וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטת פישר: מלכה היה בקשר עם עו"ד נוסף; מח"ש מכחישה

10.6.2015 / 16:07

בבית המשפט המחוזי בירושלים התייצבו המעורבים המרכזיים לפתיחת המשפט. רפ"ק לשעבר ערן מלכה הורשע על פי הודאתו בלקיחת שוחד: "אני חש הקלה". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

כתבי האישום של המעורבים המרכזיים בפרשת פישר מוקראים היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי שבירושלים. בין היתר, יוקראו כתבי האישום שהוגשו נגד עו"ד רונאל פישר ורב-פקד לשעבר ערן מלכה.

במקביל, במח"ש מבקשים להותיר את מלכה ופישר במעצר עד תום ההליכים. נציגת מח"ש, קרן אלטמן, אמרה בדיון ששניהם מהווים סכנה. עוד טענה כי מח"ש תדרוש מתחם של שבע עד עשר שנות מאסר, קרוב יותר לעשר.

עוד כתבות בנושא:
אחרי עדותו של מלכה: האם יוחמר האישום נגד רות דוד?
הניצב בדימוס חשוד גם בשיבוש החקירה נגד רונאל פישר
במח"ש בודקים: האם הניצב ידע על החקירה הסמויה נגד ביטון?

במהלך הדיון טענה פרקליטתו של פישר, עורכת הדין קרן שפירא, כי מלבד מרשה, קצין המשטרה מלכה היה בקשר עם עורך דין נוסף. עורכי דינו של עד המדינה מלכה, כמו גם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מכחישים זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פישר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם פתיחת המשפט, תוקן כתב האישום נגד מלכה. הטלפון הנייד שטען שאיבד נמצא, ולכן סעיף האישום נגדו שונה מהשמדת ראייה לשיבוש מהלכי משפט. מלכה הודה באישום המתוקן, והורשע על בסיס הודאה זו. ביציאה מבית המשפט הודה: "אני חש הקלה".

מהרגע שהודה, משמש מלכה כעד תביעה נגד כל אחד מהנאשמים הנוספים בפרשה: פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" לשעבר שי ברס, בעלי חברת הבנייה "ב. יאיר" יאיר ביטון וכן האחים הקבלנים אביב ויוסף נחמיאס. לנאשמים מיוחסות עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד, כל אחד לפי חלקו.

במהלך הדיון טען פרקליטו של פישר, עו"ד רון שפירא, שמח"ש מסתירה עסקה סודית עם מלכה, שנסגרה לפני הגשת כתב האישום המתוקן נגדו. הוא הסביר זאת בכך שמלכה קיבל הבטחה שלא יתקפו אותו כלכלית, אבל כבר בכתב האישום המקורי לא הוגשה נגדו בקשת חילוט, אלא רק נגד פישר. זאת, למרות שלפי כתב האישום השניים התחלקו בכספים. השופט משה סובל קבע כי מענה לכתב האישום יינתן ב-6 ביולי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
"ניסו לשבש את החקירה של עצמם". מלכה, היום/נועם מושקוביץ

מח"ש לא חסכה במילים קשות והדגישה בכתב האישום, הנפרש על פני 29 עמודים, ומגולל 12 פרשות, כי נכון לראות את פישר ומלכה כארבע זרועות של גוף עברייני אשר ראשו אחד. בכתב האישום מתגלה דפוס פעולה קבוע: מלכה היה אחראי להעביר לפישר מידע רגיש מתוך חקירות ביחידת להב 433, ופישר הציע את המידע לנחקרים בתמורה לקבלת שוחד, בתנאי שישכרו את שירותיו כעורך דין.

"פישר, עורך דין בהשכלתו ואדם מרושת היטב בקהלים שונים, ניצל לכאורה את מעמדו הציבורי, קשריו הענפים וכישוריו כדי לסחור במידע", נכתב בכתב האישום. "זאת, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חוזרים ונשנים של חקירות רגישות ביותר, תוך עריכת מניפולציות מתוחכמות ומצגים המערבים אמת ובדיה מול גורמים שונים, והכל מתוך תאוות בצע חסרת מעצורים של השניים (פישר ומלכה, ג"ג)".

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
ייתכן ותואשם בסעיפים נוספים. רות דוד/טלי מאייר

לפי הכתוב, השניים פעלו "כאיש אחד ובתחכום רב" כדי לשבש חקירות משטרה רגישות באופן סדרתי, תוך שהם חושפים מידע לחשודים במהלך חקירות סמויות. כמו כן נכתב כי השניים אף ניסו לשבש את החקירה של עצמם במח"ש, "והצליחו באופן חלקי, אך אפקטיבי, לעשות כן, עד כדי כך שלאורך מספר חודשים נקלעה החקירה למבוי סתום שנפרץ בסופו של דבר רק בשל נחישותם של החוקרים".

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
פישר בדיון, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"מלכה - קצין משטרה מושחת לכאורה, שבגד בכל ערכי השירות המשטרתי ועתיר ניסיון בחקירות פליליות, ופישר - עורך דין חסר מעצורים, העידו לכאורה על עצמם במעשיהם שוב ושוב כי הם חסרי גבולות, נטולי מורא ועכבות מוסריות, כאשר מעמדם וכישוריהם משמשים בידם לכאורה כקרדום לחפור בו, לקידום מאווייהם וצרכיהם העברייניים", נכתב. "מעשי השניים מעידים כי בכוחם לפעול במיומנות רבה מתחת למסכי הרדאר של רשות האכיפה".

אתמול דווח כי על פי גורמים במשרד המשפטים, בעקבות עדויותיו של מלכה במסגרת הסדר הטיעון עמו ייתכן ויתוקן כתב האישום נגד רות דוד ויוחמרו האישומים נגדה. לפי הדברים שמסר מלכה בעדותו במח"ש לגבי הניסיונות של דוד לגייס לכאורה את הפרקליט ניסים מרום (שטיפל בחקירת "ב. יאיר") לעבודה במקום אדם אחר, עולה כי דוד פעלה באופן אקטיבי בניסיון להזיז את מרום מתפקידו ולהציע לו הצעה מפתה, וכי היתה מודעת למטרה שבגינה היא עושה זאת. לפיכך, לא מן הנמנע כי הפרקליטות תבקש להאשים אותה במתן שוחד או במתן שוחד בצוותא עם עו"ד פישר. עם זאת, ייתכן כי כתב האישום יתוקן רק בהמשך משום שהחקירה שנפתחה בשל דבריו של מלכה טרם הסתיימה.

(עדכון ראשון: 7:30)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015/נועם מושקוביץ
רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015/נועם מושקוביץ
ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully