וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלה מלחמת גוג ומגוג": חסידי פינטו לא מקבלים את גזר הדין

13.5.2015 / 0:22

כשהם כוססים ציפורניים וקוראים תהילים עמדו חסידיו של הרב מחוץ לבית המשפט וקיוו לסוף טוב. החלטת השופטים לשלוח את מנהיגם לשנת מאסר הותירה אותם בהלם: "זה יום שחור". התובעת רחלי חזן פלדמן בריאיון באולפן וואלה! NEWS: "בית המשפט גיבה אותנו"

עריכה: ניר חן

מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בתל אביב עמדו אתמול (שלישי) רבים מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו. ממלמלים פרקי תהילים ופסוקי תפילה, מחכים עם "אמונה גדולה" ו"ביטחון בקדוש ברוך הוא" לגזר הדין הסופי שיחתום את "הפרשה הזו שהעלילו על הרב", כלשונם. הם כססו את ציפורניהם, התעדכנו מחבריהם על הנעשה ועל הנאמר בתוך האולם, והמתינו בדריכות לגזר הדין על מנהיגם הרוחני בגין עבירות חמורות של שוחד, הצעה לשוחד ושיבוש הליכי משפט.

קשה היה שלא להבחין בלחץ הרב על פניהם. גם כשאחד מהחסידים הקריא לחבריו את דברי השופט עודד מודריק "חטא והחטיא, שיחת והשחית", הם סירבו להאמין שיש אפשרות לכך שיוטל על מנהיגם הרוחני עונש מאסר. "זה ייגמר מקסימום בעבודת שירות", ניסה להתנבא אחד החסידים. כשמגיע העדכון על העונש - שנת מאסר בפועל ומיליון שקל קנס, הגיבו החסידים בהלם מוחלט. "אתה בטוח?", הם שאלו איש את רעהו, "זה לא ייתכן".

שנת מאסר לרב פינטו - עוד כותרות:
הרב פינטו נידון לשנת מאסר; "חטא והחטיא, שיחת והשחית"
הכוח הולך ונעלם: השנה הקשה של הרב יאשיהו פינטו

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. מגד גוזני
חסידיו של הרב מתפללים מחוץ לבית המשפט, אתמול/מגד גוזני

אברך מבוגר שחיכה לנשק את ידו של הרב בצאתו מהאולם מיהר לעדכן את משפחתו בשיחת טלפון על גזר הדין. "זוהי תחילתה של מלחמת גוג ומגוג", סינן לעבר בן שיחו, "אני מאוד מקווה שהרב יחליט לערער. כך זה ייקח עוד חצי שנה לפחות עד שהוא יילקח מאתנו, הוא יוכל לעבור את הבדיקות והטיפולים הרפואיים בגלל המחלה שיש לו".

"זה יום שחור", אמר חסיד אחר, "לא לרב או לקהילתו, אלא למדינת ישראל. איך שופט אחד יכול לשלוח רב כל כך צדיק אחרי התרומה האדירה שלו לציבור? הרב פינטו דואג לנזקקים לפני שהוא דואג לעצמו, מפרנס מאות אברכים לפני שהוא מפרנס את משפחתו. מי יעשה במקומו את כל זה אם הוא ילך לכלא? אנשים יישארו ברעב. מי לוקח על כך אחריות?".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

כל הרגשות פרצו החוצה

לאורך הדיונים שהתנהלו בחודש האחרון בבית המשפט הצליחו החסידים לשמור על איפוק. אתמול, אחרי גזר הדין, הם כבר לא יכלו לעצור את עצמם וכל הרגשות פרצו להם החוצה. בדרכו של הרב אל מחוץ לאולם בית המשפט ליוו אותו כמאה מחסידיו. תוך שהם מנסים למנוע מצלמי התקשורת לתעד את הרב הם הכו צלמים, דחפו את כל מי שנקרה בדרכם ושברו ציוד יקר ערך.

בקהילתו של הרב, "שובה ישראל", מיהרו לפרסם הודעת גינוי לפרץ האלימות בבית המשפט. מישהו כנראה הבין שזה לא יעשה טוב ליחסי הציבור של הרב. "'שובה ישראל' מגנה בחריפות כל גילויי אלימות ובמיוחד פגיעה באנשי תקשורת במהלך התלהטות הרוחות הבוקר מחוץ לכותלי בית המשפט לאחר הדיון", נכתב. "אין זו דרך הקהילה והקפדנו לאורך כל הדיונים לנהוג בכבוד גם ברגעים קשים. נמשיך לדבוק במסורת זו ונבטיח שבעתיד מקרים מסוג זה לא יתרחשו". את גזר הדין כינתה קהילתו של הרב "קשה, כואב, ואינו משקף כלל את הטיעונים, העובדות והמעשים לזכות שאמורים לשמש להקלה בעונש".

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
הרב פינטו עם אנשיו, אתמול/מגד גוזני
"אנחנו מאמינים שהשטן יסתלק מאתנו והרב יוכל להמשיך להנהיג אותנו"

בסביבתו של הרב סיפרו כי אחרי מתן גזר הדין הוא חזר לביתו באשדוד כדי להמשיך בסדר יומו התורני. "מנהלי המוסדות התורה והרווחה קיבלו הנחיה ברורה מהרב להיערך כרגיל לכינוסי ההתעוררות והחיזוק הקבועים בשבוע שלפני חג מתן תורה", אמרו. "הרב הורה לחסידיו שלא לעסוק עוד בפרשה ולהתחזק באופן מיוחד באהבת חינם, לימוד תורה ומתן עזרה וחסד לכל אדם באשר הוא".

כעת, תולים תקווה חסידי הרב בערעור שיוגש בקרוב לבית המשפט העליון. תקוותם הגדולה, כמובן, היא שבית המשפט יהפוך את ההחלטה ויאפשר למנהיגם הנערץ להמשיך להנהיגם. "הקדוש ברוך הוא היה אתנו עד עכשיו", אמרו, "והוא יהיה אתנו ועם הרב הלאה. כל עוד לא נאמרה המילה האחרונה, אנחנו ממשיכים להאמין שהרב ייצא מהפרשה הזו, שהשטן יסתלק מאתנו והרב יוכל להמשיך להנהיג אותנו מתוך בריאות גדולה".

התובעת: "אי אפשר להטיל חשד במערכת החוק בלי לשלם מחיר"

רחלי חזן פלדמן, התובעת במשפטו של הרב פינטו, אמרה כי היא מקווה שגזר הדין ידליק נורת אזהרה בקרב לובשי המדים. "אני מקווה שבעקבות המשפט תיפסק התופעה של הילולות בחצרות רבנים, שבהם מככבים אנשי חוק", סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריה, "בית המשפט גיבה את ההחלטות שקיבלנו". על תיק ארביב אמרה: "אי אפשר לתת לחשד במערכת אכיפת החוק לעבור בלי לשלם מחירים". על תת-ניצב אפרים ברכה אמרה: "בג"ץ קבע שלא נמצא פגם בהחלטה שלנו לא להעמיד אותו לדין".

(עדכון ראשון: 19:46)

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully