וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לבדוק אם רות דוד קיבלה מתנות בכהונתה כפרקליטת מחוז

היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בבדיקת הטענות שלפיהן פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר עברה על טוהר המידות. בשלב זה אין ממצאים לחשד להטיות בטיפול בתיקים על ידי דוד בזמן שהייתה פרקליטת מחוז

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (חמישי) לפתוח בבדיקת התנהלותה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד בזמן כהונתה כפרקליטה סביב הטענות על ניגוד עניינים ופגיעה בטוהר המידות.

המשטרה הציגה את ממצאי הבדיקה הראשוניים שהתקבלו בשבועות האחרונים, המניחים תשתית לחשד לביצוע עבירות פליליות. בשלב זה לא עלו ממצאים המבססים חשד להטיות בטיפול בתיקים על ידי דוד בזמן שהייתה פרקליטת מחוז.

בישיבה השתתפו פרקליט המדינה, שי ניצן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, וצוות הבדיקה המיוחד שמונה בלהב 433 לבדיקת הטענות.

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד דוד על עבירות של קבלת נכסים שהושגו בפשע ושיבוש מהלכי משפט בגין חלקה בפרשה שבה מעורב עו"ד רונאל פישר וקצין המשטרה לשעבר ערן מלכה. ואולם, גורמים במשרד המשפטים העריכו ביום שלישי כי ייתכן שבעקבות עדותו של מלכה במסגרת הסדר הטיעון עמו יתוקן כתב האישום ויוחמרו האישומים נגדה.

לקריאה נוספת בפרשה
פרשת פישר: אלון חסן יואשם בשוחד ובהלבנת הון בכפוף לשימוע
פרקליטת פישר: מלכה היה בקשר עם עו"ד נוסף; מח"ש מכחישה

רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רות דוד בבית המשפט המחוזי בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

מלכה, שחתם על הסכם עד מדינה בפרשה, סיפר בעדותו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש): "מעת לעת הוא (פישר) היה קונה לה מתנות יקרות ערך, שברובן נרכשו על ידי יאיר ביטון (בעלי חברת "ב. יאיר", הקשור לפרשה שבה נחשדים פישר, מלכה ודוד – ג"ג), למשל תיק של לואי ויטון, שעון מאוד יקר, משקפי שמש מאוד יקרים. זה הסגנון". מלכה ציין כי ביטון הוא ששילם על המתנות הללו, אך הוסיף: "קח בחשבון שבאותה תקופה רונאל ויאיר היו שותפים באיזה מיזם בחו"ל – חברת פייפון, שסחרה בשטח לקניית קניון או מגורים בהונגריה ובצ'כיה. זה מה שידוע לי מפיו של רונאל".

עוד סיפר מלכה על פגישה נוספת שנערכה לאחר שידור תחקיר "עובדה" שחשף לכאורה את שיטתו של פישר ב-2014, ובה נכחו פישר, עדת המדינה, דוד ומלכה. "באותה פגישה עלו הסיפורים של המתנות שרותי קיבלה והיא אמרה: 'אם אני אחקר, אני אגיד שאת כל המתנות קיבלתי במסיבת הפרישה שלי מהפרקליטות ולא כשהייתי בתפקיד עצמו'. זאת אומרת שאם נחקור אותה על זה (אם המשטרה תחקור – ג"ג) היא תגיד 'נכון, יאיר ביטון הביא לי את המתנות, אבל כבר לא הייתי פרקליטת מחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully