וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום רביעי יוקראו כתבי האישום נגד המעורבים בפרשת פישר

7.6.2015 / 19:40

כתב האישום יתייחס, בין היתר, לפרקליט הצמרת רונאל פישר, לקצין המשטרה ערן מלכה ולפרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד. "פישר ניצל את מעמדו הציבורי וקשריו הענפים כדי לסחור במידע"

צילום: בני בן סימון; עריכת וידאו: טל רזניק

(דנינו: שוטרים בלהב 433 נבדקו בפוליגרף לאחר מעצר מלכה)

כתב האישום בפרשת פישר יוקרא ביום רביעי בבית המשפט המחוזי בירושלים ויתייחס לכמה מן המעורבים בו: פרקליט הצמרת רונאל פישר, רב-פקד ערן מלכה, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, הקבלן יאיר ביטון, מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר שי ברס, והאחים הקבלנים יוסף ואביב נחמיאס. מיוחסות להם עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש הליכי משפט, ועוד. דוד נאשמת בקבלת נכסים שהושגו בפשע, עבירה קלה יותר מזו המיוחסת לפישר – מתן ותיווך בשוחד.

לגבי פישר, עורך דין בהשכלתו, נכתב בכתב האישום כי הוא אדם המרושת היטב בקהלים השונים, אשר ניצל את מעמדו הציבורי, קשריו הענפים וכישוריו כדי לסחור במידע, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חקירה חוזרים ונשנים של חקירות סמויות ורגישות ביותר. זאת, אגב עריכת מניפולציות מתוחכמות ומצגים המערבים אמת ובדיה, ומתוך תאוות בצע חסרת מעצורים שלו ושל מלכה, שחברו להם יחדיו.

לקריאה נוספת:
צוות משטרה מיוחד יבדוק את תלונת רוזנשטיין נגד רות דוד
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"
ערן מלכה סיפר: ניצב מכהן העביר כספים לאשתו בניגוד לחוק

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
פליאה לנוכח סעיפי האישום. רות דוד/טלי מאייר

באשר לקצין המשטרה מלכה, אף הוא עורך דין בהשכלתו, צוין בכתב האישום כי הוא שימש בתקופה הרלוונטית קצין חקירות מנוסה שאצר בתוקף תפקידו סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433 וביחידות חקירה נוספות – בין אם מחקירות אותן ניהל בעצמו ובין אם למד עליהן דרך עמיתיו. כך, צוין כי במהלך שירותו ארוך השנים נחשף מלכה, בין היתר, למידע מודיעיני רגיש ביותר, שחשיפתו עלולה לפגוע באינטרסים ציבוריים מן המעלה העליונה. לפי האישום, לאורך תקופה ארוכה חלק מלכה פרטים רגישים מתוך המידע האמור, שהחזיק בנאמנות מכוח תפקידו, עם רונאל פישר, אשר הפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים. מלכה, נכתב, לא בחל בשיבוש חקירות סמויות רגישות להן היה שותף ובמכירת מידע מתוכן תמורת בצע כסף, תוך פגיעה קשה בערכי המשטרה.

מכתב האישום עולה כי לאחר שמעלליהם של פישר ומלכה החלו להיחשף ונפתחה נגדם חקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), השניים פעלו באופן נמרץ כדי לשבש את חקירתם, ואף הצליחו בשלב המוקדם שלה – באופן חלקי אך אפקטיבי – לעשות כן. בשל פעולותיהם נקלעה חקירתם למבוי סתום במשך כמה חודשים. לאחר הפרסום בוואלה!NEWS, הצליחו גורמי החקירה לפרוץ את המכשירים הניידים של מלכה ושל עדת המדינה, ולקדם באופן משמעותי את החקירה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully