וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשנה את העדות בתיק ההריגה, אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'"

19.6.2015 / 0:21

יומיים לאחר חשיפת וואלה!NEWS, כי מח"ש בודקת אם ניצב בדימוס שטיין וקצין בכיר טייחו חקירת מקורב לפישר בחשד להריגה, הגיעה לידינו הקלטה נוספת ובה נחשפת גרסת חוקר בתיק. "אמרתי לו שיראה את הגב ויעוף החוצה". אחיינו של הקבלן זוכה לבסוף בעזרת פישר. האזינו להקלטה

צילום: נועם מושקוביץ, עריכה: גדי וינסטוק

חוקר משטרה שהיה חלק מצוות החקירה של הריגת הצעיר איציק מור, בסמוך למועדון "ואן גוך" בירושלים ב-2009, טוען כי חוקר לשעבר, שעובד היום בחברת "ב. יאיר" ניסה לגרום לו לשנות את גרסתו בתיק. "תשנה את העדות, אני אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'", ציטט החוקר את החוקר לשעבר בהקלטה חדשה הנחשפת כאן לראשונה, ובה טען כי התבקש לשנות את עדותו בדבר מעורבותו של אוהד דדון, אחיינו של קבלן הבנייה יאיר ביטון, בהריגת מור, יחד עם נחום בן יצחק. "אמרתי לו: 'לך תזדיין. הנה הדלת, תראה לי את הגב ועוף החוצה", אמר החוקר.

הרצח האמור התרחש באוקטובר באותה שנה. דדון וחברו, נחום בן יצחק, הגיעו באחד הערבים לבלות במועדון "ואן גוך" שבמרכז הבירה. בשלב מסוים החל ויכוח בין דדון לבין איציק מור, חייל בשירות סדיר. הם יצאו אל מחוץ למועדון והחלו להתקוטט. בעת המריבה נדקר מור, ומותו נקבע בבית החולים הדסה עין כרם. בכתב האישום שהוגש נגד דדון ונגד בן יצחק בגין הריגה נכתב כי "השניים פעלו בצוותא ולא ניתן לקבוע מי מהם דקר את המנוח". למרות זאת, בסופו של דבר הורשע רק בן יצחק, ונגזרו עליו 13 שנות מאסר. דדון, שיוצג על ידי פרקליט הצמרת המקושר רונאל פישר, זוכה מכל אשמה – פסיקה שהיא חריגה יחסית כאשר שניים נאשמים בביצוע הריגה בצוותא.

פרשת פישר - סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
וינשטיין: לבדוק אם רות דוד קיבלה מתנות בכהונתה כפרקליטת מחוז
אלון חסן יואשם בשוחד ובהלבנת הון בכפוף לשימוע
פרקליטת פישר: מלכה היה בקשר עם עו"ד נוסף; מח"ש מכחישה

איש העסקים בפרשת רונאל פישר מגיע לבית המשפט השלום בירושלים (חולצה כחול כהה), אפריל 2015. טלי מאייר
הקבלן יאיר ביטון/טלי מאייר

"אותו ד' (נציג ב. יאיר לכאורה – י"א) היה קצין משטרה, והיום הוא עובד בב. יאיר", נשמע החוקר בהקלטה, שבה שוחח עם בת דודתו של של בן יצחק. לטענתו, לקצין החקירות הייתה חנות בגדים במרכז מסחרי שבבעלותה של ב. יאיר. "מי שהיה המנכ"ל זה ד' (החוקר שהציע לו לשנות את גרסתו – י"א). הוא עזב את המרכז המסחרי והפך להיות איש מכירות או משהו ברומניה. ל-י' (הקצין – י"א) היו שתי חנויות במררכז. הוא ניסה למכור אותן לבעל החנות למטה וניסה למכור אותן לי ולא הצליח", סיפר החוקר. "פתאום בתקופה של המשפט הוא משום מה הצליח למכור אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
"מטעם ב. יאיר". עו"ד פישר בבית המשפט/נועם מושקוביץ

בהקלטה עוד גילה החוקר כי בני משפחתו של דדון, אחיינו של יאיר ביטון, גייסו את רונאל פישר לייצג אותו בתיק החקירה בשל החברות האישית שיש בין השניים. "רונאל פישר הוא מטעם ב. יאיר, הוא לא שלהם", העיד החוקר. "הוא שילם את כל הכסף".

על ההצעה לסדר לו עבודה בב. יאיר בתמורה לשינוי עדותו הסביר החוקר כי החוקר לשעבר שעבר לעבוד בחברה העז לפנות אליו בהצעה כזו רק משום שהכיר אותו מהתקופה שעבד במשטרה. לדבריו, הוא לא העז לפנות לחוקרים אחרים בתיק.

לפני יומיים נחשף בוואלה!NEWS כי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקים בימים אלה חשד לכך שעו"ד פישר קשר קשר עם ניצב בדימוס ברונו שטיין, בעת שהיה מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, ועם קצין משטרה נוסף כדי לשבש את חקירת ההריגה של מור. החשד עלה בהקלטות של אותו חוקר, שאף זומן לאחרונה למסור עדות.

בהקלטה הקודמת נחשף כי החוקר טען שבמהלך החקירה והמשפט נעלמו מן התיק ראיות שהצביעו על דדון כזה שדקר את מור וכי קצין חקירות בכיר ממשטרת ירושלים, שעדיין משרת במשטרה, התנהל גם הוא באופן תמוה ושינה את גרסתו. בשלב זה, במחלקה לחקירות שוטרים מחכים לקבל חיזוק נוסף לראיות בכל הנוגע למעורבות של עו"ד פישר בפרשה, אולם עדותו של החוקר מצביעות על אי סדרים בפרשה.

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully