לי ואמר לי: 'רונאל לא אמר לי את הדברים האלה'", אמר מלכה. שטיין הסביר כי הבין שיש הליך מ-2011, לא משהו חמור מזה.

חוקרי מח"ש עימתו את השניים גם בנוגע לפגישתם, זמן קצר לאחר מעצרו של מלכה. "הייתה שיחה חברית. לצערי, בין היתר דיברנו על הגרסה שהוא ימסור במח"ש אם יישאל על הנושא הספציפי שהוא הטיסה", טען מלכה. "מאחר שאני מהתחום, יעצתי לו לברר כמה זה עלה ושיסגור עם רונאל שיחזיר את זה במזומן. הוא נלחץ מזה ששילמו עליו, זה הלחיץ אותו והפחיד אותו".

"לא תיאמתי שום גרסה"

שטיין הכחיש את טענותיו של מלכה: "לא תיאמתי שום גרסה עם ערן. התשלום של רונאל עבור הטיסה, אני לא הבנתי אותו בלשון המעטה".

חוקרים: ערן משקר?

שטיין: לא הייתה שיחה כזו.

בהמשך אמר מלכה: רותי (רות דוד – ג"ג) העבירה מסר על נושא הייצוג של ברונו, שמי שייצג זו היא ולא רונאל.

שטיין: ערן מלכה משקר בהכול. לא נדרשתי לייצוג, בכלל לא נחקרתי במח"ש. ידעתי שהתיק הזה עומד להיגנז מהמפכ"ל.

חוקר למלכה: האם ברונו היה חלק מניסיון לשיבוש חקירת מח"ש?

מלכה: כן. תיאום גרסאות על הטיסות, הכנה על הדברים ששואלים אותו על רונאל.

שטיין: שקר. זה נקרא בעברית שקר.

"אין שום עבירה פלילית ומשמעתית להיפגש עם מישהו שחשוד בפלילים"

חוקר: אחרי שנודע לך מערן שאתה צריך להתרחק מביטון - התרחקת ממנו?

שטיין: למשך כמה חודשים, ואז עלה העניין של ב. יאיר ויאיר ביטון התעניין שאהיה דירקטור. נפגשנו בירושלים, ועלה העניין הזה. יאיר ביטון אמר: "זה מפעל חיי, ואני רוצה שתבוא ותהיה יו"ר הדירקטוריון".

חוקר: בעודך ניצב במשטרה אתה מנהל משא ומתן ונפגש עם חשוד בפלילים שביצע עבירות באמצעות החברה שמציעים לך להיות יו"ר דירקטוריון בה, ובעבר ערן הזהיר אותך להתרחק מהדמות.

שטיין: לא ידעתי במה החברה חשודה. יתרה מזאת, ההודעה שיצאה שחברת ב. יאיר הציבורית לא קשורה לסיפור הזה... אין שום עבירה פלילית ומשמעתית להיפגש עם מישהו שחשוד בפלילים, לא קיימתי איתו משא ומתן. אמרתי לו שאני אחשוב ובסופו של דבר לא הלכתי לשם.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully