וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה רוצחת אותי": אישום ב-12 פרשות נגד עו"ד פישר

14.5.2015 / 16:23

כתבי האישום נגד עו"ד פישר ורפ"ק ערן מלכה בגין שוחד והלבנת הון חושפים שיתוף פעולה מטריד. "ארבע זרועות של גוף עברייני שראשו אחד". על משך המעצר אמר פישר: "מי ישב ככה - אייכמן?". רות דוד הואשמה בשיבוש הליכי משפט

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן, טל רזניק
"אין לי מידע. זה סתם סיפורים. כמה דם אני צריך לירוק"

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד עו"ד רונאל פישר ורב-פקד ערן מלכה בגין לקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד הואשמה בשיבוש הליכי משפט ובקבלת נכסים שהושגו בפשע. גם נגד שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, הקבלן יאיר ביטון, והאחים יוסף ואביב נחמיאס, בעלי חברת בנייה, הוגשו כתבי אישום.

על פי כתב האישום, מלכה, קצין לשעבר ביחידת להב 433, קיבל שוחד מפישר ובתמורה העביר לו מידע בנוגע לחקירות שונות שנוגעות ללקוחותיו. פישר נעצר לראשונה ביולי, ומאז ועד להגשת כתב האישום חלפו חודשי חקירה רבים, אשר פריצת הדרך בה אירעה לפני שבועות אחדים עם פיצוח קוד מכשיר האייפון של פישר.

עוד בנושא:
ייבדק מידע על התנהלות לא תקינה של עו"ד דוד בכהונתה כפרקליטת מחוז
המפגש לשיבוש הליכים: דוד חשודה שהפצירה באחרים להתמוטט בחקירה
פרקליטה שפרשה ממחוז תל אביב: "רות דוד התעללה בי"

בית המשפט האריך היום את מעצרם של פישר ומלכה עד יום שלישי. במהלך הדיון פנה פישר לשופט וקרא: "מה שהמדינה עושה לי זה רצח. לא מתנהגים כך לאף בן אדם. לא חשוב מה עשיתי ובוודאי שלא רצחתי או אנסתי. מה עשיתי? עשיתי עבירות כלכליות, לא כאלו שיש קורבן". הוא המשיך וטען כי אין בידיו חומר שמצדיק את ההתחייסות אליו ואת המשך מעצרו. "אין לי מידעים. זה סתם סיפורים. זה שיחות תדרוך של מח"ש עם העיתונאים. כמה צריך להרוג בן אדם? כמה ליטר דם אני צריך לירוק?", הלין והוסיף: "מעצר של אדם איננו מאסר הוא הרבה יותר חמור. אני יושב 33 יום. מי ישב ככה? אייכמן? מה רוצים ממני?".

עו"ד רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
"פעל באופן מניפולטיבי ליצירת קשרים בחקירות וסחט אותם". פישר/טלי מאייר

כתב האישום ודבריה של עדת המדינה - מזכירה במשרד של פישר ועוזרתו האישית, חושפים לכאורה כיצד עבדה השיטה. בהודעותיה סיפרה עדת המדינה כי השניים הסכימו שמלכה יעביר לפישר, ישירות או באמצעותה, חומרים הנוגעים לעבודתו של מלכה במשטרה.

אלה כוללים בין היתר מידע מחקירות סמויות וגלויות (הן של יחידת להב 433 והן של יחידות אחרות שאליו הייתה לו נגישות), כמו גם מידע מודיעיני, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים, התראות לגבי מועדי הפיכת חקירה סמויה לגלויה ועוד. "את המידע האמור נהג מלכה להעביר לפישר, וזה סחר בו מול גורמים הקשורים לחקירות, תוך שיצר בפניהם מצג בדבר יכולתו לסייע להם ולהשפיע על החקירה באמצעות קשריו עם גורמי פנים במשטרה, וזאת בדרך כלל בעבור בצע כסף", נכתב באישום.

בנוסף לעדות עדת המדינה, מלכה הודה למעשה בעיקר העבירות המיוחסות לו ולפישר ומסר גרסה מפורטת לגבי החשדות. בבקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נכתב כי "נכון לראות את פישר ומלכה כארבע זרועות של גוף עברייני - אשר ראשו אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מניפולציות מתוחכמות"

באישום נטען כי מלכה, "קצין החקירות המנוסה, ועורך דין בהשכלתו, אצר לכאורה בידיעתו סודות כמוסים ומידע מסווג של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433, בין מחקירות אותן ניהל בעצמו ובין מאלה עליהן למד מעמיתיו". כדי ללמד על חומרת המעשים נוכח רום דרגתו נכתב: "הוא נחשף לכאורה במהלך שירותו ארוך השנים למידע מודיעיני רגיש ביותר, שחשיפתו על ידו עלולה לפגוע באינטרסים ציבוריים מן המעלה העליונה". לפי הפרקליטות, את המידע הזה שהחזיק מלכה, הוא חלק לאורך תקופה ארוכה עם פישר, שהפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים.

על פישר נכתב כי הוא "אדם מרושת היטב בקהלים שונים", וכי הוא ניצל לכאורה את מעמדו הציבורי, את קשריו הענפים וכישוריו כדי "לסחור במידע, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חוזרים ונשנים של חקירות רגישות ביתר, אגב עריכת מניפולציות מתוחכמות ומצגים, המערבים אמת ובדיה, מול גורמים שונים, והכל מתוך תאוות בצע חסרת מעצורים של השניים".

באישום נטען, כאמור, שפישר ומלכה פעלו כאיש אחד בתחכום רב וזאת על מנת לשבש חקירות משטרה רגישות ביותר באופן סדרתי, תוך הוצאת מידע לחשודים במהלך חקירות סמויות. "כן פעלו כאיש אחד לשבש את החקירה במח"ש בחקירתם הם, והצליחו באופן חלקי – אך אפקטיבי, לעשות כן, עד כדי כך שלאורך מספר חודשים, נקלעה החקירה למבוי סתום, שנפרץ בסופו של דבר רק בשל נחישותם של החוקרים".

ערן מלכה, בית משפט מחוזי, ירושלים. טלי מאייר
"אני צריך לשלם על המעשים שלי". מלכה/טלי מאייר

"מלכה, קצין משטרה עתיר ניסיון בחקירות פליליות ומושחת לכאורה, שבגד בכל ערכי השירות המשטרתי, ופישר, עורך דין חסר מעצורים, העידו לכאורה על עצמם במעשיהם, שוב ושוב, עובר לחקירה ובמהלכה, כי הם 'חסרי גבולות, נטולי מורא ועכבות מוסריות', כאשר מעמדם וכישוריהם משמשים בידם לכאורה כקרדום לחפור בו, לקידום מאווייהם וצרכיהם העברייניים. מעשי השניים מעידים כי בכוחם לפעול במיומנות רבה מתחת למסכי הרדאר של רשות האכיפה", נכתב על השניים.

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
רות דוד בבית המשפט/טלי מאייר

אתמול התקבל במח"ש מידע רגיש הקשור להתנהלותה של פרקליטות מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, שמעורר לכאורה חשד לפלילים - כך נודע לוואלה! NEWS. דוד נעצרה בשבוע שעבר, וחשודה כי קיבלה כספים לא כשרים בזמן שייצגה את הקבלן ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת "ב. יאיר". כמו כן, חשודה שיזמה פגישה לילית עם עדת מדינה יממה לפני מעצר חשודים. המידע מתייחס גם לתקופה שבה שימשה עו"ד דוד כפרקליטה מחוזית, לצד התקופות שבהן פעלה כעורכת דין פרטית. "אם המידע שהתקבל הוא נכון, זו רעידת אדמה אמיתית", אמר גורם המעורה בפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully