וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב בדימוס חשוד גם בשיבוש החקירה נגד רונאל פישר

חקירתו של הניצב בדימוס, החשוד שקיבל שוחד וטובות הנאה מעו"ד פישר, נמשכת במח"ש. שוטרים ששירתו תחתיו מגנים עליו ודוחים את האפשרות שהיה מעורב בפלילים: "אין סיכוי שקיבל מתנה או תשלום"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(רות דוד ויאיר ביטון הגיעו לחקירה במשרדי מח"ש, אתמול)

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נמשכת הבוקר (שלישי) חקירתו של הניצב בדימוס החשוד שקיבל טובות הנאה מעו"ד רונאל פישר. החוקרים מעמתים אותו עם החשדות נגדו, הכוללים נוסף על קבלת שוחד ועבירות של טוהר המידות גם שיבוש הליכי חקירה. זאת לאחר שלכאורה סייע לרב-פקד ערן מלכה ליצור קשר עם פישר ועם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד באמצעות הטלפון הנייד שלו בתחילת החקירה נגד פישר ביולי 2014.

בעדות שמסר מלכה לחוקריו הוא סיפר כי הניצב נתן לו את הטלפון והוא התקשר באמצעותו לדוד כדי לשוחח עמה בנוגע לשמועות על כך שהוא אמור להיעצר. בתגובה אמרה לו דוד לכאורה: "אל תדאג. רונאל שומר עליי, עליך ועל הניצב. הוא שומר על כולנו". במח"ש מעריכים המעשה מהווה עבירה פלילים משום שכך יכול היה מלכה לתאם גרסאות עם חשודים פוטנציאליים בפרשה. עוד סיפרו גורמים במשטרה כי בעת שהיה הניצב מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבטיח לו פישר שיקדם אותו ככל שיוכל לעבר התפקיד.

פרשת רונאל פישר - סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
הותר לפרסום: קצין המשטרה ערן מלכה חתם על הסכם עד מדינה
ביום רביעי יוקראו כתבי האישום נגד המעורבים בפרשת פישר
צוות משטרה מיוחד יבדוק את תלונת רוזנשטיין נגד רות דוד

ניצב החשוד  בפרשת רונאל פישר, יוני 2015. נועם מושקוביץ
הניצב החשוד במשרדי מח"ש, אתמול/נועם מושקוביץ

"אין סיכוי בעולם שהניצב החשוד מכר את המשטרה בשביל נסיעה לחו"ל. הוא שוטר בדם" – כך אמר היום (שלישי) קצין משטרה ששירת תחת פיקודו של הניצב בדימוס שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד שקיבל טובות הנאה מעו"ד רונאל פישר. עם זאת, הודה הקצין כי הקשר שניהל הניצב עם פישר היה פסול: "הם באים משני עולמות שונים. הוא קצין משטרה והשני סנגור שמגן על פושעים, ואני לא חושב שהם היו יכולים להיות חברים". בנוגע לכך שנפתחה חקירה פלילית בנושא יחסיו של הניצב עם פישר, טען הקצין: "מישהו הלך רחוק מדי. אין סיכוי שהניצב יעשה משהו פלילי בקשר הזה".

קצין אחר המקורב מאוד לניצב בדימוס הסביר כי הוא ופישר היו חברים טובים. "בין היתר הם בילו ביחד. הניצב לא קיבל מתנות, זה לא האופי שלו. אין סיכוי שיקבל מתנה או תשלום", טען הקצין והוסיף כי גם אם פישר העניק דבר מה לניצב, הוא מיד היה משלם לו על כך. "גם אם רונאל היה מסרב לקבל – הקצין היה דואג להתחשבן מאוחר יותר ולהעניק את מלוא סכום ההטבה בתמורה אחרת", הוא הדגיש, "אבל הוא לעולם לא קיבל דבר בחינם. זה לא האיש. מישהו פה מחטיא בגדול".

עו"ד רונאל פישר, בית משפט מחוזי ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
"הבטיח לניצב שיקדם אותו ככל שיוכל לעבר תפקיד הרמטכ"ל". פישר/טלי מאייר

בתום חקירתו הלילה שוחרר הניצב החשוד למעצר בית של שלושה ימים. בין היתר, בודקים במח"ש אם הניצב לשעבר, שעל פי החשד טס לחו"ל עם פישר ועם הקבלן הירושלמי יאיר ביטון, ידע על חקירה סמויה שהתנהלה באותה העת ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) נגד ביטון.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully