וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עדותו של מלכה: האם יוחמר האישום נגד רות דוד?

10.6.2015 / 0:07

עדותו של קצין המשטרה לשעבר, במסגרת הסדר הטיעון עמו, מגלה לכאורה מעורבות של הפרקליטה הבכירה בניסיון להזיז פרקליט מתפקידו על ידי הצעת עבודה. לפיכך, גורמים במשרד המשפטים מעריכים כי היא תואשם בשוחד

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(רות דוד ויאיר ביטון במשרדי מח"ש)

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד על עבירות של קבלת נכסים שהושגו בפשע ושיבוש מהלכי משפט - זאת בגין חלקה בפרשה שבה מעורב עו"ד רונאל פישר וקצין המשטרה לשעבר ערן מלכה. אולם, ייתכן שבעקבות עדותו של מלכה במסגרת הסדר הטיעון עמו - יתוקן כתב האישום ויוחמרו האישומים נגדה, כך העריכו אתמול (שלישי) גורמים במשרד המשפטים.

האישומים נגד דוד נגעו עד כה לפעולותיה בפרשת "ב. יאיר" ולפגישת השיבוש הלילית שנערכה לכאורה בין פישר, דוד ועדת המדינה בתיק, זאת לאחר שהתגלה כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הצליחה לפרוץ את מכשיר הטלפון הנייד של פישר ובו חומר מפליל לכאורה.

אולם, לפי הדברים שמסר מלכה בעדותו במח"ש לגבי הנסיונות של דוד לגייס לכאורה את הפרקליט ניסים מרום (שטיפל בחקירת "ב. יאיר") לעבודה במקום אדם אחר - עולה כי דוד פעלה באופן אקטיבי בניסיון להזיז את מרום מתפקידו ולהציע לו הצעה מפתה, וכי היתה מודעת למטרה שבגינה היא עושה זאת. לפיכך, לא מן הנמנע כי הפרקליטות תבקש להאשים אותה במתן שוחד או במתן שוחד בצוותא עם עו"ד פישר.

עוד בפרשה
הניצב בדימוס חשוד גם בשיבוש החקירה נגד רונאל פישר
הותר לפרסום: קצין המשטרה ערן מלכה חתם על הסכם עד מדינה
במח"ש בודקים: האם הניצב ידע על החקירה הסמויה נגד ביטון?

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
רות דוד בבית המשפט/טלי מאייר

מחר יוקרא כתב האישום נגד דוד ונגד המעורבים האחרים - פישר, מלכה, יאיר ביטון והאחים נחמיאס, בבית המשפט המחוזי בירושלים. עם זאת, ייתכן כי הוא יתוקן רק בהמשך - זאת משום שהחקירה שנפתחה בשל דבריו של מלכה טרם הסתיימה. כמו כן, צפוי להיות מוצג בפני בית המשפט הסדר הטיעון שנחתם בין מח"ש בין לערן מלכה .

העדות שעלולה לסבך את דוד

"רותי אמרה שהכל סגור, שהיא גם דיברה עם ניסים. סגרו הכל"

מלכה סיפר לחוקרים על שיחת הטלפון והצעת העבודה המפתה מהבוסית לשעבר, דוד. "קצת לפני הפרוץ הראשון (מועד העברת חקירה מהשלב הסמוי לשלב הגלוי – ג"ג) בתיק של ביטון, זה עם הלב כשהוא התאשפז, דיברנו רותי, רונאל ואני על זה שניסים מרום הפרקליט לקח את יאיר אישית ונכנס בו בכל הכוח", סיפר מלכה. "רונאל אמר משהו כמו: 'הוא לא רוצה כסף, רותי דיברה איתו אבל עובדים על משהו'. שאלתי אותו על מה מדובר ורונאל אמר שהוא סגר עם שי ברס, מנכל מע"צ, שמחפש יועץ משפטי, שניסים מרום יהיה היועץ המשפטי של מע"צ".

עוד העיד: "פניתי לרותי ואמרתי לה 'מה?', ורותי אמרה שהכל סגור, שהיא גם דיברה עם ניסים. סגרו הכל וקבעו לו ריאיון אצל שי ברס (...( מרותי הבנתי שהציעו לניסים שכר יותר גבוה ולדברי רונאל או רותי, לדעתי רונאל - שהוסיף שחוץ ממשרה וכסף הוא יצטרך לאשר חוות דעת של תביעות של המשרד ושהם יעשו מליונים, ושזה התאים לניסים ושהם דיברו על זה".

בפרקליטות טענו כי הדברים אינם נכונים, שמרום מעולם לא התכוון לעזוב את עבודתו ואף דיווח לממונים עליו בזמן אמת, זמן קצר לאחר ההצעה שקיבל כביכול.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully