וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברכה אמר לי: 'אתה יודע מי זה הרב פינטו? לא חוקרים אותו'"

24.6.2015 / 19:57

רפ"ק ערן מלכה, שהורשע בקבלת שוחד בפרשת פישר וחתם על הסכם עד מדינה, טען בחקירתו: תנ"צ אפרים ברכה שעמד בראש צוות חקירה מיוחד סירב לחקור חשדות נגד הרב ב-2005. המשטרה: "דברי הבל והכפשה"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

בעדויות נוספות של רב-פקד ערן מלכה, שמואשם במסגרת פרשת רונאל פישר בקבלת שוחד ושחתם על הסדר עד מדינה, הוא העלה טענות נגד תת-ניצב אפרים ברכה ונגד הרב יאשיהו פינטו. במסגרת החומרים שמסר רפ"ק מלכה בהסכם עד המדינה, שפורסמו לראשונה בוואלה!NEWS, עולה כי בחקירה שניהל בשנת 2005 עלו חשדות נגד הרב יאשיהו פינטו, אולם אפרים ברכה, שעמד בראש צוות חקירה מיוחד, סירב לחקור אותן. ברכה, שהיה באותה תקופה מקורב לרב פינטו ולבסוף אף תיעד אותו מציע לו שוחד, שבגינו נגזר על פינטו עונש מאסר. עם זאת, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא התרשמו עד כה מאמינות החומרים של רפ"ק מלכה ועל כן זכה בהסדר שאינו מקל במיוחד.

עוד בנושא
רות דוד נחקרה בחשד לקבלת טובות הנאה מפישר כפרקליטת מחוז
פינטו לא משלים עם הסדר הטיעון: "יש תהליכים שסמויים מהעין"
"המדינה רוצחת אותי": אישום ב-12 פרשות נגד עו"ד פישר

"התנהלה חקירה בנוגע לארגון הפשע של אבי גבאי, שעסקה בגניבת דלקים", אמר רפ"ק מלכה בחקירתו. "אפי ברכה עמד בראש הצח"מ (צוות חקירה מיוחד, ג"ג). התקיימה חקירה ענקית של מסלולי הכספים ומסלולי ההלבנה כאשר בדרך זיהינו תנועה של כספים לרב פינטו, הוצאנו צווים ואישרנו את העובדה שכספי העברה מכל חברות הסולר הגיעו לרב פינטו". לדבריו, פניתי לאפרים (תנ"צ ברכה, ג"ג) ואמרתי לו שצריך לחקור את הרב פינטו כי הכספים הגיעו אליו. אפי הטיל וטו ואסר עליי להזמין את הרב פינטו לחקירה, כשהוא ציין משהו כמו: 'אתה יודע מי זה הרב פינטו? אין מצב, לא חוקרים אותו'. זה רוח הדברים, לא ציטוט מדויק".

ערן מלכה, הרב יאשיהו פינטו ,תנ"צ אפרים ברכה. נועם מושקוביץ, מגד גוזני, עיבוד תמונה
רפ"ק ערן מלכה, הרב יאשיהו פינטו ואפרים ברכה/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, מגד גוזני

רפ"ק מלכה עוד העיד כי "מבחינתי, קיבלתי הוראה וככה ביצעתי. אני לא הבעתי התנגדות והוא לא נחקר בסוף בפרשה על אף שהיו ראיות רבות על כך שכספי עבירה הגיעו לבסוף לרב פינטו. אני אמרתי לו שגבאי מוסר שהוא הביא את הכסף לחצר של הרב פינטו, ואיך נאמת את זה אם לא נחקור את הרב פינטו. הוא אמר לי: 'עזוב, לא צריך'. הוא דיבר נורא בשקט".

מלכה עוד טען כי ראש אגף חקירות מני יצחקי קיבל מפישר חומרים מצולמים שמתעדים את ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו, שהורשע בקבלת שוחד ועומד לדין בתיק נוסף, במקרה נוסף של קבלת שוחד. "רונאל ומני יצחקי הם חברים והם נפגשים מעת לעת. באחת הפגישות שלהם רונאל הביא למני יצחקי קלטות שמתעדות שוחד נוסף של שמעון גפסו", אמר רפ"ק מלכה. "קלטות שנמסרו מאילון מכלוף בפרשה הזו, ולדבריו, מני יצחקי ביקש ממנו שירד מהסיפור. רונאל לא הבין למה. הוא ביקש ממנו בצורה חברית לרדת מהעניין. מני ביקש ממנו לרדת מהעניין וכך נמנעה חקירה נוספת נגד גפסו, חקירה שהיו בה ראיות טובות".

"הטענות מוכחשות מיסודן ואינן אלא דברי הבל והכפשה מפיו של נאשם בעבירות חמורות. הטענות נבדקו על ידי מח"ש ולא נמצא להן כל תימוכין שהצדיק המשך בדיקה. מבלי להתייחס ספציפית לטענה המופרכת על אודות העברת חומרים מעו"ד פישר לניצב יצחקי שלא הייתה ולא נבראה. הטענות הממוחזרות שהשמיע מלכה בנוגע לניצב מני יצחקי נבדקו על ידי מח"ש, חלקן הופרכו כליל וחלקן לא ביססו כל תימוכין להמשך בדיקה. עוד מוכחשת מיסודה הטענה המופרכת ליחסי חברות בין ניצב יצחקי לעו"ד פישר – לא היו דברים מעולם. נדגיש כי ככל שיימצא כי בפרסום יש משום פגיעה בשמו הטוב של קצין משטרה והוצאת דיבתו רעה, שומר לעצמו הקצין המוזכר בו את הזכות לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו למימוש זכויותיו".

עורך הדין דוד יפתח, סנגורו של אבי גבאי, טען בתגובה כי גבאי מעולם לא מסר שהביא כספים לרב פינטו. "מדובר בדברי שקר ללא בסיס", אמר.

מטעם עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, שמייצגים את גפסו,
לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully