וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פישר: אלון חסן יואשם בשוחד ובהלבנת הון בכפוף לשימוע

10.6.2015 / 17:20

הפרקליטות החליטה כי יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין שורת עבירות, בהן גם סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה. חמישה גורמים נוספים יועמדו לדין, בהם בן דודו ומנכ"ל הנמל לשעבר

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

(הקראת כתב אישום בפרשת פישר, היום)

פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (רביעי) כי תעמיד לדין בכפוף לשימוע את יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן, החשוד בשורה של עבירות, בהן לקיחת שוחד, בקשת שוחד והלבנת הון. זאת במסגרת פרשת רונאל פישר, שממשיכה להסתעף. פרט לחסן, הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין בכפוף לשימוע חמישה גורמים נוספים, בהם מנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס, החשוד במרמה, בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ובן דודו של חסן, החשוד בין היתר בקשירת קשר לביצוע פשע ובהלבנת הון.

לפי החשד, בין השנים 2013-2010 אפשרו סגיס וחסן לחברת "דנה לוגיסטיקה", חברה פרטית בבעלות בני משפחתו של חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של יו"ר העובדים ושל מקורביו. השניים חשודים כי פעלו בניגוד עניינים לתפקידם הציבורי ובדרכי מרמה כדי שחברת "דנה לוגיסטיקה" תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל.

כמו כן, כל השישה חשודים שניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את חברת "דנה" כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של הלקוחות מול הנמל וכן מול ועד העובדים שלו. התקשרויות אלו, שהלקוחות נאלצו להתקשר בהן עם החברה, הכניסו לקופתה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם לחסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב ולהלבנת הון. סגיס עצמו אינו חשוד בקבלת כספים לכיסו.

אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014. דרור עינב
אלון חסן בבית המשפט, בשנה שעברה/דרור עינב

נוסף על כך, חסן החזיק גם בעסקים פרטיים, לרבות חברת "הופס", העוסקת בייצור חומרי ניקוי. על פי החשד, חסן, שהיה מודע למגבלה המשפטית על חברות שבבעלותו לספק מוצרים ושירותים ישירות לנמל, התקשר עם חברה אחרת, המוחזקת בבעלות קרובת משפחתו וחברו. חסן חשוד כי פעל בעצמו ובאמצעות עובדי נמל אחרים מטעמו, לעתים תוך הפעלת לחץ ובמרמה, כדי להבטיח שהצעות המחיר שהוגשו על ידי חברה זו הן שיזכו במכרזי הנמל.

כך, לפי החשד, הצליח חסן לוודא שהחברה שהוא בעליה תספק לנמל – תחת מסווה ובמרמה - את חומרי הניקוי באופן קבוע, בהיקף שהגיע לכמיליון שקלים באותן שנים. זאת, תוך ביצוע עבירות של מרמה ושל הלבנת הון. לפי החשד, סגיס ידע על הבעייתיות בהקשר זה, ואף על פי כן נמנע באופן שיטתי מלעצור התקשרות פסולה זו.

פרט לעבירות השוחד, חסן חשוד גם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, בסחיטה באיומים, בקשירת קשר לביצוע פשע, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully