וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פישר: רות דוד חשודה גם במתן שוחד לאיש ציבור

10.5.2015 / 19:44

מעצרה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר הוארך ביממה, שבסיומה היא תשוחרר למעצר בית. הותר לפרסום כי הקבלן הבכיר החשוד בפרשה הוא יאיר ביטון. מעצרו הוארך בארבעה ימים. הוא חשוד בתיווך לשוחד לקובי כחלון, אחיו של שר האוצר המיועד

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק

הקבלן הבכיר החשוד במעורבות בפרשת רונאל פישר הוא יאיר ביטון - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. בית משפט השלום בירושלים הורה היום להאריך את מעצרו בארבעה ימים . ביטון, בעלי חברת ב.יאיר, חשוד בתיווך לשוחד לקובי כחלון, אחיו של שר האוצר המיועד משה כחלון, ובשיבוש הליכי חקירה. ביטון, שהיה דרוש לחקירה, נחת הבוקר לאחר ששהה עד כה בחו"ל, ונלקח לחקירה במח"ש. במהלך הדיון נערכו עימותים בין ביטון לבין כחלון. הקשר בין ביטון לפרשה פורסם לראשונה בוואלה!NEWS.

כמו כן, מעצרה של עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר שנעצרה בחשד למעורבות בפרשה, הוארך ביממה, שבסופה היא תשוחר למעצר בית. עוד נקבע כי אסור לה לעסוק במקצוע במשך חודשיים. היא חשודה עתה במתן שוחד לאיש ציבור, בנוסף לתיווך לשוחד לאיש ציבור אחר ולשיבוש הליכי משפט. לפי החשד, היא קיבלה כספים לא כשרים בזמן שייצגה את ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת "ב. יאיר". במח"ש חושדים כי דוד קיבלה כספים מעו"ד פישר. דוד טוענת כי היא לא ייצגה את ביטון, אולם פרקליטו, עו"ד איתן פלג, טען כי ביטון "ראה אותה כעורכת דינו".

איש העסקים בפרשת רונאל פישר מגיע לבית המשפט השלום בירושלים (חולצה כחול כהה), אפריל 2015. טלי מאייר
הקבלן יאיר ביטון בדיון בעניינו, היום/טלי מאייר

נציגת מח"ש בדיון, נועה לימור, התייחסה להתעלפותה של דוד ביום שישי האחרון, בטרם החל הדיון בהארכת מעצרה. "ההתעלפות הייתה ניסיון לסכל את החקירה", טענה לימור. פרקליטה של דוד, עו"ד יאיר גולן, שאל בתגובה אם הייתה התפתחות דרמטית בפרשה מאז יום שישי, ולימור ענתה: "מבחינתנו, ההתפתחות היא דרמטית".

לאחר שהיא התעלפה ביום שישי, היא פונתה לבית החולים שערי צדק בעיר, ושוחררה כעבור שעות אחדות. השופט שמואל הרבסט האריך את מעצרה ביומיים בהיעדרה. נציג מח"ש רמז בדיון שההתעלפות בוימה ודוד נהגה כפי שייעצה לחשודים אחרים לעשות. פרקליטה אמר שהדברים מקוממים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי הותר לפרסום כי פרופ' יורם ברק, מנהל המחלקה הפסיכו-גריאטרית בבית החולים אברבנאל, נעצר בחשד לשיבוש מהלכי משפט בפרשת פישר. כמו כן, נחקרו בחשד דומה שלושה עורכי דין ממשרדו של פישר.

יחסיו של פרופ' ברק עם פישר נחשבים קרובים. שניהם מתגוררים בשכונת צהלה בתל אביב ונוהגים להיפגש בבית קפה מדי יום שישי. הוכחה ליחסים הקרובים בין הרופא לבין עורך הדין ניתן לראות בהצעה של פרופ' ברק לקבל את פישר למעצר בית בביתו, לאחר שהאחרון נעצר לראשונה בפרשה בשנה שעברה.

(עדכון ראשון: 18:29)

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד מגיעה לבית המשפט, היום/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully