וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במח"ש בודקים: האם הניצב ידע על החקירה הסמויה נגד ביטון?

9.6.2015 / 0:34

במחלקה לחקירות שוטרים נבדק אם בכיר המשטרה בדימוס, שטס לפי החשד עם הקבלן הירושלמי יאיר ביטון כמה פעמים לחו"ל, ידע על החקירה המתנהלת נגד האחרון בלהב 433. הניצב לשעבר החשוד בשוחד שוחרר למעצר בית

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(רות דוד ויאיר ביטון מגיעים לחקירה במשרדי מח"ש, היום)

במסגרת ההתקדמות בחקירת פרשת פישר נחקרו אמש (שני) פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, וניצב בדימוס במשטרה, שפרש באחרונה משירות. בין היתר, חשוד קצין המשטרה הבכיר בקבלת שוחד ובעבירות של טוהר המידות, וכן שקיבל טובות הנאה בדמות בקבוקי וויסקי ומימון טיסות לחו"ל. לצד זאת, בודקים במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אם הניצב לשעבר, שעל פי החשד טס לחו"ל עם עורך הדין רונאל פישר והקבלן הירושלמי יאיר ביטון, ידע על חקירה סמויה שהתנהלה באותה העת ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) נגד האחרון. סביב שאלה זו נבדקת מעורבותו הפלילית של הניצב. הבוקר, בתום החקירה, הוחלט לשחררו למעצר בית של שלושה ימים.

מי שביסס את החשדות נגד הקצין היה רב-פקד ערן מלכה, שבמסגרת הסכם עד מדינה שחתם עם מח"ש - שמבקשת לגזור עליו שבע עד תשע שנות מאסר - מסר עדות בנוגע לפועלו של הניצב בדימוס. עם זאת, החשדות לגביו התעוררו עוד בטרם נגבתה העדות.

במח"ש חושדים כי הניצב קיבל טובות הנאה כחלק מהיכרותו עם עו"ד פישר. נוסף על כך, נבדק החשד כי אותן טיסות עם פרקליט הצמרת מומנו על ידי פישר או מי מאנשיו. חשד נוסף שבודקים במח"ש הוא אם במסגרת ההיכרות בין הניצב לבין פישר, העביר הניצב לפישר חומרים מוכמנים מחקירות פעילות על לקוחותיו של פישר.

לקריאה נוספת:
ביום רביעי יוקראו כתבי האישום נגד המעורבים בפרשת פישר
דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"

הניצב שנחקר  ויאיר ביטון. נועם מושקוביץ טלי מאייר, עיבוד תמונה
האם הניצב לשעבר ידע על חקירה סמויה בעניינו? הקבלן יאיר ביטון/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ טלי מאייר

ביטון, בעלי חברת ב.יאיר, חשוד בתיווך לשוחד לקובי כחלון, אחיו של שר האוצר משה כחלון, ובשיבוש הליכי חקירה. ביטון, שהיה דרוש לחקירה, נחת בחודש שעבר בארץ לאחר ששהה עד כה בחו"ל, ונלקח לחקירה במח"ש. במהלך הדיון נערכו עימותים בין ביטון לבין כחלון. הקשר בין ביטון לפרשה פורסם לראשונה בוואלה!NEWS.

במסגרת פרשת פישר עלה חשד כי חברתו של הקבלן הירושלמי "ב. יאיר" הזרימה עשרות מיליוני שקלים לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל באמצעות חברת "ש.י.נ", שהתחזתה לחברת קבלן. במהלך החקירה הסמויה בנושא חשדו גורמים המעורים בחקירה, כי ישנן הדלפות ממנה וכי המעורבים "נזהרים" מדי בפעולותיהם, לכאורה הודות למידע שקיבלו. המועד להפיכת החקירה מסמויה לגלויה אף הוזז, אחרי שבידי המשטרה והפרקליטות התקבלו אינדיקציות שלפיהן אנשי "ב. יאיר" היו מודעים לתאריך המקורי.

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully