וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עדותו של מלכה: הניצב לשעבר חשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה

8.6.2015 / 19:26

בעקבות המידע שמסר רפ"ק ערן מלכה, שחתם על הסכם עד מדינה, בודקים במח"ש חשד לעבירות מצד קצין המשטרה הבכיר שפרש באחרונה. בין היתר, נחשד שפישר ממן לו טיסות לחו"ל בתמורה לחומרים מחקירות על לקוחותיו

ניצב החשוד  בפרשת רונאל פישר, יוני 2015. נועם מושקוביץ
חשוד בקבלת טובות הנאה. הניצב לשעבר, היום/נועם מושקוביץ

ניצב לשעבר במשטרה, שפרש לא מכבר משירות, נחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לקבלת שוחד ועבירות של טוהר המידות – כך הותר היום (שני) לפרסום. מי שביסס את החשדות נגד הקצין היה רב-פקד ערן מלכה, שבמסגרת הסכם עד מדינה שחתם עם מח"ש - שמבקשת לגזור עליו שבע עד תשע שנות מאסר - מסר עדות בנוגע לפועלו של הניצב בדימוס. עם זאת, החשדות לגביו התעוררו עוד בטרם נגבתה העדות.

במח"ש חושדים כי הניצב קיבל טובות הנאה, לרבות בקבוקי וויסקי, כחלק מהיכרותו עם עורך הדין רונאל פישר. נוסף על כך, נבדק החשד כי הוא טס לחו"ל יחד עם פרקליט הצמרת כמה פעמים, שם נהג לפקוד בתי הימורים. במח"ש בודקים אם אותן הטיסות מומנו על ידי פישר או מי מאנשיו.

יחד עם הניצב, גם הקבלן הירושלמי יאיר ביטון חשוד כי טס עם השניים למקומות אלו. חשד נוסף שבודקים במח"ש הוא אם במסגרת ההיכרות בין הניצב לבין פישר, העביר הניצב לפישר חומרים מוכמנים מחקירות פעילות על לקוחותיו של פישר.

עוד בפרשה:
ביום רביעי יוקראו כתבי האישום נגד המעורבים בפרשת פישר
צוות משטרה מיוחד יבדוק את תלונת רוזנשטיין נגד רות דוד
דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו

עו"ד רונאל פישר, בית משפט מחוזי ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
במח"ש בודקים מי מימן את הטיסות. עו"ד רונאל פישר/טלי מאייר

פרט לפרשה זו, במח"ש הצטברו עדויות רבות בנוגע לפועלה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד. בין היתר, נבדקות טענותיו של ערן מלכה, ולפיהן נהג פישר לתת לדוד טובות הנאה בתמורה ל"עיגול פינות" בתיקים שהיו תחת אחריותו. מלכה טען כי דוד נהגה לגנוז תיקים "ללא ראיות" לטובתו של פישר.

לפי החשד, אחד התיקים שנגנזו היה של ראש עיריית פתח תקווה וראש עיריית רחובות בשנים 2010-2009. "היא עשתה את זה בצורה מאוד חכמה", סיפר מלכה לחוקריו על דרך הפעולה של דוד, כפי שנחשף בוואלה!NEWS. "היא מינתה פרקליט שייתן לה חוות דעת שלפיה אין ראיות, והיא למעשה אימצה את ההמלצה". לדברי מלכה, במקרה של סגן ראש עירייה קיבלה דוד כסף מפישר באמצעות לקוח. "בשאר הדברים רותי לא רצתה כסף, אלא עזרה לו מה שנקרא 'בשם החברות'", סיפר מלכה. "אבל מעת לעת הוא היה קונה לה מתנות יקרות ערך, למשל תיק של לואי ויטון, שעון מאוד יקר, משקפי שמש מאוד יקרים, זה הסגנון". לדברי מלכה, מי ששילם בפועל על אותן המתנות היה יאיר ביטון עצמו, שהיה חלק מהקליקה באותה העת.

עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד כהן המייצגים את מלכה מסרו: "אנו מאשרים שנכרת בינינו ובין מח"ש הסדר טיעון דיוני שבמסגרתו יודה מלכה בעובדות כתב אישום מתוקן. זאת, ללא כל הסכמה לעניין העונש. אנו סמוכים ובטוחים שהודאתו במיוחס לו ושיתוף הפעולה בינו ובין מח"ש יובאו בחשבון על ידי בית המשפט בבואו לגזור את הדין".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully