וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו לא משלים עם הסדר הטיעון: "יש תהליכים שסמויים מהעין"

7.6.2015 / 17:15

בעדות שמסר בתביעה אזרחית נגד עוזרו, טען הרב שנידון לשנת מאסר כי ההסדר שחתם בפרשת השוחד אינו לטובתו וכי הנושא "עדיין מתפתח". בנוגע לטענותיו נגד ניצב ארביב אמר: "דיווחתי עליו בעצת ה-FBI"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

הרב יאשיהו פינטו התייחס היום (ראשון) להסדר הטיעון שעליו חתם בתיק השוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, שבמסגרתו נידון לשנת מאסר, ואמר כי מבחינתו הסיפור אינו סגור. "אני הגעתי לפה לכבד עסקת טיעון שלא הייתה בטובתי, ואני מגיש ערעור. יש תהליכים שסמויים מהעין, וזה עדיין מתפתח", אמר הרב במהלך עדות שמסר בתביעה אזרחית נגד עוזרו בן ציון סוקי.

בעדותו דיבר פינטו לראשונה גם על פרשת השוחד שבה היה מעורב לכאורה ראש להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, שנגדו הוא אמור לשמש עד מדינה במסגרת הסדר הטיעון. לדבריו, ה-FBI הוא שהמליץ לו לדיווח על השוחד לרשויות בישראל בעת שנחקר בארגון בתיק שהתנהל נגד חבר הקונגרס לשעבר מייקל גרים. "ה-FBI היה מודע לכל תזוזה של מנשה ארביב", אמר פינטו. "דיווחתי עליו בעצת ה-FBI". בנוגע לתיק נגד גרים הוסיף פינטו כי החקירה בעניינו טרם הסתיימה וגורמים ישראליים הקשורים לפרשה טרם נחקרו.

לקריאה נוספת:
הרב פינטו הודה והורשע במתן שוחד לתת-ניצב ברכה
"החלה מלחמת גוג ומגוג": חסידי פינטו לא מקבלים את גזר הדין
הכוח הולך ונעלם: השנה הקשה של הרב יאשיהו פינטו

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
"יש דברים שסמויים מן העין". הרב פינטו בדיון על גזר דינו, בחודש שעבר/מגד גוזני

התביעה נגד סוקי, שבמסגרתה העיד פינטו, הוגשה בידי קבוצת משקיעים הטוענים כי סוקי לא החזיר להם כספים בעסקה של 4.5 מיליון דולר. לפי התביעה, שעליה נחשף בתחקיר וואלה!NEWS, צבר סוקי חוב לאיש העסקים ניסים ביטון בעקבות ההשקעה במלון מדיסון בניו יורק הברית, שבו נטען, לכאורה, כי ניצב מנשה ארביב שהה על חשבונו של הרב פינטו.

עוד באותו נושא

האם הרב יאשיהו פינטו יסבך את עוזרו ואיש אמונו?

לכתבה המלאה

פינטו: "אין לי עסקים בעולם, בחשבוני 4,500 שקלים"

התביעה נסובה סביב פגישה שהתקיימה בביתו של הרב פינטו באשדוד באפריל 2012, שבה, כך נטען, נחתם הסכם בין סוקי לבין המשקיעים הפוטנציאליים, ובהם ביטון. בין היתר, נכתב בהסכם כי "איחור של 14 יום באחד מן התשלומים שנקבעו, משמעותו הפרת הסכם". מאז לא ראו ביטון ושותפו בחברה את הכסף.

לדברי פינטו, המשקיעים ומקורביהם פנו אליו כמה פעמים והבהירו לו כי אם לא ייענה לדרישותיהם, הם יפנו לעיתונות. "באחד הימים בא ניסים ביטון ואמר שרימו אותו ושיקרו אותו", אמר הרב בעדותו, וציין כי עירב את הרשויות בארצות הברית בנוגע לסחיטה מצד המשקיעים. "בארצות הברית יש חקירה פדרלית גדולה בנושא שלא הסתיימה. בכל דבר הקשור למלון עדכנתי אותם. הודעתי ל-FBI שאני הולך לעשות חוזה".

פינטו העיד לטובת איש אמונו ואמר כי הוא "אדם משכמו ומעלה". בנוגע לתמיכה הכלכלית שלו לסוקי, הוא טען: "אין לי עסקים בעולם, אני לא מיליארדר כמו שאומרים ומנסים לצייר אותי, יש לי 4,500 שקל בחשבון. אני אוהב אותו, הוא אדם מיוחד. אני עוזר לסוקי כמו שאני עוזר לכל בן אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully