וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליקה הירושלמית שהצמיחה אימפריית נדל"ן - ומכבסת כסף לאברג'יל

17.6.2015 / 10:25

תיק ב. יאיר נפתח: האזנות הסתר וחומרי החקירה של הקבלן שהגיעו לידי וואלה!NEWS מלמדים על רשת הקשרים הענפה שהחזיק לכאורה עם ראש ארגון הפשע, וגם עם שולה זקן, עם רות דוד ועם הרב פינטו: "שינסח לי ברכה שבן הרוש ימות"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(פישר, מלכה, רות דוד וביטון בפתיחת המשפט בפרשה בשבוע שעבר)

"ביקשתי מהרב פינטו שינסח לי ברכה שגבי בן הרוש ימות" - כך נשמע בהאזנות הסתר של המשטרה הקבלן הירושלמי יאיר ביטון משוחח עם ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן. ביטון ניסה להפסיק את הקשר שהחל עם בן הרוש בתחילת שנות ה-2000, אז החלו השניים לשתף פעולה בחברה ב. יאיר. "חבר (בן הרוש - י"א). הוא סחט ממני 30 מיליון שקל במהלך השנים, וכשאני שמעתי שנפגשת אתו, נפסק לי הלב", נשמע ביטון אומר לזקן. "לא ידעתי" השיבה לו.

מלבד הרב פינטו, ביטון ניהל לכאורה רשת קשרים ענפה עם גורמים רבים, ובהם ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל ושולה זקן. ברשימה ניתן למצוא גם את פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, שממנה קיבל במהלך מעצרו הטבות ברכישת דירה לעבריינים לשעבר; האחים יוסי וסם מלכה, ואם זה לא מספיק - ישנו גם הקשר עם עו"ד רונאל פישר. כל אלו הם חלק מחוטים מקשרים רבים המתגלים במסגרת תיק החקירה של פרשת ב. יאיר. מחומרי החקירה והאזנות הסתר שהגיעו לידי וואלה!NEWS ומתפרסמים כאן לראשונה, מצטיירת התמונה המרתקת של הקליקה הירושלמית שהצליחה להצמיח חברת בנייה בעלת שם בינלאומי באמצעות הלבנת הכספים של ארגון הפשיעה הגדול בישראל.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: הקבלן הבכיר החשוד בפרשת פישר הוא יאיר ביטון
החשד: קצין המשטרה הדליף פרטים מחקירת הקבלן יאיר ביטון
המשטרה ממליצה להאשים את בעלי ב. יאיר בהלבנת הון

יאיר ביטון, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
ידע שהוא הולך להיעצר. ביטון בבית המשפט, החודש/נועם מושקוביץ

הפרשה נחשפה במאי אשתקד עם מעצרו של ביטון בחשד שהעביר כספים מהחברה הציבורית ב. יאיר, לחברה קבלנית שעל פי החשד נשלטה על ידי אנשיו של אברג'יל. החקירה התרכזה בפרויקט בנייה שביקש אברג'יל, לכאורה, להקים בחסותו באילת. אותה פרשה אף הולידה נדבכים חשובים בפרשת רונאל פישר, שכן עוד בטרם מעצרו ידע ביטון כי הוא הולך להיעצר וקיבל הדלפות של השאלות שחוקרי המשטרה היו צפויים לשאול אותו במהלך החקירה מידיו של רפ"ק ערן מלכה.

במסגרת החקירה ביקשו חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) לקשור באופן מובהק בין ביטון לבין אברג'יל, ובפרט בינו לבין העבריין גבי בן הרוש, ששיתף עמו פעולה. זאת עקב האזנות הסתר שמצביעות לכאורה על קיומו של הקשר. לאחר שהאזין לביטון מגלה לזקן שבן הרוש סחט אותו לכאורה, השיב לו החוקר: "זו הוכחה שגבי סוחט ממנו כספים כבר שנים". בתגובה השיב ביטון: "היו לי התחשבנויות עם גבי שהסתיימו בשנת 2002, ובהתאם להסכם, הכול שולם והסתיים. מאז לא נדרשתי לשום תשלום. לא התכוונתי למילה 'לסחוט', ויכול להיות שהניסוח שלי לא היה במקומו. אם הייתי נסחט על ידי גבי או מישהו אחר, הייתי מיד ניגש למשטרה, או שרונאל או רות דוד כעורכי דינו היו ניגשים להגיש תלונה בשמו".

בתגובה, השמיע חוקר המשטרה הקלטה של שיחה נוספת בינו לבין זקן: "אני לא מתכוון ללכת למשטרה, אני אחיה עם זה", נשמע ביטון אומר. בתגובה אמר לחוקרים:
"זאת בדיוק הנקודה, כיוון שגבי לא סחט אותי לא היה לי מה ללכת למשטרה".

"גבי בן הרוש רוצה להרוג אותי"

עוד ניתן לשמוע בהאזנות הסתר כיצד ביטון מספר לזקן על טבעם האלים לכאורה של היחסים בינו לבין בן הרוש: "גבי בן הרוש רוצה להרוג אותי ולהשתלט לי על חצי מהעסק", אמר. בתגובה, אמר הפעם ביטון כי ההקלטה לא ברורה וקטועה והדברים יוצאים מהקשרם וכי "מאז שנחתם ההסכם לא קיבל גבי ולו שקל נוסף". בשלב זה אמר לו חוקר המשטרה כי "חומר הראיות מעלה שעד שנת 2011 לפחות, המשיכו דרישותיו הכספיות של גבי כלפיו". משמע, הן המשיכו גם לאחר הנפקת החברה בבורסה.

כאשר נשאל ביטון על הקשר שלו עם שולה זקן, השיב: "לא שיתפתי את שולה בדברים אישיים הנוגעים לניהול החברה, ואני לא זוכר אם שיתפתי אותה ביחסים שלי עם גבי בן הרוש. אני גם לא זוכר את השיחה איתה לגבי הרב פינטו".

יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
"על מה? מה קשור יצחק אליי? שיהיה בריא". יצחק אברג'יל בבית המשפט, החודש/מגד גוזני

בחקירה זו מתגלה למעשה בפעם הראשונה הקשר בין ביטון לבין בן הרוש וארגון אברג'יל, שהרוויחו הון לאחר ששיתפו פעולה בפרשת הבנק למסחר בתחילת שנות ה-2000. "הכרתי את גבי באחת ההילולות שיאיר עשה לרבנים בירושלים", סיפר ביטון. "במהלכה ניגש אליי גבי ושאל אותי אם נוכל להיפגש מחר כדי לדון באופציה לעסקים משותפים. גבי היה קבלן עבודות שיפוץ וגבס ורצה שאני אסייע לו להשתקם כלכלית בכך שאני אכניס אותו לעבוד בפרויקטים", המשיך ביטון וסיפר.

"בסופו של דבר התחלתי לעבוד איתו בקשר לפרויקטים של ב. יאיר, כיוון שרציתי לעזור לו למצוקה שלו. הכנסתי אותו לעבוד לפעמים אצלי, לפעמים להשתתף במכרזים. כשהפרשה של הבנק למסחר התפוצצה, החלטתי לנתק קשר עם גבי. בסופו של דבר שילמתי לגבי את כל מה שהייתי חייב לו במסגרת העבודה המשותפת, וכך הסתיים הקשר בינינו, למרות שגבי ניסה לחזור להיות איתי בקשר". בתגובה הטיח חוקר המשטרה בפני ביטון כי הוא זה שפנה לאברג'יל כדי שיעזור לגבי לצאת מהחובות.

"חסרים לי פרויקטים במיליארדים?"

עוד עלתה בחקירה שיחה שהתקיימה בין יצחק אברג'יל לניסים פינס, שנרשם כבעלים של "גן רווה", חברה קבלנית הפועלת באילת, שאליה הועברו לכאורה הכספים: "תשמע, תרים טלפון ליאיר, יש אנשים שצריכים לבוא אליו על עסקה של 8.5 מיליון שמוכנים לשים שבע", אמר אברג'יל. בתום השיחה התקשר פינס לביטון וסיפר לו על הדרישה של אברג'יל. תגובתו של ביטון הייתה: "אל תדאג, עליי, עליי".

החוקר: "מה זה עליי?"

ביטון: "'עליי', כאילו יהיה בסדר. כפרה עליך".

החוקר: "אשתו של אברג'יל גרה בפרויקט של ב. יאיר. לא מדובר בדירה שאברג'יל רכש יד שנייה, הוא הרוכש המקורי. יצחק אברג'יל נשמע בהאזנות הסתר לטלפון אומר להמון אנשים שהוא הולך לכיוון של בנייה עם יאיר".

ביטון: "למה לא הבאתי חברה אחרת? מה, היה חסר לי פרויקטים לתת להם אם רציתי? חסר לי פרויקטים במיליארדים? משכנות שאננים? מה הבעיה לתת לו בשתי גרוש באילת? הייתי נותן לו עכשיו ב-150 מיליון פרויקט שיעשה לי".

החוקר: "כי אולי משם זה מתחת לרדאר וכל הסיפור הזה של יצחק אברג'יל".

ביטון: "על מה? מה קשור יצחק אליי? שיהיה בריא, אין לי עניין עם אף אחד. תראה, אני שנתיים לא מדבר עם האנשים, מאז שהם עזבו ועד היום".

רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
ביטון הביא אותה להיות דירקטורית בחברת ב. יאיר. רות דוד/נועם מושקוביץ

פרט מעניין נוסף שגילתה החקירה נוגע ל"חלוקת" דירות בפרויקט של החברה באילת בינם לבין עצמם. ה"אדריכל" מאחורי אותו פרויקט הוא לא אחר מאברג'יל עצמו. "חלוקת הדירות נעשתה בהסכמה ובתיאום עם ביטון", אמר החוקר. ביטון הכחיש את הטענות.

ביטון: "לא הייתה שום עסקה כזו".

החוקר: "בניית הפרויקט באמצעות "גן רווה" לא הסתיימה כי השתמשו בכספי הפרויקט לקנות רכבים", אמר וטען למעשה שפינס פתח בחברת ליסינג כרטיס לקוח שבאמצעותו מקבלים כל חברי ארגון אברג'יל רכב מחברת "גן רווה".

נוסף על כך, החקירה חושפת שביטון היה זה שהביא את דוד להיות דירקטורית בחברת ב. יאיר. "אני הבאתי אותה להיות דירקטורית בחברה", ציין ביטון. למעשה, כבר בשנת 2012 ניסה ביטון "לנפנף" בקשר שלו עם רות דוד: כאשר החקירה הייתה בשלב הסמוי, התבקש ביטון לתת עדות במשטרה בנוגע לאי-סדרים בפרויקט באילת ואמר: "מדובר בחברה שנסחרת בבורסה ואחת הדירקטוריות היא דירקטורית חיצונית מטעמו של יאיר ביטון, עו"ד רות דוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully